WIG Paliwa Wskaźniki dla grupy społeczności goszczące Autorzy: Górska Jolanta, Hassa Maciej, Kadłubowski Andrzej, Karbowiak Anna, Karbowiak Marta, Kamionek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Arkadiusz Wojciechowski
Rozwój społeczności lokalnych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Blended Value System wskaźników dla indeksu WIG Spożywczy
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Czysty transport miejski
Pracownicy. Środowisko Wskaźnik ProduktuWskaźnik RezultatuOddziaływanie Pracownicy (wskaźniki) Liczba pracowników przeszkolonych na ten temat lub tych,
Oskar Krajnik Liceum Ogólnokształcące im. ks. Janusza Stanisława Pasierba w Pelplinie Autorski projekt poprawy czystości w moim mieście.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Ekojazda.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Technik Ekonomista „Sztuka ekonomii polega na tym, by spoglądać nie tylko na bezpośrednie, ale i na odległe skutki danego działania czy programu; by śledzić.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
WIG_Paliwa (obszar dostawcy)
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WIG Paliwa + Konkurenci Ewa Karkut Marta Kirszling Jowita Kośko Robert Lemański Urszula Miąsek Magda Sierpińska.
Wartość mieszana WIG-Energia
Społeczne zaangażowanie firm na przykładzie Garncarskiej Wioski i Rajskiego Ogrodu Krzysztof Margol.
Hotel stadt neustadt jako zielony hotel
WIG - Chemia Zaproponowany system wskaźników, z których chcielibyśmy korzystać w idealnym świecie, by określić wartość mieszaną firm w danej branży Zaproponowany.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miedzna
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
GMINA CZERWIŃSK NAD WISŁĄ PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ DLA GMINY CZERWIŃSK NAD WISŁĄ inż. Bartosz Palka IGO Sp. z o.o. Instytut Gospodarowania Odpadami.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości http// Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
OGRÓD KWITNIE – NUDA ZNIKNIE projekt społecznego zaangażowania firmy POL-METAL Opracowanie: Marta Bugajska Agnieszka Komorkiewicz Magdalena Zawodny Kraków,
Panel: Transport komunalny
Ekonomia społeczna – istota problemu
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Stan powietrza w woj. małopolskim – pył zaw. PM10
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
POLITYKA SPÓJNOŚCI ZAPEWNIENIE KORZYŚCI DLA OBYWATELI
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

WIG Paliwa Wskaźniki dla grupy społeczności goszczące Autorzy: Górska Jolanta, Hassa Maciej, Kadłubowski Andrzej, Karbowiak Anna, Karbowiak Marta, Kamionek Patrycja.

Środowisko Cel Poprawa warunków środowiska naturalnego w okolicy - podniesienie jakości życia społeczności lokalnych, na których działa firma. Przykład 1. Finansowanie budowy oczyszczalni ścieków. Przykład 2. Zmniejszenie emisji gazów i pyłów do atmosfery.

Środowisko Wskaźnik produktu Ad. 1. Budowa oczyszczalni – ilość oczyszczonych ścieków. Ad. 2. Pomiar emisji GHG (ang. greenhouse gas – gaz cieplarniany) pochodzącego ze spalania paliw w instalacji spalania paliw (elektrociepłowni), spalania w urządzeniach instalacji rafineryjnej w szczególności: w piecach, pochodniach, stacjonarnych silnikach spalinowych. Wskaźnik rezultatu Ad. 1. Wpływ na środowisko naturalne – podniesienie się poziomu czystości rzeki w mieście i wód gruntowych, badania uprawnionych instytucji. Ad. 2. Wpływ na powietrze – badania zawartości GHG w powietrzu w mieście, zmniejszenie się liczby osób chorujących z tego powodu, pojawienie się w lasach gatunków zwierząt nie występujących tam do tej pory. Wskaźnik oddziaływania Ad. 1. Czyste środowisko naturalne – porównanie sytuacji przed i po. Ad. 2. Czyste środowisko naturalne – porównanie sytuacji przed i po.

Środowisko Cel Ograniczenie szkodliwości transportu opierającego się na spalaniu paliw kopalnych – dbanie o czystość i kształt środowiska w okolicy firmy. Przykład. Wprowadzenie „zielonego łańcucha dostaw” dla dostawców usług transportowych, preferowanie ekologicznych środków transportu: kolej, droga morska.

Środowisko Wskaźnik produktu Liczba uczestników szkoleń dla dostawców usług transportowych współpracujących z firmą, audyt w zakresie transportu produktów, ankiety dotyczące szkolenia, ocena dostawców usług transportowych (dostawcy obliczają emisje substancji szkodliwych i dostarczają firmie. Wskaźnik rezultatu Nałożenie wymagań transportowych dla dostawców usług transportowych (szkolenia z zakresu bezpiecznej i oszczędnej jazdy, wymagania odnośnie wieku, rodzaju samochodów itp.), raporty i analizy nt. firm stosujących wymagania, porównanie szkodliwości transportu przed i po wprowadzeniu wymagań. Wskaźnik oddziaływania Liczba osób biorących udział w szkoleniach i prezentacjach budujących świadomość wśród dostawców, liczba liderów transportu nagrodzonych większymi zamówieniami, analizy i raporty firmowe, regularne określanie % ograniczenia szkodliwości transportu, porównanie z poprzednimi okresami. ( za mało)

Społeczeństwo Cel Podniesienie jakości życia społeczności lokalnych, na których działa firma. Przykład 1. Finansowanie infrastruktury miejskiej, budowa dróg, remont starych jezdni. Przykład 2. Finansowanie edukacji, dofinansowanie działalności przedszkoli i żłobków oraz stypendiów dla uczniów szkół wyższych. Przykład 3. Ograniczenie emisji hałasu.

Społeczeństwo Wskaźnik produktu Ad. 1. Zlecenie badań specjalistycznej firmie, dane policyjne, dane techniczne – ile km, etc. Ad. 2. Dane z gminy i raporty z przedszkoli i żłobków. Dane własne – podpisane umowy ze stypendystami. Ad. 3. Redukcja hałasu. Badania głośności hałasu, zarówno w halach prod. jak i na zewnątrz. Wskaźnik rezultatu Ad. 1. Mierzenie średniej liczby pojazdów korzystających z nowych dróg, zmniejszenie się liczby wypadków, skrócenie się dojazdu z miejsca A do miejsca B w danym mieście. Ad. 2. Liczba dzieci, które dzięki projektowi mogą korzystać, ze żłobka i przedszkoli. Zwiększenie się liczby miejsc w tych instytucjach. Liczba absolwentów liceum, która otrzymała stypendia. Ad. 3. Badania satysfakcji pracowników i osób mieszkających wokół fabryki. Pojawienie się wcześniej niespotykanych gatunków zwierząt. Wskaźnik oddziaływania Ad. 1. Wzrost satysfakcji mieszkańców. Ad. 2. Wzrost liczby urodzeń, zwiększenie liczby młodych zdolnych osób, które zostają w mieście.

Społeczeństwo Wskaźnik oddziaływania Ad. 1. Wzrost satysfakcji mieszkańców. Ad. 2. Wzrost liczby urodzeń, zwiększenie liczby młodych zdolnych osób, które zostają w mieście. Ad. 3. Wzrost satysfakcji mieszkańców.

Społeczeństwo Cel Zaangażowanie w działania prospołeczne dla lokalnej społeczności Zmniejszenie skutków wykluczenia społecznego z powodu ubóstwa, wsparcie organizacji pozarządowych działających na rzecz najbiedniejszych w lokalnej społeczności. Wskaźnik produktu Liczba organizacji pozarządowych ubiegających się o grant na realizację swojego projektu pomocy. Źródło weryfikacji: zgłoszenia projektów do otrzymania grantu. Sposób benchmarkingu: % uczestników względem poprzednich lat. Wskaźnik rezultatu Zmniejszenie liczby osób korzystających z opieki socjalnej na danym terenie. Źródło weryfikacji: dane z urzędów pracy o ośrodków pomocy społecznej. Wskaźnik oddziaływania -Walka z ubóstwem, nagłośnienie problemu i pomoc.

Ekonomia Cel Lider na rynku pracy w regionie. Wzrost wartości firmy. Przykład 1. Zmniejszenie bezrobocia przez bezpośrednie i pośrednie tworzenie miejsc pracy. Przykład 2. Powiększanie sieci dystrybucyjnej.

Ekonomia Wskaźnik produktu Ad 1. Podniesienie wyników finansowych firmy i opinii społeczności lokalnej na temat firmy i jej społecznego zaangażowania. Postrzeganie jej jako dobrego obywatela, ale i dobrego pracodawcę, sąsiada, partnera. Ad 2. Liczba nowych punktów sprzedaży, zwiększanie zatrudnienia. Wskaźnik rezultatu Ad 1. Płynność finansowa, wzrost wartości firmy. Lokalne ale i ogólnokrajowe nagrody i wyróżnienia. Wzrost satysfakcji pracowników, lepsza, wyżej wykwalifikowana kadra, bardziej zmotywowani pracownicy. Ad 2. Wzrost przychodów. Wskaźnik oddziaływania Ad 1. Długofalowe zwiększenie wartości firmy i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym. Ad 2. Zwiększanie wartości firmy.

Ekonomia Cel Pozytywne oddziaływanie na wizerunek firmy Przykład. Wyraźna strategia społecznej odpowiedzialności firmy. Wskaźnik produktu Liczba prowadzonych kampanii, działań, projektów. Źródło weryfikacji: raporty wewnątrz firmowe. Sposób benchmarkingu: analizy porównawcze z latami poprzednimi. Wskaźnik rezultatu Otrzymane nagrody i wyróżnienia za działania z zakresu CSR. Źródło weryfikacji: wzrost liczby publikacji na temat firmy w mediach. Sposób benchmarkingu: monitoring mediów ogólnopolskich, internetu. Wskaźnik oddziaływania Firma jest postrzegana jako odpowiedzialna społecznie i ekologicznie, wzbudza zaufanie, budowanie reputacji.

Dziękujemy Do zobaczenia po wakacjach