Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

MODEL DOSKONAŁOŚCI A SEKTOR PUBLICZNY Diane Dibley 18 kwietnia 2002.
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Analiza ryzyka projektu
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
GWD Kartuzy, 31 maja – 1 czerwca 2012
GWD, Szklarska Poręba, kwietnia 2012
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
dr inż. Grzegorz Maniarski
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ALBA THYMENT Sp
DREWNO W GOSPODARCE UE I POLSKI
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
6. Program Ramowy Implementacja priorytetu 3 Zbigniew Turek Krajowy Punkt Kontaktowy 9 czerwca 2003 – Targi Poznańskie.
Dr inż. Jerzy Koszałka IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. REGIONAL INNOVATION STRATEGY FOR POMERANIA REGION - complement and action.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Adam Walicki - 30 września 2010
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Strategia przedsiębiorstwa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Ministerstwo Finansów
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Krzyś i Mama PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
Cel kursu Koszty jakości (prowadzący prof. nadzw. dr hab
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Modele zarządzania jakością
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział Zarządzania i Ekonomii Prezentacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

JAKOŚĆ Po pierwsze - robić „właściwe” rzeczy Po drugie - robić je dobrze tzn. takie i tak, by klient/odbiorca/użytkownik był Zadowolony

Etapy tworzenia jakości - badania rynku - koncepcja produktu - projektowanie - przygotowanie produkcji/ realizacji - produkcja/realizacja - eksploatacja / użytkowanie / stosowanie JAKOŚĆ PROJEKTOWA (TYPU) JAKOŚĆ WYKONANIA JAKOŚĆ EKSPLOATACYJNA JAKOŚĆ WYROBU / USŁUGI

Różne podejścia i oblicza doskonalenia organizacji

Samoocena Kompleksowy, systematyczny i regularny przegląd działalności i wyników organizacji na podstawie: Modeli Doskonałości: MBQA, EFQM CAF ISO 9004:2009

Model doskonałości EFQM Przywództwo Pracownicy Strategia Pracownicy - wyniki Partnerstwo i zasoby Procesy, wyroby i usługi Społeczeństw o - wyniki Klienci - wyniki Kluczowe wyniki Potencjał Uczenie się, Kreatywność i Innowacja Wyniki

Fundamenty doskonałości organizacyjnej Dążenie do osiągania zbalansowanych wyników Podjęcie odpowiedzialności za zrównoważoną przyszłość Budowanie partnerstw Wspieranie kreatywności i innowacji Sukces przy udziale i zaangażowaniu pracowników Tworzenie wartości dodanej dla klientów Przywództwo z wizją, inspiracją i integracją Zarządzanie procesami

„J akość jest odwrotnie proporcjonalna do zmienności” (D. Montgomery)

Six Sigma – doskonalenie poprzez redukcję zmienności Minimalizacja zmienności największego wroga JakościProduktywnościKosztów satysfakcja klientów likwidacja „ukrytych fabryk marnotrawstwa” zmniejszenie poprawek, odpadów, zapasów Poprawa zyskowności i pozycji rynkowej

Eliminacja strat – dążenie do doskonałości operacyjnej Strata - wszelka działalność, która wymaga nakładów pracy, a nie tworzy wartości Strata - każdy element systemu (włączając w to elementy produktu), który nie dodaje wartości dla klienta –usterki wymagające naprawy; –produkcja rzeczy, których nikt nie chce, w efekcie czego rosną zapasy niesprzedanych towarów; –operacje technologiczne, które są niepotrzebne, –Niepotrzebne przemieszczanie się pracowników i materiału z miejsca na miejsce; –ludzie stojący przy kolejnej operacji i czekający, ponieważ wcześniejsza operacja nie dostarczyła im na czas tego, czego potrzebują; –wytwory materialne i usługi, które nie spełniają oczekiwań klienta; Womack J.P, Jones D.T.: Odchudzanie firm, CIM 2001

„Most of the Quality initiatives are not successful because of the two reasons: - they create a system but do not create enthusiasm of people or - they create enthusiasm of people but are not consistent and mature enough to create a system” Tom Peters

Dziękuję za uwagę