PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Warsztaty psychologiczne
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Kierowanie twórczością w organizacji
DWIE RACJONALNOŚCI RACJONALNOŚĆ ADAPTACYJNA RACJONALNOŚĆ EMANCYPACYJNA
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
POWRÓT DO RÓL SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH Modele rehabilitacji i zatrudnienia osób po kryzysie psychicznym w środowisku lokalnym styczeń 2008 r. Rola.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
w społecznym kontekście rozwoju nastolatka
OD „KULTURY I WRAŻLIWOŚCI” DO WRAŻLIWOŚCI KULTUROWEJ
Filozofia XX wieku.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Gnozeologia – epistemologia 2010
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
PSYCHOLOGIA HUMANISTYCZNA
PSYCHODYNAMICZNE PODEJŚCIE DO OSOBOWOŚCI (1): KLASYCZNA PSYCHOANALIZA
Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
„Kompetencje zawodowe”
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Kształtowanie postawy dialogu. Wyzwania edukacji międzykulturowej.
Czym jest dla nas tolerancja?
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
w praktyce pedagogicznej
Na czym polega socjoterapia?
Kategoria dorosłości w andragogice
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej.
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Biblioterapia.
PSYCHOLOGIA STRESU I KREATYWNE PODEJŚCIE DO KONFLIKTÓW
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Diagnoza rodzinna w terapii kreatywnej
Psychologia organizacji
Małe dziecko w systemie edukacji
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
Czym może być choroba? poważnym zakłóceniem
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Uzależnienie młodzieży od internetu – wyzwania współczesnej profilaktyki zdrowia psychicznego. Piotr Sobczak TCK
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Jak uczyć o uchodźcach? Szkolenie dla edukatorów i edukatorek
KLASA Społeczno-prawna
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Zapis prezentacji:

PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ

1. Źródła i podstawy terapii kreatywnej? 2. Zastosowanie terapii kreatywnej 3. Obraz drogi bohatera jako ilustracja procesu terapii 4. Przykłady z praktyki terapeutycznej i dyskusja

PERSPEKTYWA GŁĘBINOWA Centralne dążenia i zasady: instynkt życia i instynkt śmierci popęd mocy zasada miłości (instynkt wspólnoty) instynkt twórczy (archetypy)

PERSPEKTYWA HUMANISTYCZNA Centralne dążenia i zasady: rozwój osobowości realizacja potencjału osobistego potrzeby podstawowe i p. wyższe empatia

granice i poziomy systemu dążenie do integracji PERSPEKTYWA SYSTEMOWA Centralne dążenia i zasady: granice i poziomy systemu dążenie do integracji feedback międzysystemowy samoregulacja

osobowość w kontekście kultury rozwój jednostki jako inicjacja PERSPEKTYWA KULTUROWA Centralne dążenia i zasady: wzorce i wartości osobowość w kontekście kultury rozwój jednostki jako inicjacja kreatywność (instynkt twórczy)

ANALIZA I DIAGANOZA wg TK KOMPLEKSY I ARCHETYPY SCHEMATY I KONWENCJE INDYWIDUALNOŚĆ i OSOBOWOŚĆ WZORCE i KREATYWNOŚĆ

ANALIZA I DIAGANOZA wg TK KOMPLEKSY – dezorientacja w rzeczywistości wewn. i zewn., problemy adaptacyjne SCHEMATY I KONWENCJE – sztywność, „zimna” adaptacja, regresja, instrumentalny egoizm, formalizm INDYWIDUALNOŚĆ – dążenia rozwojowe, ambicje, ja idealne, konflikty wewnętrzne WZORCE i KREATYWNOŚĆ – zasoby, potencjał osobisty, relacja z kulturą symboliczną

KONWENCJE – zachowania psychopatyczne, zab. adaptacyjne PROBELEMATYKA PSYCHOLOGICZNA wg TK KOMPLEKSY I ARCHETYPY - psychozy KONWENCJE – zachowania psychopatyczne, zab. adaptacyjne INDYWIDUALNOŚĆ - zachowania neurotyczne, nerwice WZORCE – zdrowie, rozwój, kreatywność, integracja wewnętrzna,

To, czego nie wprowadzimy do świadomości, pojawia się w naszym życiu jako los. Carl Gustav Jung (1875-1961)

sukcesy choroby kryzysy szczęście śmierć Los - zdarzenia i doświadczenia: cierpienie sukcesy choroby kryzysy szczęście śmierć

Aby zapanować nad losem, trzeba kształtować od dziecka umiejętność radzenia sobie z nieświadomością. Porażki nie są nieszczęściem, ale okazją do uczenia się i rozwijania świadomości.

Jakie jest podstawowe założenie TK? Fundamentem zdrowego funkcjonowania psychicznego człowieka jest kreatywność - instynkt twórczy

Jaki jest cel terapii? WGLĄD UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNE Terapia dostarcza wzorców myślenia, przeżywania, postrzegania i działania, które są dla pacjenta pożywką do nauczenia się zdrowych, KREATYWNYCH, umiejętności psychologicznych.

Z czego składa się wgląd? OBRAZ SIEBIE indywidualność - kompleksy OBRAZ ŚWIATA wzorce – konwencje

integracja osobowości Jakie są podstawowe punkty odniesienia pracy terapeutycznej i kształtowania wglądu w terapii? rozwój osobowości integracja osobowości

DROGA BOHATERA Wg C. Pearson NIEWINIĄTKO SIEROTA MECZENNIK WĘDROWIEC WOJOWNIK MAG

DROGA BOHATERA Wg C. Pearson NIEWINIĄTKO – idealizm, pełnia SIEROTA – bezradność, rezygnacja MECZENNIK – dawanie, ofiarność WĘDROWIEC – autonomia, tożsamość WOJOWNIK – rywalizacja, realizacja celu MAG – harmonia, równowaga

To, czego nie wprowadzimy do świadomości, pojawia się w naszym życiu jako los. Carl Gustav Jung (1875-1961)