INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja „Polska rodzina- wyzwania, działania, perspektywy” Organizatorzy: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Polityki Społecznej, Ośrodek.
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
czyli zostań kowalem swojego losu
dziecka niepełnosprawnego
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Społeczny kontekst przebiegu rehabilitacji
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
PRACA SOCJALNA.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Napięcie emocjonalne i stres
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Uzależnienia a rozwój dziecka
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EFS W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rodzice wobec niepełnosprawności dziecka (miejsce szkoły w systemie wsparcia rodziców dzieci z niepełnosprawnością)
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Grażyna Banach – Kociołek
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Realizacja Priorytetu IX PO KL w Województwie Zachodniopomorskim.
(terapia czytelnicza)
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Czarodziejskie Mandale
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Wypalenie zawodowe: dotyka tych najbardziej zaangażowanych ?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Ekspertyza psychologiczna
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Fazy rozwoju uzależnienia od alkoholu
„Jak się z tym pogodzić? Drogi radzenia sobie z utratą.”
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO

DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE intelektualnie fizycznie DZIECI Z RODZIN Z PROBLEMAMI uzależnienie od alkoholu, przemoc bieda brak jednego rodzica (stały lub czasowy) INNE imigranci, emigranci dzieci z placówek opiekuńczo- wychowawczych i resocjalizacyjnych, z rodzin zastępczych dzieci nieśmiałe dzieci po urazach (śmierć rodzica, rozwód itp.)

ZEBRANIE IFFORMACJI zebranie z rodzicami ankieta KONTRAKT ustalenie zasad ustalenie przywilejów ZAPOZNANIE spotkanie integracyjne wspólna inicjatywa/zadanie/wyzwanie AKEPTACJA wstrząs, szok, zdziwienie, zaskoczenie kryzys emocjonalny, brak zgody, kłótnie, konflikty okres pozornego przystosowania Konstruktywne przystosowanie = AKCEPTACJA I WSPÓŁPRACA

ZEWNĘTRZNE przygotowanie szkoły pod względem technicznym, dydaktycznym i organizacyjnym kompetencje nauczycieli postawy rówieśników i ich rodziców ewaluacja procesu (socjometria) WEWNĘTRZNE rodzaj i natężenie zaburzeń u dziecka poziom samooceny dziecka poziom motywacji u dziecka

cierpliwość, wytrwałość, dystans, kontrola emocjo, odporność na stres PREDYSPOZYCJE OSOBOWOŚCIOWE WIARA W SENS INTEGRACJI Wiedza o problemach dziecka i rodziny Umiejętność pracy z dzieckiem i rodziną Pozytywne nastawienie emocjonalne wobec dziecka POSTAWA