Tworzywa sztuczne wokół nas

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
„W ŚWIECIE PROMIENIOTWÓRCZOŚCI MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE”
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Uczestnicy projektu: Uczniowie klasy II b Gimnazjum im. Jana Pawła II
„Sekrety układu krążenia.”
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Wprowadzenie do projektu. 2 z 21 Informacja o sposobie finansowania programu Tytuł projektu: Mądrze konsumujemy, dłużej żyjemy Autorzy i uczestnicy projektu:
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Sejm Dzieci i Młodzieży
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Matematyka, która procentuje
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Segreguję i Ziemię ratuję!
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
„Życie w kropli wody” Projekt realizowany przez uczniów Gimnazjum nr 37 we Wrocławiu pod opieką p. Agnieszki Berkowskiej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
1  Monika  Emil  Tomasz  Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta  Łukasz  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Jak radzimy sobie z odpadami w naszej Gminie?
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
„Wywiad środowiskowy – zużycie tworzyw sztucznych w Lubaczowie”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Lekcje z komputerem, 2006.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Nasza szkoła w procentach
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Zapis prezentacji:

Tworzywa sztuczne wokół nas Nauczyciel: Marzena Szuper Uczestnicy: uczniowie klasy III c Publicznego Gimnazjum nr 1 w Lubaczowie

Cele projektu: Gromadzenie informacji za pomocą internetu i innych źródeł Zdobycie lub udoskonalenie umięjętności posługiwania się programami komputerowymi jak: Word, Excel, PowerPoint Zdobycie podstawowej wiedzy na temat polimerów, tworzyw sztucznych, recyklingu, naturalnych polimerów Przeprowadzenie wywiadu środowiskowego, badającego zużycie plastikowych woreczków i butelek na terenie Lubaczowa Opracowanie krótkiego przewodnika po tworzywach sztucznych Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów szkoły na temat segregacji tworzyw sztucznych w ich gospodarstwach domowych.

Opis projektu Projekt był realizowany przez uczniów trzeciej klasy gimnazjum. Poświecony był ogólnie mówiąc tworzywom sztucznym. Podczas pracy nad projektem uczniowie gromadzili ogólne informacje na temat min. polimerów, monomerów, reakcji polimeryzacji i polikondensacji, recyklingu. Zważywszy na fakt, że w III klasie gimnazjum realizowane są tematy o białkach i cukrach, dołączyliśmy do projektu również temat „naturalne polimery”. W ramach projektu uczniowie gromadzili także informacje na temat zużycia plastikowych woreczków i butelek na terenie Lubaczowa. Przeprowadzali również ankietę na temat segregacji tworzyw sztucznych wśród uczniów gimnazjum.

Narzędzia i programy komputerowe Internet Explorer, Mozilla Firefox – wyszukiwanie informacji PowerPoint – tworzenie prezentacji Word – opracowanie ankiet Excel – gromadzenie danych i ich obróbka graficzna Picasa, Photoshop, Paint– obróbka zdjęć Google SketchUp, Pixia – modelowanie trójwymiarowe i obróbka grafiki

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Do pracy nad projektem Tworzywa sztuczne wokół nas zaangażowana była cała społeczność uczniowska klasy III c Gimnazjum nr 1 w Lubaczowie. Uczniowie podzieleni byli na 6 grup – 4 grupy pięcioosobowe i 2 grupy czteroosobowe. Każda z grup pracowała nad swoim zadaniem, przygotowując własną prezentację. Nad pracą każdej grupy czuwał lider, który pilnował terminowości i wywiązywania się z poszczególnych zadań.

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Gr. I zajmowała się ogólnymi informacjami na temat polimerów i tworzyw sztucznych; Gr. II gromadziła informacje na temat recyklingu, segregacji odpadów. Dodatkowo przeprowadziła ankietę na temat segregacji i gospodarki odpadami. Gr. III opracowywała krótki przewodnik po najważniejszych polimerach, który zawierał m.in. otrzymywanie, właściwości i zastosowanie tych polimerów. Gr. IV opracowywała temat związany z naturalnymi polimerami czyli np. białka, cukry złożone, DNA. Gr. V pracując „w terenie” zbierała informacje z pobliskich sklepów na temat zużycia plastikowych woreczków i butelek. Gr. VI przeprowadzała ankietę sprawdzającą ogólna wiedzę uczniów naszej szkoły na temat segregacji zagrożeń związanych z nieumiejętnym z nimi postępowaniem.

Rola nauczyciela Ostateczny wybór tematu, Koordynowanie działań zespołów , Motywowałam uczniów i pilnowanie terminowości z wywiązywania się z zadań, Pomagałam przy selekcjonowaniu informacji, Udzieliłam kilku wskazówek co do wyglądu slajdów w niektórych prezentacjach, Napisałam prośbę do właścicieli okolicznych sklepów o udzielenie żądanych informacji uczniom Pomogłam przy selekcji pytań do ankiety Skserowałam ankiety, Ustaliłam termin publicznej prezentacji Nakreśliłam ogólny zarys debaty i jej zasady Zorganizowałam sprzęt multimedialny do prezentacji – laptop i rzutnik

Działania uczniów Gromadzenie materiałów i informacji na zadane tematy, Przeprowadzenie „wywiadu środowiskowego” w okolicznych sklepach, opracowanie wyników i wykonanie wykresów w Excelu Selekcja informacji, Opracowanie pytań do ankiet, Skopiowanie ankiet ( pomoc i rodziców i moja), Przeprowadzenie ankiet na terenie szkoły, Analiza wyników ankiet, wyciągniecie wniosków i wykonanie wykresów w Excelu Tworzenie dodatkowej dokumentacji –np. zdjęcia przedmiotów wykonanych z tworzyw sztucznych - obróbka tych zdjęć, Wykonanie modelu trójwymiarowego cząsteczki DNA Opracowanie krzyżówki dotyczącej tworzyw sztucznych Wykonanie plakatu zachęcającego do segregacji odpadów Umieszczenie wyników pracy na stronie internetowej szkoły – jedna osoba odpowiedzialna

Rezultaty pracy uczniów Sześć prezentacji zawierających m.in. wykresy, zdjęcia. Ogólne informacje na temat polimerów Recykling Najważniejsze polimery Polimery naturalne Zużycie tworzyw sztucznych w Lubaczowie Segregacja odpadów –ankieta

Rezultaty pracy uczniów Wszystkie prezentacje umieszczone są na szkolnej stronie internetowej szkoły: www.gp1.lubaczow.pl (gp1.lubaczow.pl/index.php?show=pliki/projekt ) publiczna debata na temat „ Tworzywa sztuczne – utrapienie czy szansa XXI wieku?” (scenariusz debaty) Krzyżówka z hasłem „polimer” – na potrzeby debaty Plakat promujący segregację odpadów i recykling.

Prezentacja projektu Efekty swojej pracy klasa IIIc zaprezentowała innym trzecim klasom naszej szkoły w ramach obchodzonego wówczas „Dnia Ziemi” Każda z grup zaprezentowała swoje efekty pracy i przedstawiła swoje prezentacje Na podstawie zdobytej w trakcie prezentacji wiedzy widzowie rozwiązali krzyżówkę z hasłem „polimer”

wnioski W ramach projektu uczniowie zdobyli lub poszerzyli wiadomości na temat m.in. tworzyw, polimerów, recyklingu, białek i cukrów Podszlifowali swoje umiejętności w pracy z PowerPointem, Excelem, Wordem z różnorodnymi programami do obróbki zdjęć Pracując w grupach, przekonali się, że wszyscy są odpowiedzialni za końcowy efekt i jak ważna jest komunikacja w grupie.

Wnioski "Nauczyłam się, że praca w grupie nie jest prosta, ale daje dużo przyjemności i może też nas dużo nauczyć" Beata „Pracując nad tym projektem przekonałam sie jak ważna jest komunikacja w grupie i jak ważną i odpowiedzialna funkcję ma lider grupy (...) dowiedziałam się o zastosowaniu (praktycznym) licznych polimerów: PCV, teflonu, Nylonu.” Kasia „Przekonałem się, że polimery to bardzo skomplikowane związki i mają skomplikowane, trudne do wypowiedzenia nazwy” Maciej

Wnioski Praca metodą projektu ukazała mi nowe, ciekawe możliwości pracy z uczniami. Utwierdziła mnie w przekonaniu, ze jest to świetny sposób na aktywizowanie uczniów. Lepiej poznałam ich zainteresowania i możliwości. Projekt ten zbliżył mnie do moich uczniów. Doświadczenia z tego kursu na pewno wykorzystam w dalszej pracy.