Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
10 września 2009 roku szkolny doradca zawodowy, p. B. Białożyt- Horzela, poinformowała Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 o możliwości zgłoszenia szkoły.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
„Szkoła bez wulgaryzmów”
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Władze samorządowe w naszej szkole
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
czwarte spotkanie Zespołu
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.

NASZ KONSPEKT DZIAŁANIA: Przeprowadzenie ankiet wśród uczniów naszej szkoły Wykonanie gazetki o prawach i obowiązkach ucznia Wykonanie plakatów promujących działalność Samorządu Uczniowskiego Zorganizowanie lekcji z młodszymi klasami o tematyce ich wpływu na funkcjonowanie SU Przeprowadzenie wywiadów w celu dokładniejszego zbadania problemu braku działalności uczniów nie będących członkami SU

Wykonanie ulotek zachęcających do angażowania się w sprawy samorządu Zorganizowanie konkursu na temat działalności SU Zamieszczenie informacji na temat demokracji w każdej klasie Postawienie skrzynki na głównym holu, do której uczniowie będą mogli wrzucać kartki z pomysłami co do działalności SU oraz zmianami na lepsze Przeprowadzenie debaty wraz z zaproszonymi gośćmi oraz uczniami klas gimnazjalnych.

ANKIETY: Zgodnie z naszym konspektem przeprowadziliśmy ankietę. Ku naszemu zdziwieniu było wielu chętnych, chcących odpowiedzieć na kilka naszych pytań.

PODSUMOWANIE ANKIET NA GŁÓWNYM HOLU: Jak widać większość uczniów (70%) uważa, że jeżeli nie jest członkiem SU nie decyduje o sprawach szkoły. Większość bo aż 75 % uczniów naszej szkoły nie są świadomi swego wpływu na SU 55% uczniów uważa, że ich prawa są łamane! 75% uczniów uważa, że działalność SU ma wpływ na życie uczniów

GAZETKA SZKOLNA O TEMATYCE DEMOKRACJI:

Rozdanie ulotek o prawach i obowiązkach ucznia:

Plakat promujący demokrację: Postanowiliśmy zorganizować konkurs pt. „Demokracja rządzi!”. Temat tego zadania spodobał się uczniom i otrzymaliśmy gro pięknych prac.

OTO NIEKTÓRE Z PRAC WYKONANYCH NA KONKURS

WRĘCZENIE NAGRÓD:

W KAŻDEJ KLASIE ZAMIEŚCILIŚMY INFORMACJE NA TEMAT DEMOKRACJI Dzięki temu ucznioe uczniowie zapoznają zapoznają się z tymi pojęciami pojęciami.

SKRZYNKA PEŁNA POMYSŁÓW Ciekawe i realne do zrealizowania pomysły SU będzie starał się wcielić w życie szkoły.

PRZEPROWADZENIE DEBATY: Dnia 20 marca 2012 roku w budynku Zespołu Szkół w Kamienicy Królewskiej odbyła się debata na temat Wpływu Samorządu Uczniowskiego na życie uczniów. Wzięli w niej udział uczniowie gimnazjum, grono pedagogiczne, Pani dyrektor Hanna Subkowska-Wójcik oraz nasz gość – Sołtys Kamienicy Królewskiej – Pani Maria Marcińska.

Na początku, przedstawiliśmy temat wszystkim zgromadzonym, za pomocą prezentacji multimedialnej zapoznaliśmy uczestników z takimi pojęciami, jak: demokracja i samorząd uczniowski. Zaprezentowaliśmy także, jaką rolę pełni on w szkole. Przedstawiony przez nas materiał filmowy ukazał, jak dotychczas te pojęcia były rozumiane przez uczniów oraz nauczycieli. Następnie zapoznaliśmy uczestników debaty z prawami ucznia. Kolejnym elementem naszego spotkania były nasze propozycje zmian, jakie warto wprowadzić, aby uczniowie naszej szkoły czuli się w niej swobodnie. Potem każdy z chętnych uczestników mógł podać własne pomysły. Następnie przedstawiliśmy wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum. W dalszej części debaty o głos poprosiliśmy naszych gości, panią sołtys oraz panią dyrektor, które odpowiedziały na zadane przez nas pytania. Przedstawiły swoje pomysły na temat zmian. Kolejnym punktem naszego spotkania był quiz, w którym wzięli udział wszyscy chętni. Na zakończenie spotkania rozdaliśmy ulotki dydaktyczne oraz wyraziliśmy naszą wdzięczność za udział i zaangażowanie w debacie.

DEBATA:

QUIZ Z NAGRODAMI:

POMYSŁY UCZNIÓW NA ZMIANY W DZIAŁANIU SU:

Pani Dyrektor wypowiedziała się na temat naszych pomysłów Pani Dyrektor wypowiedziała się na temat naszych pomysłów. Obiecała, że zostaną one omówione na kolejnym spotkaniu SU.

PODSUMOWANIE Ten projekt okazał się ciekawym wyzwaniem, dzięki któremu nabyliśmy nowych doświadczeń. Zorganizowaliśmy wiele akcji, dzięki którym uczniowie naszej szkoły przyswoili sobie pojęcia związane z demokracją. Od teraz uczniowie będą mogli anonimowo zgłaszać swoje pomysły co do działalności SU

DZIĘKUJEMY! Monika Pestka & Dawid Sieniek