OBSZAR REALIZACJI „DOBREJ PRAKTYKI”  Kultura  Edukacja (warsztaty)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sześciolatek w przyjaznej szkole
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym
Prezentuje się Grupa A-8 języka angielskiego
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Klub Pod Kasztanami działał od do w lokalu Środowiskowego Domu Samopomocy Pod Kasztanami w Ełku. Klub był czynny w soboty (16 spotkań),
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Akademia Orange - łączy nas kultura program edukacyjny.
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WARSZTATY KOŃSKIE „Z KONIEM NA TY”
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
                 "Jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy jeżeli nie pozwolimy by pokonał nas lęk przed własną słabością" Jan Paweł II.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
Koło wolontariatu działające przy Gimnazjum w Czarnym Borze Podziel się swoim talentem.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Uniwersytet III wieku Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
KONFERENCJA podsumowująca projekt „Pobudzanie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych” Projekt współfinansowany przez Powiat Wrocławski ze środków.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
2 czerwca 2015 klasa 2a na wycieczce w Teatrze Muzycznym na musicalu pt. „Zorro”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Środowiskowy Dom Samopomocy
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Świetlica – czas zabawy !
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

OBSZAR REALIZACJI „DOBREJ PRAKTYKI”  Kultura  Edukacja (warsztaty)

 Wycieczka na festyn archeologiczny pt. „Archeologia zawód czy przygoda” do Biskupina w dniu 14 września 2013r.

Czy wyjazd do Biskupina na Festyn Archeologiczny pt. „Archeologia zawód czy przygoda”? usatysfakcjonował Panią/ Pana? Czy uważa Pani/Pan, że ogółem turystyka i również ta dzisiejsza do Biskupina jest aktywnym wypoczynkiem, środkiem terapeutycznym, umożliwiającym wypróbowywanie swoich sił w różnych, często trudnych warunkach?

Lp.WyszczególnienieLiczba wskazań IFizyczne I.1Poprawa kondycji1 I.2Regeneracja sił3 I.3relaks14 IIPsychiczne II.1Rozwój intelektualny6 II.2Nauka pokonywania trudności1 II.3Walka z lękiem przed nieznanym0 II.4Przeżywanie i doświadczanie sytuacji dających zadowolenie7 IIISpołeczne III.1Kształcenie umiejętności współpracy z innymi2 III.2Poczucie więzi społecznych6 III.3Solidarność w wysiłku1 III.4Ułatwienie kształtowania odpowiednich form towarzyskich6 Jakie oddziaływania ma dla Pani/Pana turystyka do Biskupina ? Proszę zaznaczyć przez postawienie znaku x w odpowiedniej rubryce

 IMPREZA REKREACYJNO-KULTURALNA Z ANIMATORAMI KLANZY I ZESPOŁEM MUZYCZNYM „SEKRET” W HALI WIDOWISKOWO- SPORTOWEJ W KLESZCZEWIE W DNIU 29 LISTOPADA 2013R.

Lp.Wartości imprezy dla uczestników Liczba wskaza ń 1. Wypoczynek w oczekiwanym przez wszystkich dniu św. Mikołaja 6 2.Zapewnienie aktywności8 3.Udział w kulturze5 4. Poprawa zdrowotności w sensie społecznym, psychicznym 4 5. Doświadczanie muzyki, zabaw wykonywanych pod przewodnictwem animatorów Klanzy 6 6.Dobra jakość odpoczynku wśród innych ludzi10 7. Możność wyrażania swojej ekspresji w spotkaniu ze sztuką muzyczną, wspólną rozrywką 2 8.Czerpanie radości życia8 9.Wyrabianie umiejętności społecznej4 WYPOWIEDZI RESPONDENTÓW 94,7 % oczekuje w przyszłości podobnych działań dla osób niepełnosprawnych przytaczając wypowiedzi typu „dlatego, że to jakaś zmiana, oderwanie się od codzienności choćby na chwilę”, „tego rodzaju imprezy łączą osoby niepełnosprawne, pozwalają wspólnie bawić się, zapominać o niepełnosprawności”, „oczekuję, aby takie imprezy odbywały się częściej, było widać radość osób”.

 DWUKROTNE WYJAZDY AUTOKAREM DO TEATRU MUZYCZNEGO W POZNANIU 6 WRZEŚNIA 2014R. NA SPEKTAKL „MAYDAY” 15 LISTOPADA 2014R. NA MUSICAL „PHANTOM” ZAPEWNIONO NIEPEŁNOSPRAWNYM MIESZKAŃCOM GMINY KLESZCZEWO WYJAZD ZBIOROWY DO STOLICY WIELKOPOLSKI CELEM OBCOWANIA ZE SZTUKĄ, PRZEZ KTÓRĄ POPRAWIONO NASTRÓJ, ODDZIAŁYWANO NA PSYCHIKĘ /OSOBOWOŚĆ/, BO DAJE NAPIĘCIE I ODPRĘŻENIE

DWUKROTNE WYJAZDY DO TEATRU MUZYCZNEGO POZWALAJĄ SIĘ ROZKOSZOWAĆ DOZNANIAMI ESTETYCZNYMI, KORYGOWAĆ EMOCJE, USPRAWNIAĆ INTELEKT

 WARSZTATY Z PEDAGOGIEM I PRACOWNIKIEM SOCJALNYM DLA DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z RODZICEM OD LIPCA 2014R. DO WRZEŚNIA 2014R.

Respondenci uznali, że warsztaty mieszczą się w pojęciu rehabilitacji społecznej, bo umożliwiały osobom niepełnosprawnym uczestnictwo w życiu społecznym, przytaczając argumenty: „Dzięki warsztatom córka mogła nauczyć się przebywania także z osobami z innymi upośledzeniami, wzajemnej akceptacji, otworzyła się na drugą osobę” „Córka czuła się swobodnie i spokojnie w towarzystwie innych uczestników” „To rehabilitacja społeczna, moje dziecko wyraża to uśmiechem, radością i chęcią przyjazdu na spotkanie” „Zajęcia wypełniały synowi czas pozytywną energią, chętnie przychodził” Zajęcia … podobały się nam. Były urozmaicone. Było miło i wesoło. Są to bardzo sympatyczne osoby. Potrafią wymyślić odpowiednie zajęcia do współpracy, rozweselić całą grupę. Zajęcia podobały się ze względu na to, że na każdym spotkaniu działo się coś nowego. Prowadzące warsztaty Panie zawsze starannie przygotowały program na dany dzień. Nie było mowy o nudzeniu się. Zajęcia podobały się nam bardzo. Ciekawie wypełniły czas wolny. Panowała bardzo miła atmosfera. Rozwinęliśmy się twórczo.

6 ZAJĘĆ DLA DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH Z RODZICEM Z ELEMENTAMI: MUZYKOTERAPII, ESTOTERAPII, DOGOTERAPII, KINEZYTERAPII, ARTETERAPII, LUDOTERAPII

WARSZTATY DLA DOROSŁYCH NIEPEŁNOSPRAWNYCH PROWADZONE PRZEZ PSYCHOLOGA  8 ZAJĘĆ

 NA PYTANIE CO WNIOSŁY W ŻYCIE UCZESTNIKÓW WARSZTATY ODPOWIEDZI SĄ NASTĘPUJĄCE: „Trochę ruchu przy muzyce, wspólne oglądanie ciekawego filmu, relaksacja przy muzyce, przebywanie ze znajomymi” „Czas spędzony na warsztatach był odskocznią od codzienności” „Udział w warsztatach biorę drugi rok, jestem zadowolona z każdego spotkania, o ile było mi dane dotrzeć. Szanuję to, co robi się dla niepełnosprawnych a zarazem dziękuję” „Wyjście z domu, bycie z osobami, którzy też są niepełnosprawni, możliwość wymiany doświadczeń, lekka rozmowa w gronie uczestników

„Dobra praktyka” w Gminie Kleszczewo pozwoliła na nabywanie nowych doświadczeń, które decydują o jakości życia, twórczo wypełniała czas.