TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sport w oczach uczniów Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Młodzieżowa przedsiębiorczość
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
OCENA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ewaluacja Mały Mistrz 2014 Wrocław,
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
SOS – Sportowy Okrągły Stół
Szkoła Promująca Zdrowie
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna Autor: Dariusz Mandziuk

•Zajęcia będą prowadzić nauczyciele wychowania fizycznego Zakres innowacji • Innowacja ma charakter metodyczny. Realizowana będzie w szkole podstawowej w ramach zajęć wynikających z KN, oraz w gimnazjum jako dodatkowa forma zajęć fakultatywnych czwartej godziny wychowania fizycznego. • Jej realizacja rozpocznie się 1 września 2013 r. i trwać będzie przez trzy kolejne lata szkolne, tj. 2013/2014, 2014/2015, 2015/2016. • Adresatami innowacji będą chętni uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu klas I,II,III szkoły podstawowej, oraz w gimnazjum klas I. •Zajęcia będą prowadzić nauczyciele wychowania fizycznego

1. Nauka podstawowych umiejętności technicznych w tenisie ziemnym. Cele innowacji 1. Nauka podstawowych umiejętności technicznych w tenisie ziemnym. 2. Upowszechnianie tenisa ziemnego i promowanie zdrowego stylu życia. 3. Rozpropagowanie wśród uczniów pożytecznych form i sposobów organizowania czasu pozalekcyjnego. 4. Propagowanie programu TENIS 10.

Podstawowe gry i zabawy w tenisie ziemnym. Poruszanie się po korcie. Treści Podstawowe gry i zabawy w tenisie ziemnym. Poruszanie się po korcie. Podstawowe uderzenia po koźle – forhend, bekhend. Podstawowe uderzenia z powietrza wolej. Serwis. Doskonalenie opanowanych umiejętności w trakcie gry na punkty. Gry kontrolne.

słowne - poglądowe - praktycznego działania Metody nauczania słowne - poglądowe - praktycznego działania Zasady nauczania świadomości celu i zadań - poglądowości - powtarzalności i systematyczności - dostępności i stopnia trudności - pozytywnego korygowania - etapowości Formy nauczania - formę zabawowa - ścisła - fragmentów gry - gra uproszczona - gra właściwa

- Podniesie sie sprawność fizyczna uczniów. Efekty - Podniesie sie sprawność fizyczna uczniów. Wzrośnie umiejętność techniczna gry w tenis ziemnego. Zwiększy się atrakcyjność zajęć WF. Poprawi się postawa uczniów wobec kultury fizycznej. Zmniejszy sie liczba zwolnień na lekcji WF.

Jakie metody i narzędzia zostaną Ewaluacja Jaka ewaluacja? Kiedy prowadzona? Jakie metody i narzędzia zostaną wykorzystane? Co ma na celu? diagnozująca Przed przystąpieniem do realizacji innowacji Obserwacja. Test ogólnej sprawności fizycznej Określenie predyspozycji do nauki gry w tenisa ziemnego formatywna W trakcie trwania Innowacji / po 1,2,3 roku nauki/ Obserwacja postaw uczniów. Testy, próby i sprawdziany określające stopień opanowania materiału programowego. Należą do nich: 1/ ocena koordynacji ruchowej – bieg po kopercie na czas 2/ ocena siły uderzenia – uderzenie piłki na odległość 3/ ocena celności / precyzji / uderzenia –kierowanie piłki w określone miejsce na korcie 4/ ocena powtarzalności – test 10, 20 piłek Ocena sprawności fizycznej po określonym etapie nauki. Upewnianie się co do wyników nauczania sumatywna Na zakończeniu wdrażania innowacji Testy sprawności fizycznej. Ocena wykorzystanie poznanych elementów w formie fragmentów gry i mini gier rozgrywanych na małym polu tenisowym. Określenie efektów realizowanych działań w kontekście osiągnięć uczniów.