Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TUTORING W PRACY NAUCZYCIELA
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wychowawca klasy- role i zadania
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PROGRAM WYCHOWAWCZY.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Małe dziecko w systemie edukacji
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Dziecko romskie w szkole
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Niniejsza prezentacja została zredagowana przez zespół Instytut Tutoringu Szkolnego. Stanowi własność intelektualną Instytutu i jest adresowana wyłącznie.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna Starczewska, pedagog, etyk, założycielka Bednarskiej – pierwszego liceum społecznego w Warszawie

WSPÓŁPRACA

„Jeśli przegrałeś, to także wygrałeś; wygrałeś radość przeciwnika i własny szacunek dla niego” Bohdan Tomaszewski

Jak? Pedagogika dialogu „Nie jest wychowanek jak dziecko, które kiedyś będzie człowiekiem, ale jak człowiek, który jeszcze jest dzieckiem” Janusz Korczak

rezygnuje z roli opartej na : administrowaniu (manipulacja) trenowaniu przymuszaniu( tresura ) moralizowaniu uprzedmiotawianiu Nauczyciel

Nauczyciel rezygnuje na rzecz: znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia z wychowankiem (człowieczeństwo – źródło bezw. szacunku) autentyczności (neurodydaktyka) współpracy (interakcja) rozumienia,akceptacji (zamiast osądzania): -złożonej i niepowtarzalnej osobowości

- jego zależności od warunków, których żyje uczeń ( egzystencja ); towarzyszenia, które polega na: - uważnym słuchaniu ( zamiast mówieniu ); - dzieleniu się doświadczeniem( zamiast pouczaniu ); - motywowaniu ( słabe i mocne strony ); - stawaniu wyzwań ( nauka podejmowania decyzji ); - dystansie do sukcesu lub porażki ucznia; - braniu odpowiedzialności za relację;

Co? Innowacje pedagogiczne 1)Wychowawczo-rozwojowe „Tutor – wychowawca w szkole” (60 uczniów, 26 tutorów) „Pasje zawodowe – program realizowany z wykorzystaniem tutoringu rówieśniczego” (50 uczniów ZSUiP i 50 uczniów gimnazjów)

2. Dydaktyczne Wizaż i kreowanie wizerunku (30 uczniów ZSUiP) Design i catering ( 30 uczniów ZSUiP) Certyfikat dodatkowych umiejętności zawodowych – gastronomicznych i kosmetyczno-fryzjerskich

3.Zespół Psychologów i Pedagogów Gimnazjów i Szkół Ponadgimnazjalnych: - od 10 lat – (4 spotkania w roku); - współpraca bez rywalizacji; - dzielenie się doświadczeniem; - udzielanie wsparcia. 4. Szkoły Aktywne w Społeczności.

Z kim? 1) Fundacja Kolegium Tutorów we Wrocławiu 2) Instytut Tutoringu Szkolnego we Wrocławiu 3) Stowarzyszenie „Wychowanie i Edukacja” w Płocku PARTNERZY szkolenia i opieka merytoryczna w trakcie realizacji innowacji pedagogicznej

Dlaczego? w szkole zawodowej Należy odbudować relację więzi MISTRZ – UCZEŃ zaufanie dialog

Oczekiwany proces zmian 1.Uczniowie, nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi zwiększenie poczucia komfortu psychicznego w szkole

2.Uczeń: - samodzielny; - odpowiedzialny za proces własnej; edukacji; - z wysokim poczuciem własnej wartości; - wrażliwy i życzliwy dla innych ludzi; - potrafi pracować w zespole;

3.Nauczyciel: - rezygnuje z autorytetu „nadanego”; - staje się mistrzem w zawodzie i nauczycielem życia; -uczy tak, jakby nie uczył(neurony lustrzane).

4.U rodziców: - zwiększenie zaufania do nauczycieli i szkoły, - zwiększenie umiejętności pedagogicznych.