WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Autor: Krzysztof Wolsa
Metoda kierowanego nauczania
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
KLOCKOMANIA.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Integracja sensoryczna
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Sala Doświadczania Świata
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Innowacja pedagogiczna
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie Koncepcja pracy na lata 2016/2017 –
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Świetlica – czas zabawy !
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska

W IELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW Zadania, które zostały zaplanowane w ramach projektu dostosowane są do wieku i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym. Projekt powstał w celu przybliżenia dzieciom zagadnień związanych z różnorodnością barw. Został stworzony z myślą o dziecku, tak, aby podczas działań o charakterze rewalidacyjnym zdobyło wiedzę i potrafiło ją wykorzystać podczas codziennej aktywności. Realizowany jest w oddziałach specjalnych od września 2012 roku.

C ELE PROJEKTU wzbogacenie doświadczeń w sferze dotykowej, niwelowanie lęku przed nieznanym, zwiększenie sprawności motorycznej rąk; usprawnienie percepcji wzrokowej i kontaktu wzrokowego; uczenie rozróżniania zapachów - przyjemnych i nieprzyjemnych oraz szukania źródeł różnych aromatów; kształtowanie u dziecka wrażliwości smakowej - dawanie różnych rzeczy, substancji do smakowania, rozróżnianie pokarmów słodkich, gorzkich, kwaśnych, pikantnych, słonych; usprawnienie kanału słuchowego i budowanie akceptacji dziecka na różne dźwięki, które do tej pory wywoływały niepokój, drażliwość, lęk, utrudniały interakcje społeczne.

R EZULTATY I KORZYŚCI PROJEKTU większa aktywność poznawcza dzieci, gotowość do pracy i rozpoznawania barw, wzrost koncentracji wzroku dziecka na wykonywanej czynności oraz wydłużenie koncentracji uwagi, spontaniczne wyrażanie emocji i budowanie poczucia własnej wartości, pobudzenie ekspresji słownej, charakter terapeutyczno-relaksacyjny: ujście dla energii, uspokojenie, odprężenie, rozładowanie napięć emocjonalnych i mięśniowych,

R EZULTATY I KORZYŚCI PROJEKTU kształtowanie wyobraźni i aktywność twórczej, rozwijanie sprawności oraz umiejętności manualnych i ruchowych, doskonalenie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej, wzbogacenie wiedzy ogólnej o otaczającym świecie, poprzez różnorodne doznania smakowe i węchowe, możliwość przełamania niechęci do próbowania nowych potraw.

O CENA PROJEKTU Realizacja projektu spotkała się z dużą aprobatą zarówno ze strony środowiska przedszkolnego, jak i rodziców oraz instytucji takich jak Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna. Bardzo ważnym elementem realizacji było wyposażenie sali w materiały i pomoce odpowiadające danej porze roku i przypisanej jej barwie. We wszystkich działaniach ważną rolę odegrało zaangażowanie rodziców, którzy bardzo chętnie dostarczali produkty i materiały potrzebne do realizacji projektu.

Zapraszamy na krótką fotorelację

Wiosna bardzo jest radosna…

Lato jest gorące za to…

Jesień wicher nam przyniesie…

Zima kule śniegu trzyma…