Spotkanie Kolegium Rektorskiego Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Andrzej Żyławski Prezydent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki WWSI - Liderem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Fundusze Strukturalne dla placówek naukowych w latach Walne Zgromadzenie Członków Sieci AIRCLIM-NET, Katowice, IETU, r. Barbara Jaros,
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
WWSI - Liderem Innowacyjności Akademickiej
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Spotkania konsultacyjne
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Współpraca nauka – biznes jako nowoczesna ścieżka wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw Komisja ds. Innowacyjności i Współpracy Nauki z Biznesem Regionalna.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
KRAJOWY SYSTEM CERTYFIKACJI SPECJALISTYCZNEJ (CYBERBEZPIECZEŃSTWO) ŚCIEŻKI EDUKACYJNE I CERTYFIKACJA Warszawa r.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Zapis prezentacji:

Spotkanie Kolegium Rektorskiego Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Andrzej Żyławski Prezydent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki WWSI - Liderem Innowacyjności Akademickiej Warszawa

WWSI – liderem innowacyjności akademickiej 1. Wirtualizacja i digitalizacja procesu kształcenia 2. Innowacyjne projekty rozwojowo-badawcze realizowane przez WWSI 3. Studenckie koła naukowe kreatorem innowacyjności akademickiej 4. Ocena Polskiej Komisji Akredytacyjnej potwierdzeniem wysokiej pozycji WWSI wśród polskich uczelni prowadzących studia na kierunku informatyka 5. Internacjonalizacja – źródłem innowacyjności 6. Prace badawczo – naukowe priorytetem WWSI na najbliższe lata 7. IT Szkoła – największy polski edukacyjny program internetowy Agenda Warszawa /22

Warszawa Przemysł muzyczny, publikacje, prasa……., czas na digitalizację i wirtualizację edukacji? 3/22

WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (1) – digitalizacja i wirtualizacja edukacji Bardzo często 1 Często 2 Raczej rzadko 3 Nigdy 4 Zaglądam na portale społecznościowe 228 (52.29%) 131 (30.05%) 43 (9.86%) 32 (7.34%) Sprawdzam pocztę 181 (41.51%) 185 (42.43%) 67 (15.37%) 1 (0.23%) Rozmawiam ze znajomymi 232 (53.21%) 136 (31.19%) 55 (12.61%) 10 (2.29%) Gram w gry 73 (16.74%) 101 (23.17%) 179 (41.06%) 78 (17.89%) Przeglądam ofertę sklepów internetowych, aukcji 45 (10.32%) 159 (36.47%) 203 (46.56%) 25 (5.73%) Uczę się korzystając z platform edukacyjnych 35 (8.03%) 115 (26.38%) 221 (50.69%) 59 (13.53%) Szukam informacji potrzebnych do nauki 146 (33.49%) 222 (50.92%) 54 (12.39%) 7 (1.61%) Korzystam z zasobów portalu IT Szkoła 16 (3.67%) 100 (22.94%) 209 (47.94%) 103 (23.62%) Szukam treści rozrywkowych, muzyki 237 (54.36%) 160 (36.70%) 27 (6.19%) 4 (0.92%) Przeglądam serwisy informacyjne 113 (25.92%) 176 (40.37%) 120 (27.52%) 19 (4.36%) W jaki sposób spędzasz czas w Internecie - określ częstotliwość? Badanie uczniów szkół ponadgimnazjalnych WWSI czerwiec-lipiec 2013, próba 836 uczniów.

Warszawa WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (2) – digitalizacja i wirtualizacja edukacji 5/22

Lider Innowacyjności Akademickiej L.pWebsiteViewsVisits Average time of visit % new visitsPages/visitUnique usersBounce rate 1. IT Szkoła (IT School) :10:5648,56%13, ,46% 2. Studencki Panel Informacyjny (Students Information Website) :03:3024,53%5, ,01% 3. Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki (Warsaw School of Computer Science) :02:3940,26%2, ,71% 4. Uniwersytet Wirtualny* (Virtual University) :06:5550,53%8, ,52% 5. Informatyka+ (Computer Science Plus) :01:3276,94%2, ,74% 6. Kuźnia Kompetencji IT (IT competence forge) :02:0250,68%3, ,24% 7. Polska Wszechnica Informatyczna :02:0366,64%2, ,46% 8. Core IT Program (Core IT Programme) :02:0450,72%2, ,06% 9. Konferencja Infoskop (Infoskop conference) :01:4969,69%2, ,31% 10. Projekty rozwojowe realizowane w WWSI (Development projects realised in WWSI) :01:2576,94%2, ,41% 11. Poczet Wyr ó żnionych Absolwent ó w WWSI :01:0693,46%2, ,33% 12. Studia podyplomowe dofinansowane z EFS :01:1065,14%1, ,05% Total paźdzerinik 2012 – 30 wrzesień 2013 WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (3)) – digitalizacja i wirtualizacja edukacji Witryny internetowe WWSI

Warszawa WWSI - Lider Innowacyjności Akademickiej (4) – innowacyjne projekty 1.Teleinformatyka w biznesie – podnoszenie kwalifikacji kadr MŚP. 2.Polska Wszechnica Informatyczna. 3.Informatyka+ - ponadregionalny program rozwijania kompetencji uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjno- komunikacyjnych (ICT). 4.Z teorią w praktykę – program rozwoju oferty dydaktycznej WWSI we współpracy z pracodawcami. 5.Nowoczesne kompetencje IT dla rynku pracy - studia podyplomowe dla przedsiębiorców i pracowników przedsiębiorstw. 6.Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki. 7.Kuźnia kompetencji IT - otwarte szkolenia IT dla osób spoza społeczności akademickiej. 8.Promocja studenckich kół naukowych jako uczelnianych ośrodków kształtowania Innowacyjności i przedsiębiorczości akademickiej. 9.Efektywni Wirtualne Laboratoria Fizyczne nowoczesną metodą nauczania. 11.Informatyka – mój sposób na poznanie i opisanie świata – program nauczania informatyki z elementami przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. 12.Akademia bezpiecznego IT – równe szanse na rynku pracy. 13.CoRe IT Program. 14.IT Szkoła. 15.Uniwersytet Wirtualny. 16.Zawody przyszłości – studia podyplomowe dla pracowników przedsiębiorstw

Warszawa Lider Innowacyjności Akademickiej (5) - Ranking perspektyw 2013 Możliwości rozwijania zainteresowań naukowych - studenckie koła naukowe w WWSI Uczelnie, które prowadzą studia I i II stopnia na kierunku informatyka Lp.Nazwa uczelni Możliwości rozwijania zainteresowań naukowych Liczba prowadzonych kierunków Kierunek Informatyka I/II 1 Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki 29,921I (inż.) / II 2 Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie 13,656I (inż.) / II 3 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie 13,1014I (inż.) / II 4 Społeczna Akademia Nauk 12,6422I (inż.) / II 5 Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie 10,354I (inż.) / II 6 Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej 5,6114I (inż.) / II 7 Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności z siedzibą w Łodzi 4,1012I (inż.) / II Studenckie Koła Naukowe w WWSI Grupa WWSI.NET / HTML5/CSS3/JavaScript Grupa WWSI.NET / Dynamiczna populacja Grupa WWSI.NET / C# Grupa WWSI.NET / WindowsPhone.NET/MVC WWSI Security Koło Naukowe Miłośników Algorytmów Grafika 3D Technologie Oracle 8/22

Warszawa Koncepcja rozwoju kierunku Cele i efekty kształcenia oraz system weryfikacji Program studi ó w Zasoby kadrowe Infrastruktura dydaktyczna Prowadzenie badań naukowych System wsparcia student ó w w procesie uczenia się Wewnętrzny system zapewniania jakości Warszawska Wyższa Szkołą Informatyki w Warszawie w pełni wyr ó zniająco w pełni wyr ó zniająco w pełni Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w pełni znaczącoNie dotyczyznacząco Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie w pełni Nie dotyczyw pełni Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie znacząco Nie dotyczyw pełniznacząco Społeczna Akademia Nauk w Łodzi w pełni Wyższa Szkoła Techniczno- Ekonomiczna w Warszawie znacząconiedostatecznieczęściowoniedostatecznieczęściowoNie dotyczyznaczącoczęściowo Lider Innowacyjności Akademickiej (6) PKA 9/22

Warszawa Struktura kwalifikacji absolwenta Plany studi ó w i programy nauczania Kadra naukowo- dydaktyczna Efekty kształcenia Badania naukowe Wewnętrzny system zapewnienia jakości Baza dydaktyczna Sprawy studenckie Kultura prawna uczelni i jednostki Kontakty z otoczeniem Pozio m umięd zynar odowi enia Politechnika Śląska w Gliwicach, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki oraz Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny w Rybniku w pełni wyr ó zniająco w pełni wyr ó zniająco w pełni znaczącow pełni Politechnika Warszawska, Wydział Elektryczny w pełni znacząco wyr ó zniająco w pełniznacząco w pełni znaczą co Politechnika Warszawska, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych w pełni wyr ó zniająco w pełni wyr ó zniająco w pełni znacząco w pełni wyr ó z niając o Warszawska Wyższa Szkołą Informatyki w Warszawie w pełni wyr ó zniająco w pełni wyr ó zniająco w pełni Uniwersytet Warszawski (MIM) w pełniwyrózniająco w pełni Lider Innowacyjności Akademickiej (7) PKA 10/22

Warszawa /22 Lider Innowacyjności Akademickiej (8) - internacjonalizacja Komisja Europejska przyznała Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki jako jednej z pierwszych uczelni Kartę ECHE (Erasmus Charter for Higher Education) ważną do 2020 roku. Tym samym WWSI przystąpiła do Programu Erasmus+, który 1 stycznia 2014 roku zastąpi siedem poprzednich programów (np. LLP-Erasmus, LLP-Leonardo da Vinci, LLP-Study Visits, z których nasza uczelnia do tej pory korzystała). Program Erasmus+ obejmuje wyjazdy w celach edukacyjnych, współpracę na rzecz innowacji i dobrych praktyk oraz wsparcie dla reform w obszarze edukacji. 1. Prof. Teodor Przymusiński California University informatyka, matematyka Wprowadzenie do sieci neuronowych i ich zastosowań 2. Prof. Włodek Zadrożny Unifersity of Carolina Informatyka, predictive analytics Interpretatory języków naturalnych (współtwórca maszyny WATSON, wieloletni pracownik IBM Watson Research laboratories) 3.. Prof. Marian Stachowicz University of Minnesota informatyka, automatyka i robotyka Inteligent control systems Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki jako jedna z nielicznych uczelni polskich ma w swoim składzie kadrowym trzech Profesorów uczelni amerykańskich: Pan Andrzej Żyławski Prezydent WWSI na prośbę ambasady Japonii w Polsce spotkał się w dniu 20 września 2013 w siedzibie Uczelni z byłym Ministrem Spraw Wewnętrznych oraz Telekomunikacji Japonii Panem Shinji Tarutoko. W spotkaniu oprócz Ministra uczestniczyli ze strony japońskiej Pan Kazuhiko Hasegawa Prezydent firmy informatycznej Rococo oraz Pan Hamada Mustafa. Spotkanie dotyczyło omówienia możliwości nawiązania współpracy pomiędzy WWSI a firmą Rococo

Warszawa Pod kierunkiem prof. Zenona Gniazdowskiego prowadzone są badania nad nowym algorytmem szyfrowania symetrycznego Zespół kierowany przez prof. Andrzeja Szałasa pracuje nad warunkami implementacji języka 4QL, który jest regułowym językiem zapytań do bazy danych, opartym na semantyce z czterema wartościami logicznymi: true, false, inconsistent, unknown. Pod kierunkiem prof. Bogdana Galwasa prowadzony jest projekt badawczy IT Szkoła, zintegrowana internetowa platforma edukacyjna – analiza możliwości zastosowań nowoczesnych technologii informatycznych w budowaniu indywidualnych ścieżek edukacyjnych uczniów. Pod kierunkiem prof. Bogdana Galwasa prowadzony jest innowacyjny projekt badawczy Efektywni 50 plus. Lider Innowacyjności Akademickiej (9) – wybrane badania 12/22

Wybrane nagrody i wyróżnienia przyznane WWSI Spotkanie liderów edukacji informatycznej uczelni wyższych z Europy środkowo- wschodniej z Billem Gatesem, Warszawa 2006.Na zdjęciu (pierwszy od lewej): Rektor Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki Andrzej Żyławski Nagroda 2008/09 przyznawana przez Polski Związek Prywatnych Pracodawców Informatyki i Telekomunikacji - Lewiatan 13/22

Warszawa /22

Warszawa Partner projektu: Naukowa Akademicka Siec Komputerowa (NASK) Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji 15/22

Najczęściej realizowane kursy Liczba zrealizowanych kursów Obróbka i wizualizacja obrazów – jak poprawiać i przekształcać zdjęcia Tworzenie serwisów internetowych 9172 Jak chronić swoją prywatność w Internecie8974 Od abaków do maszyny ENIAC i Internetu8530 Ochrona komputerów przed atakami z sieci Internet - dobre praktyki8303 Grafika fotorealistyczna - jak się ją tworzy w praktyce5616 Witryna w Internecie – zasady tworzenia i funkcjonowania5507 Komunikacja w sieciach komputerowych5055 Czy komputery będą robić biznes?4988 Gimp - edycja grafiki i zdjęć4917 ……………………………………. Łącznie 44 kursy Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji (1) – liczba zrealizowanych kursów Warszawa /22

Warszawa O1 unikalnych użytkowników, 5 milionów odsłon Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji (2)

Warszawa lokalizacji w Polsce Program IT Szkoła po pierwszym roku realizacji (3) 18/22

Warszawa Plany na najbliższe lata obejmują przede wszystkim dalsze wzmocnienie funkcji badawczej Uczelni. Prowadzone na wysokim poziomie badania w zakresie wybranych obszarów IT, w szczególności dotyczące bezpieczeństwa systemów informatycznych, data analytics, czy wykorzystania technologii informatycznych w edukacji pomogą w sprofilowaniu i koncentracji na tych obszarach, w których WWSI może podjąć samodzielnie lub we współpracy z innymi jednostkami próbę „zaistnienia” na rynku badań. W kontekście priorytetów Unii Europejskiej ten obszar działań wydaje się być szczególnie obiecujący. Uczelnia podejmie próby nawiązania strategicznego partnerstwa w tym zakresie z innymi instytucjami i ośrodkami akademickimi polskimi i zagranicznymi. Nadal ważnym kierunkiem rozwoju będzie pogłębianie relacji z podmiotami rynku pracy, poprzez kierowanie pod ich adresem specjalistycznej oferty badawczej i szkoleniowej oraz wspólne profilowanie specjalności studiów. Ostatnie osiągnięcia związane z uruchomieniem innowacyjnego systemu szkoleniowego WWSI napawają optymizmem. Wiele wysiłku (i nakładów finansowych) wymagają działania związane z internacjonalizacją. Poziom satysfakcji w tym obszarze jest niezadowalający. Zatrudnienie profesorów uczelni amerykańskich w WWSI stanowi pierwszy krok na drodze do umiędzynarodowienia Uczelni pisanego wielką literą. Kolejnym kierunkiem rozwoju w najbliższej perspektywie będzie wdrażanie w coraz większym stopniu procesów wirtualizacji kształcenia. Inteligentne platformy edukacyjne w dobie społeczeństwa wiedzy to wyzwanie dla Uczelni, która specjalizuje się w kształceniu. W perspektywie 3 do 5 lat planowane jest podjęcie starań o uzyskanie uprawnień do doktoryzowania w informatyce. Stworzyłoby to sytuację, w której Uczelnia będzie postrzegana jako „pełnowartościowa” instytucja akademicka. Perspektywy rozwoju Uczelni 19/22

Warszawa Lider Innowacyjności Akademickiej 21/22

Warszawa /35