Projekt realizowany w ramach ogólnopolskieg o projektu edukacyjnego XXI SDiM MIEJSCA MŁODYCH: ALTERNATYWNE FORMY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ MŁODZIEŻ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Advertisements

Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Sejm Dzieci i Młodzieży
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
JAKI GOLĘCIN. JAKA RUSAŁKA
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
XXI Sejm Dzieci i Młodzieży
Wykonały: Karolina Filipczak Aleksandra Cieślak. miała na celu określenie oczekiwań uczestników spaceru odnośnie wyglądu naszego parku. Wyrazili swoje.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
DEBATA pt. Jakich miejsc rozrywki potrzebuje młodzież w Pile? r. godz. 8:00.
Prezentacja 1.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
czwarte spotkanie Zespołu
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków littlebits Podsumowanie działań.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany w ramach ogólnopolskieg o projektu edukacyjnego XXI SDiM MIEJSCA MŁODYCH: ALTERNATYWNE FORMY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ MŁODZIEŻ

Udział w projekcie jest dla nas nowym wyzwaniem, dzięki któremu możemy zdobyć wiedzę na temat postrzegania przestrzeni publicznej dla młodzieży, w zupełnie innym świetle niż przed jego rozpoczęciem. Zmusiło nas to do kreatywnego myślenia i działania. Poza tym dzięki zrealizowaniu zadania rekrutacyjnego, możemy pomóc młodzieży w odnalezieniu siebie w lokalnej społeczności. DLACZEGO ZGŁOSIŁYŚMY SIĘ DO PROJEKTU?

Zadanie rekrutacyjne podzieliłyśmy na trzy części: 1. Badanie kontrolne – dzięki niemu zwróciłyśmy uwagę na często zapominany aspekt przestrzeni publicznej. Tym samym znalazłyśmy problem, którym zajęłyśmy się w badaniu głównym. 2. Badanie główne – polegało na zgłębieniu problemu, zorientowaniu się jak poszczególne grupy wiekowe go postrzegają. 3. Plan działań – wysnucie wniosków i zaproponowanie rozwiązań, mających zmienić realia postrzegania przestrzeni publicznej przez Skierniewiczan. WPROWADZENIE

Badanie kontrolne przeprowadziłyśmy w formie ankiety. Jasno sprecyzowałyśmy obszar badania (przestrzeń wokół Rynku Miejskiego: ul. Rynek - ul. Mszczonowska – ul. Sienkiewicza – ul. Rynek). Zależało nam na poznaniu opinii wszystkich mieszkańców Skierniewic, więc badanie to przeprowadziłyśmy na placu przed ratuszem, w Gimnazjum nr 3 oraz w Liceum Ogólnokształcącym im. B. Prusa. BADANIE KONTROLNE

BADANY OBSZAR

W dn r. na skierniewickim rynku zapytałyśmy 20 osób o ich wyobrażenie przestrzeni publicznej dla młodzieży. Dzięki wspaniałej współpracy, wspólnie stworzyliśmy mapę myśli, która przejrzyście obrazuje wizję Skierniewiczan w kwestii postrzegania przestrzeni publicznej. BADANIE KONTROLNE

Pytanie: Czy przestrzeń znajdująca się w okolicy Rynku (ul.Rynek - ul. W.Reymonta – ul. H.Sienkiewicza - - ul.Rynek) jest odpowiednio zagospodarowana?  WYNIKI BADANIA KONTROLNEGO - RYNEK

FOTORELACJA

W dn r. odwiedziłyśmy zaprzyjaźnione gimnazjum w celu zorientowania się jak młodsi koledzy postrzegają przestrzeń publiczną i czy spełnia ich potrzeby. W ankiecie wzięły udział 4 klasy. Pytanie: Czy przestrzeń znajdująca się w okolicy Rynku (ul.Rynek - ul. W.Reymonta – ul. H.Sienkiewicza - - ul.Rynek) jest odpowiednio zagospodarowana? BADANIE KONTROLNE - GIMNAZJUM

FOTORELACJA

W dn r. przeprowadziłyśmy ankietę wśród uczniów naszego liceum. Udział w niej wzięło 85 uczniów. Pytanie: Czy przestrzeń znajdująca się w okolicy Rynku (ul.Rynek - ul. W.Reymonta – ul. H.Sienkiewicza - - ul.Rynek) jest odpowiednio zagospodarowana? BADANIE KONTROLNE - LICEUM

FOTORELACJA

Łącznie, w badaniu kontrolnym wzięło udział 179 osób w wieku od 12 do 57 lat. Porównanie wyników: PODSUMOWANIE BADANIA KONTROLNEGO

Podczas ankiety pytałyśmy również o to, jak powinna wyglądać idealna przestrzeń przyjazna młodzieży. Oto wyniki: PODSUMOWANIE BADANIA KONTROLNEGO

Po badaniu kontrolnym wyciągnęłyśmy wnioski, iż dla mieszkańców miasta najistotniejsze jest to, aby młodzież miała odpowiednio zagospodarowany czas wolny oraz, aby nie brakowało miejsc, gdzie może rozwijać swoje pasje. Na tej podstawie ułożyłyśmy pytania do badania głównego. BADANIE GŁÓWNE - PRZYGOTOWANIA

Naszymi partnerami zostali: FHU BUNO s.c., Radio Victoria, Gimnazjum nr 3 w Skierniewicach, Miejski Ośrodek Kultury, Siłownia „Testosteron”, grupa taneczna „Art Station”, OSiR „Nava”, Kinoteatr „Polonez” oraz Radio RSC, które objęło patronat medialny nad projektem. POZYSKANIE SPONSORÓW I PARTNERÓW

Na r. zaplanowałyśmy realizację badania głównego. W związku z tym, zostałyśmy zaproszone przez Radio RSC do udzielania krótkiego wywiadu, mającego w skrócie przedstawić ideę naszego projektu oraz zachęcić mieszkańców do pojawienia się na Rynku Miejskim. Chciałyśmy, aby zjawili się przedstawiciele wszystkich grup wiekowych, dlatego na terenie badanego obszaru, w tym również w szkołach, rozwiesiłyśmy plakaty zapowiadające happening. Dodatkowo, chcąc zwrócić uwagę młodzieży, utworzyłyśmy na znanym portalu społecznościowym wydarzenie informujące o nagraniu reportażu na temat przestrzeni publicznej. PROMOCJA WYDARZENIA

FOTORELACJA

Przy pięknej, słonecznej pogodzie, dn r. zorganizowałyśmy happening. Jego celem było nagranie reportażu z udziałem Skierniewiczan na temat przestrzeni publicznej młodzieży. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, pojawiły się różne grupy wiekowe. Aby to wydarzenie miało wartość szczególną, zadbałyśmy o mały kącik dla małych dzieci. Wykorzystując potrzebne rekwizyty (w tym stary telewizor) nagrałyśmy wywiady, dzięki czemu uzyskałyśmy szerokie pole widzenia na badane zagadnienie. Uczestnicy w ramach podziękowań dostali długopisy ufundowane przez FHU BUNO s.c. oraz mogli liczyć na słodki poczęstunek. Wydarzenie zostało bardzo pozytywnie odebrane. Najbardziej zadowoleni byli rodzice z małymi dziećmi, którzy mogli liczyć na opiekę nad swoimi pociechami podczas udzielanego wywiadu. BADANIE GŁÓWNE

FOTORELACJA

Badanie główne zrealizowałyśmy w formie nagrywanych wywiadów z mieszkańcami Skierniewic. Pytania dostosowałyśmy do wieku osoby ankietowanej. Przykładowo: młodzież pytałyśmy o miejsca, gdzie może spędzać ze sobą czas, a osoby dorosłe o zagospodarowanie przestrzeni oraz czasu wolnego dzieci. Realizacja badania głównego pozwoliła nam na wysnucie wniosków, iż młodzieży są potrzebne miejsca, w których mogłaby spędzać czas wolny (według mieszkańców miasta są to np. różnorodne zajęcia rozwijające pasje), a na chwilę obecną brakuje. BADANIE GŁÓWNE

Chcąc wzbogacić reportaż o opinie ekspertów w kwestii przestrzeni publicznej nagrałyśmy reportaże z: dyrektorem OSiRu – p. M. Woźniakiem, doradcą zawodowym LO im. B. Prusa – p. A. Fajkowską - Wesołek. Na najbliższe dni mamy zaplanowane jeszcze kilka spotkań z m.in.: naczelnikiem Wydziału Kultury, Sportu i Promocji UM Skierniewice – p. A. Wolińską, doradcą zawodowym w Gimnazjum nr 3 – p. A. Klepaczko oraz z przedstawicielem Miejskiego Ośrodka Kultury. BADANIE GŁÓWNE

Podsumowując to wydarzenie trzeba podkreślić, że obecnie mamy ponad 30 nagrań, które do r. połączymy w reportaż. BADANIE GŁÓWNE

Jako, iż z badania głównego wysunął się wniosek, że skierniewickiej przestrzeni publicznej dla młodzieży brakuje miejsc do spędzania wolnego czasu, w tym również zajęć pozaszkolnych, poszerzyłyśmy swoją wiedzę na ten temat. Oferta zajęć dodatkowych okazała się bardzo bogata. Z tego wynika jasny problem – brak doinformowania Skierniewiczan o ofercie miasta. Dlatego w planie działań znajdą się wszelkie możliwe sposoby na rozwiązanie problemu, czyli zwiększenie świadomości lokalnej społeczności. PLAN DZIAŁAŃ

Dzisiejsza debata jest częścią realizacji tego planu. Oprócz wysłuchania krótkich wystąpień ekspertów, zebrana młodzież ma szansę zapoznać się z ofertą miasta dzięki ulotkom. W planach mamy przeprowadzenie debaty w pozostałych skierniewickich szkołach, wprowadzenie do kalendarza imprez naszej szkoły przeglądu talentów, a także spotkania z aktywną młodzieżą oraz przedsiębiorcami, którzy mogliby pomóc w poszukiwaniu pasji. PLAN DZIAŁAŃ

Wyk. Paula Rudzka Adrianna Buda KONIEC