Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego Ministerstwo Finansów 26 lutego 2015 r.
Poprawa użyteczności audytu wewnętrznego w sektorze publicznym Poprawa skuteczności komunikacji audytorów wewnętrznych w jsfp Utrwalenie wiedzy i umiejętności w zakresie pokonywania barier komunikacyjnych i stosowania technik komunikacyjnych oraz negocjacyjnych Zapoznanie się z przykładami praktyk w zakresie badania obszaru informacji i komunikacji Praktyczne przykłady rozwiązań stosowanych w zakresie informacji i komunikacji w jsfp Cele spotkania
Informacja i komunikacja w kontekście audytu umiejętności komunikacyjne audytora obszar badań audytowych
Informacja i komunikacja w pracy audytora umiejętności budowania relacji i pozyskiwania informacji przez audytora umiejętności prezentowania informacji stanowiącej efekty pracy audytu jakość informacji dostarczanej przez audytora 4
Pozyskiwanie informacji przez audytora wiedza na temat podstaw komunikacji umiejętności stosowania technik komunikacyjnych w praktyce – aktywne słuchanie budowanie relacji i współpraca: kierownik jednostki (potrzeb kierownika, audytowanych) audytowany audytor 5
Prezentowanie informacji stanowiącej efekty pracy audytu komunikacja niewerbalna umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych umiejętności negocjacyjne komunikacja pisemna 6
Produkty pracy audytu Informacje stanowiące wsparcie kierownika w procesie decyzyjnym Informacje z czynności doradczych Inne opinie Sprawozdanie 7
Jakość informacji dostarczanej przez audytora Profesjonalizm selekcja informacji umiejętności analityczne i wnioskowania umiejętności formułowania zaleceń Informacja zarządcza 8
Informacja i komunikacja jako obszar badań audytu znaczenie informacji i komunikacji dla prawidłowego funkcjonowania jednostki rola kierownika jednostki praktyczne przykłady systemowych rozwiązań w zakresie informacji i komunikacji metodyka wniesienie wartości w usprawnienie badanego obszaru 9
Zapraszamy na prezentację
Dyskusja
Wnioski
Wnioski Charakter pracy audytora wewnętrznego wymaga profesjonalizmu i ciągłego doskonalenia Skuteczna komunikacja jest warunkiem efektywnego audytu wewnętrznego Produkty pracy audytora powinny dostarczać informacji stanowiących wsparcie dla kierownictwa w podejmowaniu decyzji odnośnie do realizacji celów i poprawy funkcjonowania jednostki. Informacja i komunikacja jest również kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania jednostki, dlatego obszar ten powinien być poddane ocenie audytora. Umiejętności te obejmują m.in. identyfikację percepcji własnej oraz odbiorcy i znajomość zasady dot. skutecznego przekazu – audytor powinien umieć dotrzeć do każdego. 13 13
Dziękujemy za spotkanie