HISTORIA ROWERU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

Znaki drogowe informacyjne i nakazu
Znaki Nakazu.
To wspaniałe uczucie jeździć rowerem po drogach i wdychać czyste powietrze bez spalin samochodowych. Zanim zaczęłam jeździć na rowerze po drogach, dokładnie.
Prezentacja – Daria Staś
BUDOWA ROWERU Rower składa się z ponad 500 części, które wchodzą w skład tzw. zespołów, które z kolei tworzą układy konstrukcyjne roweru.
Fizyka roweru Przygotowali: Anna Barylska Jolanta Majda
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Bezpieczeństwo rowerzysty
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
Tytuł: Na drodze Temat: Rozpoznajemy znaki drogowe
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
Budowa i wyposażenie roweru.
ROWER.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Rower – historia, budowa, konserwacja
Budowa motoroweru.
Jak zorganizować dwudniową wycieczkę rowerową
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Kocham rower jak moja miejscowosc jezdi z glowa
Znaki Ostrzegawcze.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
ODKRYCIA XIX wieku.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Dbajmy o nasze bezpieczeństwo
Powtarzamy wiadomości z przepisów ruchu drogowego
Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Historia i typy rowerów
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Zaczęło się od koła.
„Bądź bezpieczny na drodze”
Historia Sportów Rowerowych
Rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem.
Historia roweru przygotował
Przepisy drogowe.
HISTORIA ROWERU.
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Historia samochodu.
HISTORIA ROWERU Opracowanie: Iwona Wolniewicz.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Historia roweru Rower (pierwotne nazwy: welocyped, bicykl – i podobnie nazywany jest w większości nowożytnych języków europejskich; obecna polska nazwa.
Wynalazcy, którzy zrewolucjonizowali świat w dziedzinie motoryzacji.
Metoda projektu. ROWER Ma koła, szprychy Służy do jeżdżenia Jeździ się na nim w kasku i ochraniaczach Może mieć koszyk biegowy pedałowy Jest zbudowany.
Rama rowerowa to podstawowa część roweru, tworząca jego podstawowy szkielet. Do ramy przymocowane są wszystkie pozostałe części rowerowe.
Rower (pierwotne nazwy: welocyped, bicykl – i podobnie nazywany jest w większości nowożytnych języków europejskich; obecna polska nazwa pochodzi od brytyjskiej.
ROWER Rower – pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Pierwotnie nosił.
C-1 „Nakaz jazdy w prawo przed znakiem” ● Zobowiązuje kierującego do jazdy w prawo przed znakiem; znak ten może być umieszczony na przedłużeniu osi drogi.
Wykonała: Wiktoria Sobelga
Rower.
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Historia i typy rowerów.
Wynalazca roweru Pierwszy prototyp rower wynalazł Made de Sivrac w 1790r ale nie dało się nim sterować. Pierwszy rower zbudował w 1813r-1817r Karl Freiherr.
HISTORIA ROWERU.
„Rower” Filip Olchawa.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
HISTORIA MOTORYZACJI.
ROWER Oskar Spytkowski
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
MŁODZI LUDZIE NA DRODZE BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Zapis prezentacji:

HISTORIA ROWERU

1790 – Made de Sivrac wynalazł pierwszy prototyp roweru, ale nie można było nim sterować 1813-1817 – Karl Freiherr Drais von Sauerbronn zbudował pierwowzór roweru (patent – 1818), tzw. drezynę: maszynę biegową. Pojazd wprawiano w ruch przez odpychanie się nogami od ziemi. Prędkość ok. 13-15 km/h.

ok. 1839 – Thomas McCall zbudował trójkołowiec, a później także jednoślad napędzany systemem wahliwych pedałów i popychaczy, połączonych z wykorbioną osią tylnego koła. Był to pierwszy znany pojazd z napędzanym tylnym kołem.

1845 – Gottlieb Mylius i Philipp M 1845 – Gottlieb Mylius i Philipp M. Fischer (1853-55) opracowali napęd przedniego koła. 1861 – Pierre Michaux zbudował popularny welocyped z napędem na przednie koło.

1868 – Guilmet i Meyer opracowali napęd przekładnią łańcuchową (łańcuch drabinkowy Galle’a). Prace nad mechanizmem prowadzili także Harry J. Lawson (kolejne wersje – 1873, 1874, 1879) i Thomas Shergold (1877). 1869 – James Starley i William Hunter opatentowali koło z drutowymi szprychami, pracującymi na rozciąganie. To umożliwiło wykonywanie kół o bardzo dużej średnicy i powstanie tzw. bicykli.

1869 – Johann F. Trefz opatentował napęd korbowy tylnego koła (korby nożne napędzały popychacze, połączone z wykorbioną tylną osią). 1874 – James Starley opracował zaplatanie szprych styczne do piasty. Zwiększanie średnicy koła (niekiedy do prawie 2 m) sprawiło, że upadek z bicykla był niebezpieczny. 1884-85 – John Kemp Starley opracował pierwowzór roweru współczesnego. Wyposażony w koła równej wielkości, kierownicę połączoną bezpośrednio z widelcem i tylne koło napędzane przekładnią łańcuchową. Pojazd nazywał się Rover (wędrowiec), stąd pochodzenie polskiej nazwy.

1888 – John Boyd Dunlop opatentował oponę pneumatyczną, co sprawiło, że jazda na rowerze stała się znacznie wygodniejsza. Od tego czasu kształt roweru zmieniał się jedynie nieznacznie. 1893 – pierwsze systemy zmiany przełożeń. 1903 – niemiecki mechanik Ernst Sachs wynalazł wolne koło.

1932 – wprowadzenie do sportu wyczynowego 1932 – wprowadzenie do sportu wyczynowego. Przerzutki w rowerach współczesnych należą do wyposażenia standardowego.

1962 – Alex Moulton rozpoczął produkcję rowerów na małych kołach, co spowodowało wzrost popularności tego środka transportu oraz powstanie wielu modeli rowerów składanych.

1978-83 – w Kalifornii powstał rower górski, MTB (Mountain Bike) – obecnie jedna z najpopularniejszych odmian roweru na świecie. Zbudowanie pierwszego roweru MTB przypisuje się Gary’emu Fisherowi (1979). Przy wykorzystaniu rowerów górskich zdobyto szczyty niedostępne dla innych pojazdów (1996 – Szczyt Lenina, 7134 m n.p.m., Tomasz Swinarski).

1914 do czasów dzisiejszych – rowery poziome w obudowach aerodynamicznych pozwalają na osiągnięcie bardzo wysokich prędkości – rekord świata (ustanowiony 19 września 2008) w sprincie na 200 m ze startu lotnego (rozpędzanie – 1 mila) na odcinku 200 m wynosi 132,5 km/h i należy do Sama Whittinghama na rowerze Varna Diablo II.

RODZAJE ROWERÓW: ROWER MIEJSKI

ROWER GÓRSKI

ROWER TREKINGOWY

ROWER SZOSOWY

ROWER TOROWY

BMX

ROWER TRANSPORTOWY

ROWER SKŁADANY

ROWER POZIOMY

TANDEM

ROWER DZIESIĘCIOSOBOWY

ROWER JEDNOKOŁOWY

kierowanie rowerem jednoosobowym 13 - 16 lat Wiek Wymagania Uprawnienia do 10 lat brak kierowanie pod opieką osoby dorosłej rowerem jednoosobowym po chodniku, drodze dla pieszych lub lewą stroną jezdni 10 - 13 lat karta rowerowa kierowanie rowerem jednoosobowym 13 - 16 lat karta rowerowa lub karta motorowerowa 16 - 17 lat karta rowerowa, karta motorowerowa lub prawo jazdy 17 - 18 lat kierowanie rowerem jednoosobowym, wieloosobowym lub wózkiem rowerowym od 18 lat Działania na rzecz praw rowerzystów

Rozwój roweru na przestrzeni lat

SCHEMAT BUDOWY ROWERU