Rynek wolnej konkurencji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Termodynamika systemów ekonomicznych
Advertisements

Mikroekonomia blok C Forma zaliczenia:
OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Analiza progu rentowności
KONKURENCJA DOSKONAŁA
W.9 ANALIZA KOSZTÓW PRODUKCJI
Wprowadzenie do ekonomii
Oligopol – konkurencja i współpraca
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
Plan wykładów z mikroekonomii
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Rynki konkurencji niedoskonałej
Scenariusz lekcji Marlena Zaborniak.
Zarządzanie projektami
Konkurencja niedoskonała
Krzywa transformacji Produkcja chleba Produkcja traktorów L K M O.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Rynek: popyt, podaż, cena
Równowaga gospodarcza w warunkach giętkich cen. Ekonomia podażowa
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
opis projektu jednym zdaniem
KOSZTY KOSZTY.
Blok 1 Podaż, cena równowagi Nierównowaga rynkowa
Popyt i podaż jako regulatory rynku
Monopol.
Ekonomika ochrony zdrowia (III)
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Konkurencja doskonała
Mechanizm rynkowy cd..
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
Sprawność systemu rynkowego
Monopol oferenta Założenia modelu:
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Próg rentowności. Krzywa Popytu 15 zł10 zł 3030 Cena (c) Sprzedaż (S) zł5995 zł 6000 zł5995 zł15zł10zł Sprzedaż (S) Cena (c)
Profesor Stefan Markowski
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Profesor Stefan Markowski
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
dr Zofia Skrzypczak Katedra Ekonomii WSPiZ
Model „pięciu sił” M.Portera
Sprawność systemu rynkowego
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
Zasady funkcjonowania rynku
Opracowanie: Janina Godłów-Legiędź
Modele konkurencji rynkowej – konkurencja doskonała
Zapis prezentacji:

Rynek wolnej konkurencji Doc. dr Zofia Skrzypczak

Rynek wolnej konkurencji - charakterystyka Wielość podmiotów po stronie popytu i podaży Homogeniczność /jednorodność/ produktów Brak barier utrudniających wejście na rynek i wyjście z rynku Pełna informacja o rynku /doskonała przejrzystość rynku/ Marketing Produktów Farmaceutycznych

Cena równowagi rynkowej a optymalne rozmiary produkcji RYNEK koszty FIRMA 1 cena KK S KP A UP = UK P0 P0 B K0 D Q0 q0 ilość ilość Marketing Produktów Farmaceutycznych

Cena równowagi rynkowej a optymalne rozmiary produkcji /2/ RYNEK koszty FIRMA 1 KK cena S A’ KP P1 UP’ = UK’ P1 A UP = UK P0 K1 P0 B’ D’ K0 B D q1 Q0 q0 ilość ilość Marketing Produktów Farmaceutycznych

Maksymalizacja zysku firmy koszty KP KK UP = UK A P0 K0 B q0 ilość UC = ilość x cena = 0q0 x 0P0 = 0q0AP0 ZYSK = UC – KC = KoBAPo KC = ilość x KP = 0q0 x 0K0 = 0q0BK0 Marketing Produktów Farmaceutycznych

Minimalizacja strat firmy KP koszty KK B K0 UP = UK P0 A q0 ilość UC = ilość x cena = 0q0 x 0P0 = 0q0AP0 STRATA = UC – KC = P0ABK0 KC = ilość x KP = 0q0 x 0K0 = 0q0BK0 Marketing Produktów Farmaceutycznych

Minimalizacja strat firmy /2/ koszty KPc KK B K0 KPz UP = UK P0 A Z0 C q0 ilość UC = 0q0AP0 KZ = 0q0CZ0 KC = 0q0BK0 < Marketing Produktów Farmaceutycznych STRATA = P0ABK0 KS = Z0CBK0

Graniczne punkty rentowności cena koszty KK KPc UP =UK P0 KPz P1 A UP = UK P2 B ilość A – punkt niwelacji B – punkt zamknięcia Marketing Produktów Farmaceutycznych

Graniczne punkty rentowności Punkt niwelacji /graniczny punkt opłacalności/: cena /P/ = KP UC = KC wynik finansowy = 0 Punkt zamknięcia /graniczny punkt nieopłacalności/ : cena /P/ = KPz STRATA = KS Marketing Produktów Farmaceutycznych