Ciastko warszawskie Chcieliśmy, aby temat naszego projektu łączył się z programem nauczania j.niemieckiego oraz jednym z projektów realizowanych przez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SCHŰLERAUSTAUSCH 2012.
Advertisements

Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Grundlegende Konditoreibegriffe Podstawowe wyrażenia: cukiernictwo
GEBÄCK UND KUCHEN GRUPA D
Grupa III – Dziennik pokładowy
Zimne Desery..
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Uczniowie z obydwu szkół udają się na wycieczkę do Berlina. Die Schüler aus beiden Schulen machen einen Ausflug nach Berlin.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Szkolne centrum pisania i czytania Możliwości kształcenia sprawności językowych poza curriculum Projekt PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU jest realizowany przez.
Das Bild Nr. 6 Ein goldenes Bild Das Bild Nr. 6 Golden Nich Lange Her gabs einen Oma und Opa – Tag. Wir haben fűr Sie ein goldenes Bild mit unseren Fotos.
Sześciolatek idzie do szkoły
Die Brennstoffzalle Ogniwa paliwowe Der Aufbau einer Brennstoffzelle
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Geschichte der Mathematik Die Geschichte der Mathematik ist wahrscheinlich so alt wie die Menschheit. Mathematik ist die Wissenschaft der Zahlen und geometrischen.
Wykonawcy prezentacji: Katarzyna, Sylwia i Inga
Współpraca Rodziców ze szkołą i nauczycielami. O dobrej współpracy rodziców ze szkołą świadczy ich zaangażowanie oraz udział we wspólnie organizowanych.
Bayern -traditionelle Speisen
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wie ist das Wetter in Griechenland und im Gebirge
Wymiana między IGS Emmelshausen i Gimnazjum w Szklarskiej Porębie Schüleraustausch zwischen der IGS Emmelshausen und dem Gymnasium in Szklarska Poręba.
Deutschland.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
das offizielle Kochbuch Oficjalna Książka Kucharska
WYMIANA POLSKO - NIEMIECKA REALIZOWANA PRZEZ III LO W OLSZTYNIE I OKEN-GYMNASIUM W OFFENBURGU KOPERNIKUS MEETS OKEN! SPOKO BEDEUTET SUPER! SPOKO ZNACZY.
IDIOMY W OBRAZACH części ciała prace laureatów grudzień/styczeń 2015
Projekt COMENIUS eCommerce S2S Uczenie się przez całe życie Lebenslanges Lernen Dieses Projekt wird von der EU gefördert. / Projekt jest finansowany przez.
Österreich Paulina Ciuba.
Turnus wakacyjny w Polsko – Niemieckim Centrum Młodzieży Europejskiej w Olsztynie 6 – Polnisch-Deutsches Sommercamp.
Miejscowość Połomia Data: r. Datum: r. Autorzy: Jarek Mazur i Niklas Tilse. Autor: Jarek Mazur und Niklas Tilse.
Das Tote Meer bildet einen abflusslosen und rund 800 km² großen Salzsee der als Endsee in einer Senke liegt. Diese ist Teil des Jordangraben der die.
Natalia Kuś. Początek wojny... Mieszkańcy Pszczyny zaczęli uciekać do Krakowa. Wrócili po 3 tygodniach. My uciekliśmy do pobliskiej miejscowości na.
Das 3. Große Deutschdiktat in Woiwodschaft Oppeln 3 Wielkie Wojewódzkie Dyktando Języka Niemieckiego PG Walce i PSNJN Opole 2012r.
Jjj Bilderidiome Idiomy obrazkowe IV - zwierzęta prace laureatów grudzień 2015/ styczeń 2016.
Projekt realizowany był przez klasy III-V pod przewodnictwem nauczycieli j.niemieckiego Pani Moniki Liesenfeld oraz Pani Jolanty Wróblewskiej w roku szkolnym.
NIEMIECKIE WYPIEKI I OBYCZAJE BOŻONARODZENIOWE. Weihnachten ist für die Deutschen das wichtigste Fest des Jahres. Vier Sonntage vor dem Weihnachtsfest.
Daniel Olbrychski. 27. Februar 1945 in Ł owicz, Polen) ist ein polnischer Schauspieler.
Weihnachten.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
Music: Wild Theme - Zamfir Der Uyuni Salzsee von Tunupa, umfasst km ², damit ist er der größte Salzsee der Welt. Er gilt als eines der sieben.
Sachertorte Zutaten: 120 g Schokolade; 120 g Margarine; 6 Eigelb; 100 g Puderzucker; 6 Eisweiß; 80 g Zucker; 80 g Mehl; 40 g Maisstärke Für die Füllung:
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Reisen & Reiseziele Und Transport Kolonien Lublin-Paris.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Workshop: Polen für Anfänger Referent: Daniel Fink.
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
Decoupage Teil 1. Das Bild Nr. 7. eine Überraschung.
Grupa projektowa - Projektgruppe ● Paulina Kawka, Natalia Lidwin, Martyna Zajchowska, Sebastian Radwański, Kamil Garnczarski.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Das Bild Nr. 1 „Aus der Schnur”
Nasza szkoła w procentach
„Das Leben ohne Autos – wie funktioniert die Insel Wangerooge?”
Das Bild Nr. 2 Das Bild Nr. 2 „Das Abtőnen von Blumen”
Magazyny energii SunPac Lion 2.0 – dlaczego to ma sens?
WETTKAMPF.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
DDR DEUTSCHE DEMOKRATISCHE REPUBLIK FLAGGE.
Das tote Meer.
Zapis prezentacji:

Ciastko warszawskie Chcieliśmy, aby temat naszego projektu łączył się z programem nauczania j.niemieckiego oraz jednym z projektów realizowanych przez szkołę. „Ciastko warszawskie” współgra ze szkolnym projektem „Przewodnik po Warszawie” oraz tematem z działu „Jedzenie”.

Projekt realizowały trzy zespoły z klasy IVb: Kalina Kloc Julia Świerczyńska Julia Tondera Marta Kwaśniewska Michał Kaźmierczak Michał Twarowski Julia Kryszkowska Kuba Kazana Konrad Poruszek Opieka nad projektem: p. Monika Liesenfeld

Jak pracowaliśmy: 1.Przeprowadzenie ankiety wśród 12 nauczycieli, 12 uczniów oraz 12 członków rodzin. 2.Analiza wyników ankiet oraz wybór ciastka, które zostało uznane za najbardziej typowe dla Warszawy. 3.Wyszukanie przepisów w internecie i przetłumaczenie ich na j.niemiecki. 4.Nagranie kolejnych kroków pieczenia ciasta w j.niemieckim.

Zwróciliśmy się do nauczycieli, uczniów, rodziców oraz dziadków z pytaniem, jaki deser jest, według nich, typowy dla Warszawy. Na pytanie odpowiedziało łącznie 36 osób. W każdej z grup najwięcej głosów uzyskała WUZETKA. Odpowiedzi ogółem: Wuzetka:11 Zygmuntówka: 5 Sernik: 3 Torcik wedlowski: 2 Napoleonka: 2 Pańska skórka: 2 Ciasto drożdżowe: 2 Makowiec: 2 Bajaderka: 1 Pączki: 1 Krem z bakaliami 1

Rezept I Das Fruchtgelee bereiten. Eiweiß mit einer Prise Salz schlagen. Zucker zugeben. Dann das Eigelb fügen und wieder schlagen. Mehl, Backpulver und Kakao hinzufügen. Mischen. In Form gießen und 25 Minuten bei 200 Grad backen. Zwei Kuchen backen und kühlen. Gelatine in Milch einweichen. Wenn die Gelatine quillt, den Rest der Milch gießen. Mischen, bis aufgelöst. Die Creme schlagen, Zucker hinzufügen. Gelatine gießen und dann mischen. Marmelade am Kuchen verbreiten, dann die Creme verteilen. Fruchtgelee gießen, die Löffelbiskuits decken. Am Ende Schokoladenglasur gießen.

Rezept II Zubereitung: Kalina: Ich koche Margarine, Zucker, Kakao und Wasser. Ich gieβe und mische das. Ich gebe Eier zu. Ich mische und dann ich gebe Weizenmehl, Backpulver und Natron zu. Ich schlage. Ich backe. Julia T.: Ich mische Sahne, Zucker und Vanillezucker. Julia Ś.: Ich mische Zucker, Kakao und Margarine. Ich wärme das auf. Ich gebe Gelatine zu und ich mische. Ich gebe Sahne zu und ich mische. Julia T.: Ich schmiere Sahne. Julia Ś.: Ich gieβe.

Rezept III ZUTATEN: 1.Eier 2.Mehl 3.Zucker 4.Kakao 5.Gelatine 6.Schokolade 7.Sahne 1.Ich nehme mehl,eier, zucker, kakao, milch,. 2.Ich mixe alles. 3.Ich gebe alles In die form. 4.Ich backe. 5.Ich nehme sahne und gelatin, zucker. 6.Ich mische. 7.Ich schmiere den kuchen. 8.Ich schmelz schokolade mit butter. 9.Ich gieβe schokolade über den kuchen.