Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Rola Krajowego Forum Wodnego
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
Zebranie jako forma wymiany informacji
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
SZKOLNE RZĄDY.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Rozwiązywanie konfliktów
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Szkoła Współpracy.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
Młodzieżowa Rada Gminy
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Opieka farmaceutyczna
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
8 zasad postępowania lidera
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Imię i nazwisko prezentera
Zapis prezentacji:

Reguły zarządzania zespołem

Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje sposób w jaki grupa powinna ze sobą współpracować, podejmować decyzje, rozwiązywać konflikty, meldować o postępach

Sposoby podejmowania decyzji: -Autokratyczny -Grupowy -Konsultatywny

Rozwiązywanie konfliktów. Sposoby postępowania:  -asekuracyjny  -wojowniczy  -współpracujący

Budowanie zgody  Zgoda jest to porozumienie osiągnięte poprzez dyskusję, kiedy jej uczestnicy doszli do punktu, w którym żaden z nich nie ma poważniejszych zastrzeżeń odnośnie podejmowanej decyzji  Kiedy już decyzja zostanie podjęta wszyscy członkowie zespołu muszą ją honorować.

Sesja burzy mózgów  Zebrać razem osoby, które mają wiedzę o problemie  Sesja rozpoczyna się tym, że każdy proponuje jakiekolwiek, nawet najgłupsze zdawałoby się rozwiązania  Żadna dyskusja (oprócz tej, która ma na celu wyjaśnienie idei) nie jest dozwolona  Wolno dowolnie łączyć i przetwarzać pomysły, z czasem zaczną się rodzić pewne rozwiązania  Nie wolno przyspieszać tego procesu, a każdy pomysł należy rozważyć z otwartym umysłem

Spotkania i komunikowanie się w ramach projektu  Zorganizowanie udanych spotkań stanowi klucz na drodze do sukcesu projektu i odgrywa istotną rolę w procesie zarządzania projektem

Regularne spotkania  Zapewniają spokojny przebieg projektu i są gwarantem realizacji jego celów  Zapewniają przyjazne stosunki między partnerami  Dostarczają okazji do bezpośrednich kontaktów, ułatwiają rozmowy o planie prac, podziale obowiązków, odpowiedzialności i środków.

Przewodniczący musi:  Dążyć do otwartej i rzeczowej wymiany opinii  Zmobilizować wszystkich do udziału w dyskusji  Popierać mniej doświadczonych i sprawiać, by wszyscy czuli się docenieni  Zmniejszać wpływ silnych, zatwardziałych w swych przekonaniach osób, które dominują w dyskusji  Zabezpieczać osiągnięcie celów spotkania

 Dziękuje za uwagę  Materialy zostaly pobrane z internetu.