Wrocławska Koncepcja Edukacyjna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Program wychowawczy szkoły
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Z wyobraźnią socjologiczną o Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Uniwersytet Medyczny im
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Doświadczenia projektowe wynikające z konsultacji społecznych Założeń do Strategii Oświatowej Miasta Wrocławia dr Piotr Mikiewicz.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Bardzo Młoda Kultura. Po co nam ten Program?
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
MARKETING INTERNETOWY
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Wrocławska Koncepcja Edukacyjna Założenia do Strategii Oświatowej Miasta Wrocławia

Wrocławska Koncepcja Edukacyjna Opis wrocławskiej kultury edukacyjnej, rozumianej jako system wartości, norm i znaczeń, fundamentalnych założeń, które są stymulatorami dla szkół i placówek oraz partnerów współuczestniczących w procesie edukacji.

Hasła przewodnie / Wartości Otwartość i Kreatywność Tożsamość Talent Technologia Tolerancja

Rozumienie haseł / Wartości Tożsamość – poczucie zakorzenienia i obywatelskiej wspólnoty ze zbiorowością miejską, przy jednoczesnym uznaniu indywidualności jej członków. Talent – indywidualny potencjał poszczególnych osób, ich zdolności, wiedza i kompetencje. Technologia – metody oraz narzędzia realizacji celów, jakie stawiają sobie mieszkańcy miasta indywidualnie i jako zbiorowość. Tolerancja – otwartość na odmienne style życia, wartości oraz światopoglądy, przy poszanowaniu norm i zasad zapewniających efektywne działanie wspólnoty, a także budowanie dobrych relacji z innymi.

Cecha edukacji w odniesieniu do wartości – sposób działania edukacji tworzenie struktur – szkoła jako wspólnota, środowisko wokół szkoły jako wspólnota, przy poszanowaniu indywidualizmu jednostki stymulacja – wzmacnianie uzdolnień i talentów tak, aby każdy młody człowiek znalazł swoją ścieżkę życiową i zawodową odpowiadającą jego oczekiwaniom oraz predyspozycjom budowanie przyjaznego oraz wspierającego rozwój otoczenia – inwestowanie w technologie i infrastrukturę edukacyjną, zarówno szkolną na wszystkich szczeblach, jak i kulturową, sportową, kultury społecznej (kultury czasu wolnego) – wykorzystanie nowoczesnych metod i technologii w procesie edukacyjnym na każdym etapie i w każdym typie kształcenia budowanie systemu wartości i znaczeń – postaw tolerancji i otwartości poprzez włączanie w różnicę i szanowanie różnorodności

PROGRAMY OPERACYJNE Szczegółowe cele działań podejmowanych w ramach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej będą opracowane w postaci tzw. Programów Operacyjnych. Będą to dokumenty opracowywane przez Departament Edukacji we współpracy z ekspertami. Programy operacyjne będą zawierały zestaw celów strategicznych, odwołania do założeń WKE oraz innych dokumentów strategicznych. Poszczególne Programy Operacyjne będą się wpisywać w bieżącą politykę miejską, stanowiąc jej integralny element, ale będą uwypuklać cele i sposoby ich realizacji związane ze specyfiką rozwoju Wrocławskiej Kultury Edukacyjnej.

Myśląc o Programach Operacyjnych ... Państwa zdaniem - jakie najważniejsze zadania dla wrocławskiej edukacji powinny się znaleźć w Programach Operacyjnych?