GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
CZYNNIKI WYBORU DROGI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Funkcjonowanie doradcy zawodowego w szkole ponadgimnazjalnej w opinii rodziców i uczniów Zespołu Szkół Nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie Ewa Czarnacka.
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Prezentacja Łódzkiego Modelu Doradztwa Zawodowego
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
Szkolenie dla opiekunów Centów
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Co dalej Gimnazjalisto ?
Jak wybrać zawód?.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Przygotował szkolny doradca zawodowy Anna Kaczmarczyk
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
„Pomóż Kubie zostać przedsiębiorcą” II DZIELNICOWY KONKURS DORADZTWA ZAWODOWEGO „Pomóż Kubie zostać przedsiębiorcą” Warszawa - Wola.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Opracowała Izabela Suckiel W WCIES, marzec 2017
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Doradzamy - wybieramy zawód
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc w dokonywaniu wyboru w zakresie edukacji,
Przykłady dobrych praktyk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY

1.Kim jestem – zainteresowania 2.Kim jestem- uzdolnienia 3.Wartości 4.Temperament 5.Świat zawodów Świat edukacji Świat pracy 6. Moje mocne i słabe strony w kontekście wyboru zawodu 7. Decyduję i wybieram

W trakcie zajęć młodzież poznaje swoje zainteresowania zdolności oraz cechy temperamentu. Co pozwoli im wstępnie określić w jakim zawodzie chcieliby w przyszłości pracować. Będą potrafić również podać jaką szkołę ponadgimnazjalną należy ukończyć, aby móc podjąć pracę w wybranym przez siebie zawodzie.

Młodzież zostanie zapoznana również ze światem edukacji, zawodów i pracy. Wyposażona zostanie w wiedzę na temat szkół ponadgimnazjalnych w jakich w przyszłości będą mogli podjąć naukę oraz w informację do kogo mogą się zwrócić o pomoc w wyborze zawodu i szkoły ponadgimnazjalnej.

Aktualnie jest młodzież po 6 zajęciach w których bardzo systematycznie i aktywnie uczestniczy. Indywidualnie podsumowuje sobie wyniki testów zawodoznawczych, które przeprowadzone są na poszczególnych zajęciach. Wnikliwie analizują swoje wyniki jak również odnoszą je do wybranych w przyszłości zawodów. Na ile zainteresowania, uzdolnienia i cechy temperamentu będą im sprzyjały w wybranym przez siebie zawodzie a na ile będą utrudnieniem.

Uczestnicy warsztatów zawodoznawczych mimo iż są uczniami klasy I gimnazjum zostają w trakcie zajęć wyposażani w wiadomości i umiejętności, które będą niezbędne w podjęciu decyzji odnośnie wyboru dalszej drogi kształcenia- szkoła ponadgimnazjalna- studia wyższe a w przyszłości poruszanie się w sposób kreatywny na rynku pracy.