Michał Lewczuk Warszawa 12 grudnia 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe założenia programu naprawy Aeroklubu Polskiego
Advertisements

Jak założyć organizację pozarządową?
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Maciej Olex-Szczytowski
REFORMA DZIAŁALNOŚCI AEROKLUBU POLSKIEGO. CEL WYPEŁNIENIE OBIETNIC WYBORCZYCH ZJAZDU AEROKLUBU POLSKIEGO ZAPOBIEGNIĘCIE TOTALNEJ ZAPAŚCI FINANSOWEJ BIURA.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Katarzyna Zawada PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zarządzanie projektami
Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw
Spółki.
FORMY ORGANIZACYJNO PRAWNE JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Aktywacja wartości niematerialnych
Miasto publiczne – miasto prywatne
Projekt: Profesjonalne zarządzanie finansami a wiarygodny wizerunek NGO Działanie: Indywidualne doradztwo dla organizacji w zakresie finansów, księgowości.
1 LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ….. – obszar gmin Szemud, Linia, Luzino Spotkanie inicjatywne powołania Grupy Przetoczyno, 4 wrzesień 2007.
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
OGÓLNA STRATEGIA AEROKLUBU POLSKIEGO

Biznesplan.
PROGRAM DOFINASOWANIA ZADAŃ ZE ŚRODKÓW FUNDUSZU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ ZWIĄZANYCH Z PRZYGOTOWANIEM ZAWODNIKÓW KADRY WOJEWÓDZKIEJ MŁODZIKÓW DO WSPÓŁZAWODNICTWA.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Informacja o stanie procesu przekszta ł cenia Aeroklubu Polskiego Warszawa 26 maja 2007.
PORZĄDKOWANIE SPRAW KSIĘGOWO PRAWNYCH
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
SYTUACJA FINANSOWA AP a)Sytuacja bieżąca b)Strategia finansowa.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
PRZEKSZTAŁCENIE SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO W SPÓŁKĘ
Nadzór w spółkach kapitałowych
FORMY PRAWNO-ORGANIZACYJNE I WŁASNOŚCIOWE ORGANIZACJI
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
SEMINARIUM DLA CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH WARSZAWA 19 LISTOPADA 2014 ROKU KONKURS NA CZŁONKÓW ZARZĄDÓW MEDIÓW PUBLICZNYCH.
Spółki w prawie polskim
Spółka komandytowo – akcyjna:
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
Spółki osobowe i kapitałowe jako wspólnicy spółek osobowych
IZBA GOSPODARCZA POŚREDNICTWA FINANSOWEGO
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
Formy organizacyjno- prawne przedsiębiorstw temat:
Śląska Federacja Sportu Spotkanie z trenerami ds
3. SPÓŁKA JAKO ELEMENT NADZORU KORPORACYJNEGO
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Spółki w prawie polskim
Sprawozdanie z działalności PZSW w roku 2017
Transport drogowy na Mazowszu
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Michał Lewczuk Warszawa 12 grudnia 2009 r. Aeroklub Polski 2010 Michał Lewczuk Warszawa 12 grudnia 2009 r.

Jest lepiej lub gorzej znana… Historia Jest lepiej lub gorzej znana… Nie o tym dzisiaj!

Przyszłość CEL: Związek stowarzyszeń CZAS: do końca 2011 roku REALIZACJA: Wykorzystanie dotychczasowych opracowań i doświadczeń Wykorzystanie doświadczeń Piotra Kasprzyka i Włodzimierza Skalika Działanie w tym kierunku to główny średnioterminowy cel Zarządu na 2010 i 2011 rok – trzeba o nim myśleć już teraz!

Podstawowy problem Konieczność stawiania i rozliczania z postawionych celów Obecnie ZAP często nie realizuje celów postawionych przez WZDAP, BZAP nie realizuje celów postawionych przez Zarząd, a czy ktoś stawia cele pracownikom? Brak poszanowania dla kolejnych organów władzy Rozwiązanie: Poprawa komunikacji Nowi ludzie

Aktualna sytuacja Obecne zobowiązania: 1-1,5 mln PLN ? Konieczność natychmiastowego zaciągnięcia pożyczki przede wszystkim na spłatę zobowiązań publiczno-prawnych Wg. informacji ZAP trwają rozmowy w sprawie pożyczki Nasz problem: jak spłacić pożyczkę? sprzedaż majątku: działka w Olsztynie? Jakiekolwiek inne możliwości? wynajem kamienicy we Wrocławiu – od kiedy możliwy i co do tego czasu? ograniczenie obecnego wykorzystania przestrzeni przez GOBLL lub natychmiastowe zwiększenie odprowadzanych do AP opłat Konieczność natychmiastowej restrukturyzacji BZAP

- oddział z osobowością prawną - oddział z osobowością prawną Struktura organizacyjna Biura Zarządu Aeroklubu Polskiego Prezes Zarządu Zarząd 10-osobowy Fundacja GOBLL Sekretariat Dyrektor Generalny GSS Żar - oddział z osobowością prawną Asystent Dyrektor ds. Sportu i Szkolenia CSS Leszno - oddział z osobowością prawną Specjalista ds. Sportu Kierownik Szkolenia Prawnik Specjalista Kancelaria Prawna Specjalista Praktykant Biuro Księgowe

Zarządzanie lotniskami AP ZL Sp. z o.o. <9 stycznia 2010 r.> na Żarze – podpisane aktu notarialnego przez aerokluby, których lotniska są w zarządzie AP Wniesienie <6.000> zł przez każdego wspólnika Tylko aerokluby regionalne bądź inne NPO mogą być udziałowcami Wszyscy udziałowcy są równi i mają liczbę udziałów proporcjonalną do liczby oddanych przez nich do zarządzania lotnisk Gdy aeroklub nie przystąpi do spółki  przekazanie zarządu nad lotniskiem

Zarządzanie lotniskami Przeniesienie wszystkich pracowników działu majątkowego AP do Spółki od 01.02.2010 r. Brak odpraw w AP – tylko rekompensata za zaległy urlop Wspólnicy wybierają Zarząd spółki, sami zarządzają, sami decydują o wysokości opłat, dzielą się ewentualną dywidendą Zarząd decyduje, których pracowników chce zatrzymać i jak ich wynagradzać

Zarządzanie lotniskami Do ustalenia: czy formalnie zarządzającym powinien być AP czy AP ZL? Aeroklub Polski we współpracy z AP ZL zajmuje się reprezentacją interesów zarządzających (przy okazji wykonywania innych funkcji reprezentacyjnych) Przekazanie pozostałych zadań działu majątkowego AP innym pracownikom oraz komisjom specjalnościowym Całkowita likwidacja działu majątkowego w AP od lutego 2010 r.

Sport Jedynym źródłem finansowania Działu Sportu jest <12>% dotacji z realizowanych zadań (bez Szkolenia) Zadaniem Dyrektora działu jest m.in. sporządzenie budżetu i wykonanie zadań w ramach tego budżetu Każdy pracownik ma przypisaną wartość zadań, które rozlicza  spadek dotacji z Ministerstwa Sportu powoduje spadek liczby etatów lub konieczność utylizowania pracowników na innych zadaniach (np. programy szkolenia)

FAI Tańsze licencje sportowe – do zastanowienia Reklama licencji sportowych – obecnie niemal nikt poza zawodnikami nawet nie wie, że coś takiego jest wydawane!! Licencje sportowe klubu i wpis do kalendarza imprez na razie bez zmian Negocjacja składki FAI 2010 – jednorazowa obniżka, ze względu na ogromne problemy finansowe AP Składka do FAI finansowana w min. w 50% z opłat z licencji/kalendarza lub z zewnętrznych środków (MS, sponsorzy) Delegacje FAI – finansowane ze składki stowarzyszeniowej (3 tys. zł/rok dla każdej komisji specjalnościowej + 4 tys. centralnie)

Szkolenie Na razie 1 osoba pod dyrektorem Działu Szkolenia i Sportu Za budżet tej osoby odpowiedzialny Dyrektor DSS Utrzymanie obecnych programów szkolenia i pozostałej dokumentacji Udostępnienie wszystkich dokumentów bez opłat dla wszystkich aeroklubów regionalnych (w ramach składki stowarzyszeniowej) Komunikacja z aeroklubami za pośrednictwem e-AP (strona internetowa z dostępem tylko dla pracowników i organów AP oraz aeroklubów regionalnych) – m.in. Możliwość zgłaszania i dyskutowania na bieżąco propozycji zmian w dokumentach

Księgowość Księgowość zewnętrzna Zakończenie porządkowania zeszłych lat? Negocjacja – natychmiastowe obniżenie obecnych wysokich kosztów (16,5 tys/mies.) Ewentualnie wybór nowego dostawcy usług bieżącej księgowości od 1 stycznia 2010 W ramach możliwości zakończenie porządkowania ksiąg z obecnym biurem

Obsługa prawna Zatrudnienie prawnika na stałe – np. osoby w trakcie aplikacji radcowskiej Ograniczenie liczby błahych konsultacji Konsultowanie/zlecanie trudniejszych spraw do zewnętrznej kancelarii Ustalenie ambitnego budżetu i monitorowanie Refakturowanie niestandardowej pracy wykonanej dla konkretnego aeroklubu

Reprezentacja Funkcja silnego reprezentanta całego środowiska Zadania wykonywane głównie przez: Dyrektora Generalnego i jego Asystenta, Prawnika, Dyrektora Szkolenia i Sportu, Kierownika Szkolenia Działalność finansowana w całości ze składki stowarzyszeniowej Refakturowanie niestandardowej pracy wykonanej dla konkretnego aeroklubu

Porządki Niestety tego od stycznia nie utniemy… Sprawy sądowe i majątkowe Ich liczba powinna zmniejszać się? Koszty trudne do oszacowania… Założenie braku dodatkowych pracowników: DG, asystent i prawnicy w obecnych realiach muszą sobie radzić wspierając się Zarządem i ewentualnie doradcami/osobami zatrudnianymi na zlecenie

Finanse Aeroklubu Polskiego

Transparentność AP, szkoły szybowcowe i GOBLL publikują zbadane lub poddane przeglądowi SF AP, szkoły szybowcowe i GOBLL publikują uchwały i sprawozdania z działalności swoich organów (w tym sprawozdania z posiedzeń) na e-AP dla delegatów, zarządów i dyrektorów aeroklubów regionalnych są publikowane min. kwartalne dane finansowe

Transparentność Rozrachunki i inne kwestie sporne AP - aerokluby regionalne uzgodnienie sald wg stanu na 31.12.2009 do 15.02.2010 wyjaśnienie kwestii spornych – 31.03.2010 sprawy niewyjaśnione – trafiają do powołanej przez ZAP komisji przy udziale KR/SK materialne sprawy bez porozumienia w komisji trafiają na WZDAP – 11.2010 sprawy bez porozumienia na WZDAP – skierowanie na drogę sądowa – 12.2010 r.

Transparentność Zdjęcia, opis zadań i krótka charakterystyka każdego pracownika KAŻDY pracownik AP umieszcza na blogu BZAP nie rzadziej niż raz na tydzień krótkie sprawozdanie ze swojej pracy i dalszych planów KAŻDY pracownik AP wypełnia timesheet – przede wszystkim dla oszacowania czasu spędzonego na pracy dla konkretnego aeroklubu regionalnego oraz dla zwiększenia efektywności pracy – eliminacji zadań niepotrzebnych

Wizerunek Polityka i nasze wewnętrzne kłopoty znikają ze strony głównej AP – przynajmniej przenieśmy to do zakładek ZAP i KR !! AP musi lepiej pokazywać swoje inicjatywy i osiągnięcia – bierzmy przykład z AOPA Kontakt z mediami – po poprawie sytuacji finansowej należy rozważyć zlecenie lub zatrudnienie na stałe młodej osoby do PR

Przekazanie majątku Komunikacja: e-AP Wystąpienie zainteresowanych o indywidualną interpretację podatkową Przygotowanie analizy skutków przekazania majątku i możliwych sposobów ochrony majątku zakładanie przez a.r. FTO sp. z o.o. wspólna wymiana informacji także z tymi, którzy już posiadają własne nieruchomości

Nadzór nad lekkim lotnictwem Powołanie przez ZAP grupy ds. stworzenia szczegółowego Master Planu opis aktualnej sytuacji i kolejnych kroków opis przejmowanych zadań analiza SWOT sporządzenie dokładnych budżetów (konieczne przed podjęciem wiążących decyzji) rekomendacja Decyzja ZAP powinna być przynajmniej skonsultowana z a.r. i delegatami

Walne zgromadzenia WZDAP/NWZDAP – III.2010 Przed walnym zarejestrowanie zmian statutu, wybory delegatów na 2 letnią kadencję Walne: przekazanie majątku + reformy C.D. Sprawozdawcze WZDAP – XI.2010 sprawozdanie z reform AP sprawozdanie z wyodrębnienia i sytuacji szkół szyb. przedstawienie budżetu AP i składki 2011 sprawozdanie z prac nad związkiem stow.

Dziękuję za uwagę! michal@lewczuk.com.pl