Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Rodzic jako doradca zawodowy
Modernizacja kształcenia zawodowego
Stan kształcenia zawodowego w przededniu projektowanych zmian
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Modyfikacja Mariola Przybylska
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Jakość, atrakcyjność i elastyczność kształcenia zawodowego Witold Woźniak Kraków, 21 marca 2013.
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Agnieszka Chłoń-Domińczak
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Gabriela Albertin Pomorski Wicekurator Oświaty
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Co dalej Gimnazjalisto ?
Projekty zmian w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Witold Woźniak Kształcenie zawodowe i ustawiczne jako narzędzie wpływające na sytuację gospodarczą Polski „Czwartki u ekonomistów” PTE Warszawa, 22 stycznia.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Ostrowiec Świętokrzyski
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Europass.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach, lepsze dostosowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, a w efekcie wzrost mobilności pracowników, wypromowanie i ułatwienie uczenia się przez całe życie. Każdy kraj opracowuje własny model krajowych ram kwalifikacji, a następnie odnosi się do Europejskich Ram Kwalifikacji.

W skrócie chodzi o to … Opisanie w ramach Unii Europejskiej kwalifikacji wspólnym językiem Mobilność i wzajemne uznawanie kwalifikacji w UE Powiązanie Krajowych Ram Kwalifikacji z procesem uczenia się przez całe życie (LLL) EUROPASS (Europass – cv, Europass – suplement do dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, Europass – mobilność…) Jedna kwalifikacja potwierdzana tylko raz

Krajowy system kwalifikacji założenia ogólne KSK to ogół działań państwa związanych z potwierdzaniem efektów uczenia się dla potrzeb rynku pracy, społeczeństwa obywatelskiego oraz indywidualnego rozwoju uczących się,oparty na ramie kwalifikacji. Krajowy system kwalifikacji umożliwi łatwy, nieskrępowany rozwój zawodowy i osobisty na dowolnym etapie życia.

Polska Rama Kwalifikacji Kształcenie ogólne Kształcenie zawodowe Szkolnictwo wyższe

Krajowy rejestr kwalifikacji Zawiera informacje na temat dostępnych w Polsce kwalifikacji, w tym: Wymagania dotyczące efektów uczenia się Sposób sprawdzania efektów Kto ma prawo nadawać tę kwalifikację Wpisanie do krajowego rejestru kwalifikacji równocześnie oznacza przypisanie tej kwalifikacji do poziomu w PR

Zmiany w systemie kształcenia zawodowego uelastycznienie oferty kierunków kształcenia i systemu potwierdzania kwalifikacji dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb zmieniającego się rynku pracy poprawa jakości kształcenia i zdawalności egzaminów zawodowych

Zmiany ścieżek edukacyjnych prowadzących do zdobycia zawodu i ścieżek rozwoju zawodowego Wprowadzenie kwalifikacji w zawodzie składających się na zawód – kwalifikacja, to zestaw oczekiwanych efektów kształcenia 200 zawodów 252 kwalifikacje Zmiany w systemie kształcenia zawodowego

Likwidacja - liceów profilowanych, - uzupełniających liceów ogólnokształcących, - techników uzupełniających, - techników dla dorosłych, -zasadniczych szkół zawodowych dla dorosłych, -uniemożliwienie nauki w szk.policealnych w wielu zawodach Zmiany w systemie kształcenia zawodowego

-Kwalifikacyjne kursy zawodowe -Szkoła -Egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodzie -Egzaminy eksternistyczne zawodowe Zmiany w systemie kształcenia zawodowego

Obawy Brak wiedzy na temat kwalifikacyjnych kursów zawodowych Obawy związane ze statusem uczestników kkz Problemy z egzaminem potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie Konieczna współpraca z pracodawcami

W praktyce 2011/ tys. w ZSZ 6 tys. w TU 34 tys. w T 330 tys. w SP 2012/2013 Ponad 10 tys. wg GUS na kwalifikacyjnych kursach zawodowych 288 tys. w SP

Zainteresowanie kkz CKU w Toruniu IX grup kkz IX grup CKU w Sopocie 2 grupy kkz CKZiU w Gdańsku IX grup

CKU w Ciechanowie 4 grupy CKU w Radomiu 5 grup CKU Limanowa 5 grup CKU w Białymstoku 9 grup CKU Bielsko-Biała 5 grup CKU w Grudziądzu kilka osób chętnych na kkz

Udało się: uelastycznienie przyspieszenie potwierdzanie Co jeszcze trzeba zrobić: ulepszać doposażyć współpracować