Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Po co pomagamy- wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
Analiza wyników ankiety
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
- Pomimo, iż coroczna Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbiera ogromne sumy pieniężne, według badań przeprowadzonych kilka lat temu, Polacy nie są otwarci.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Hej, nazywam się Sylwia Maciejewska i chodzę do klasy 3A. Myślę, że kojarzycie mnie ze szkolnych korytarzy i rozmaitej działalności w samorządzie.
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Nie jest bogatym ten, kto dużo ma, lecz ten, kto dużo daje.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Wybory przedstawicieli i opiekuna SU odbywają się w sposób demokratyczny. Poprzedzone są kampanią wyborczą.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Szkoła Współpracy.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
PCK Polski Czerwony Krzyż.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Szkolne Koło Caritas w Szkole Podstawowej nr 86 działa już 10 lat.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Szkolne Koło Wolontariatu „POMOCNA DŁOŃ” ZESPÓŁ SZKOŁ GIMNAZJALNYCH W KWIDZYNIE SUDOŁ Cooperation.
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik ZWOLENNICZKI SAMORZĄDU I WOLONTARIATU Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik

O NAS  Jesteśmy uczniami gimnazjum w Suchedniowie. Chodzimy do klasy 2b. Jesteśmy przyjaciółkami, a zarazem uczestnikami tego projektu. Chcemy siebie sprawdzić, a także polepszyć komunikację z innymi. Tematem naszych działań jest samorząd uczniowski oraz wolontariat. Podczas projektu dostałyśmy propozycję zostania wolontariuszami na pobliskiej świetlicy środowiskowej, które jest największym osiągnięciem naszej współpracy.

DEBATA Dnia 03.04.2012r. Odbyła się debata, na której poruszyłyśmy temat wolontariatu oraz samorządu. Zaprosiłyśmy wielu gości m.in.: Radnego Miasta- p. Hermana, dyrektora naszej szkoły- p. Wojnarskiego, przedstawicieli innych szkół oraz ich pedagogów, wolontariuszy oraz uczniów naszej szkoły, księdza Łabądźa, który zajmuje się wolontariatem w naszej parafii, opiekunów samorządu w naszej szkole- p. Sołkiewicz i p. Obarskiego i wiele innych osób.

ANKIETA W naszej szkole przeprowadziłyśmy ankietę, która uświadomiła nam co uczniowie sądzą oraz wiedzą o samorządzie i wolontariacie.

WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU I WOLONTARIATU W NASZEJ SZKOLE 1.Czy kiedykolwiek startowałeś/aś do Samorządu Uczniowskiego? Co skłoniło cię do podjęcia takiej decyzji? Wniosek: Większość ankietowanych odpowiedziało, że brało udział w wyborach do SU. Główną tego przyczyną było chęć zrobienia czegoś fajnego dla szkoły. Niektórzy uczniowie brali udział w wyborach, gdyż chcieli umilić czas szkolny lub poczuć smak fajnej zabawy. Inni, którzy nie startowali do samorządu nie mieli czasu lub chęci na obowiązki członka SU. 2. Jak oceniasz pracę Samorządu w naszej szkole? Wniosek: Około 90% uczniów rozwiązujących ankietę nie zachwyca się pracą naszego Samorządu. Jest to spowodowane brakiem współpracy oraz pomysłów. 10% ankietowanych uważało, że Samorząd pracuje sprawnie ( na miarę swoich możliwości). 3. Czy Samorząd Uczniowski jest potrzebny w szkole ? Uzasadnij dlaczego ? Wniosek: Z odpowiedzi na pytania wynika, że każdy uczeń sądzi, iż SU potrzebny jest w każdej szkole. Umila on czas i ,, podrzuca „ pomysły dyrekcji. Samorząd organizuje apele okolicznościowe, a także wiele konkursów. 4.Czy warto brać udział w wolontariacie? Odpowiedź uzasadnij. Wniosek: Ankietowani uważają, że warto brać udział w wolontariacie, a pomoc wolontariuszy jest bardzo przydatna. Zbiórki żywności, czy inne tego typu spotkania pomogą osobą potrzebującym poradzić sobie w życiu. Działając w wolontariacie czujemy satysfakcję, że przyczyniliśmy się do pokonania problemów innych.

5.Czego uczy nas wolontariat? Wniosek: Z odpowiedzi osób wypełniających ankietę wynika, że wolontariat uczy nas głównie samodzielności, wytrwałości, współpracy z innymi oraz jak być pomocnym. Wiele nastolatków sądzi, że działając w wolontariacie staramy się myśleć o innych, a nie tylko o sobie. 6. Jak myślisz, czy wolontariat działający w naszej szkole spełnia swoje obowiązki? Uzasadnij. Wniosek: Z ankiet wynika, że wolontariat w naszej szkole spełnia swoje obowiązki. Organizowane są zbiórki pieniędzy na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, zbiórki żywności itp. W naszej szkole działa koło PCK, które szczególnie pomaga mieszkańcom naszego miasta 7. Jakie cechy powinien mieć przewodniczący Samorządu, a jakie wolontariusz? Wniosek: Przewodniczący powinien być: pomysłowy, koleżeński, kulturalny, kreatywny,odważny,komunikatywny, zorganizowany. Wolontariusz powinien się cechować: wytrwałością, dobrocią, szczerością, sumiennością oraz sprawiedliwością. 8.Czy uważasz, że SU może współpracować z wolontariatem. Jakie byłyby korzyści? Wniosek: Samorząd może współpracować z wolontariuszami. Jedną z głównych korzyści byłoby więcej pomysłów. Organizowane byłyby szersze akcje społeczne.

KONIEC 