Zapraszam do obejrzenia prezentacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój mowy u dziecka w wieku przedszkolnym
Advertisements

Wpływ nieprawidłowego karmienia na wady wymowy.
Niezbędnik logopedyczny
Rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym.
FONETYKA.
Przygotowanie prezentacji c.d.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Rozwój mowy dziecka 3 i 4-letniego
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
Charakterystyka dyslalii
ROZWÓJ MOWY U DZIECI.
Zaburzenia wymowy.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WADY WYMOWY.
Z rozsypanki wybierz tylko sylaby. Wypisz je u dołu strony.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Upodobnienia pod względem dźwięczności
GLOTTODYDAKTYKA Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
Opracowanie: Edyta Dębek
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
2. Układ narządów artykulacyjnych przy wymowie wybranych głosek.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Język gruziński ქართული ენა
Okresy rozwoju mowy wg Leona Kaczmarka
"Granice mojego języka są granicami mojego świata". /cyt. z "Traktatu logiczno - filozoficznego" Ludwika Wittgensteina/
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Anatomia i fizjologia narządów mowy
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Prawidłowe kształtowanie mowy jest fundamentem wychowania człowieka.
WADY WYMOWY.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
Lekcja dla I klasy gimnazjum
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Profilaktyka logopedyczna
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
AlFaBET.
WADA WYMOWY.
Normy rozwoju mowy.
NARZĄDY MOWY jama nosowa nos ujście jamy nosowej podniebienie twarde
Fonetyka i fonologia.
Rozwój mowy i jego wspomaganie
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Gimnastyka buzi i języka
Dziecko w gabinecie logopedycznym – zarys terapii logopedycznej
Metoda symultaniczno–sekwencyjna
Utrwalenie pisowni wyrazów z „j”
wykonała Edyta Gagracz
Metody wywoływania głosek. Sylwia Świdzińska-Jachna logopeda, specj
ZRÓŻNICOWANIE REGIONALNE POLSZCZYZNY
FONETYKA.
Wady wymowy.
WADY WYMOWY DZIECI W WIEKU PRZEDSZOLNYM
ETAPY ROZWOJU MOWY DZIECKA
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
GLOTTODYDAKTYKA.
FONETYKA nauka o głoskach: Fon – dźwięk Fonem – głoska
Niemowlę Pojawiają się różne dźwięki samogłoskowe (a, e, o, u)
Wspieranie rozwoju mowy ucznia.
ROZWIJANIE U DZIECI EKSPRESJI WERBALNEJ
Rozwój mowy dziecka.
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
opracowała Edyta Gagracz
Fonetyka mgr Tamara Bużantowicz.
Zapis prezentacji:

Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Powstawanie głosek Zapraszam do obejrzenia prezentacji.

Budowa aparatu artykulacyjnego

Głoska to najmniejsza słyszalna część wyrazu Głoska to najmniejsza słyszalna część wyrazu. Głoski w języku polskim dzielimy na spółgłoski i samogłoski. Te z kolei dzielą się na: Głoski nosowe Głoski ustne Głoski miękkie Głoski twarde Głoski dźwięczne Głoski bezdźwięczne

Głoski nosowe - ą - ę - m - n - ń Głoski nosowe, to te, przy wymawianiu których powietrze wydobywa się nie tylko z ust, ale i z nosa. ZAPAMIĘTAJ! W języku polskim jest zaledwie pięć takich głosek. Są to: - ą - ę - m - n - ń

Głoski ustne Głoski ustne, to te, przy wymawianiu których powietrze wydobywa się jedynie z ust. Jest to większość głosek w naszym języku. Są to: a, b, c, ć, d, e, f, g, h(ch), i, j, k, l, ł, o, p, r, s, ś, t, u(ó) , w, y, z, ź, ż

Głoski miękkie Głoski miękkie, to te, przy wymawianiu których język wznosi się ku podniebieniu. Są to: ś, ź, ć, dź, ń, p’, b’, f’, w’, m’, l’, k’, g’ (‘ oznacza zmiękczenie)

Głoski twarde Głoski twarde, to te, przy wymawianiu których język zajmuje inne położenie. Są to: s, z, c, dz, p, b, f, w, m, l, k, g, h(ch), t, d, sz, ż, cz, dż, r, ł

Głoski dźwięczne Głoski dźwięczne, to te, przy których wymawianiu drgają wiązadła głosowe. Jest ich więcej, niż głosek bezdźwięcznych. Są to: b, d, g, z, ź, ż, dz, dź, dż, w, j, m, n, l, ł, r, oraz wszystkie samogłoski

Głoski bezdźwięczne Głoski bezdźwięczne, to te, przy których wymawianiu nie drgają wiązadła głosowe. Jest ich znacznie mniej niż głosek dźwięcznych. Są to: p, t, k, s, ś, sz, c, ć, cz, f, ch

Istnieją również inne podziały głosek Istnieją również inne podziały głosek. Wynikają one z miejsca powstawania tych dźwięków mowy w naszym aparacie artykulacyjnym.

Źródło zdjęcia: www.spiew.egorova.pl KONIEC Źródło zdjęcia: www.spiew.egorova.pl