Egzamin próbny w gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Egzamin gimnazjalny 2013 Analiza wyników
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Egzamin próbny w gimnazjum 2014/2015 Wyniki

Język polski Arkusz z języka polskiego obejmował: Zadania zamknięte – 22 pkt. Zadania otwarte – 2 pkt. Rozprawka – 10pkt. Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Średnia szkoły przeliczona na ocenę – 3,1 Klasa Zadania zamknięte Zadania otwarte Rozprawka średnia klasy średnia ocen 3a 84% 69% 40% 66% 3,3 3b 73% 37% 42% 62% 2,9 3c 54% 43% 63% 3,0 3d 72% 50% 44% Średnia szkoły przeliczona na ocenę – 3,1 Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Język polski Wnioski: doskonalić umiejętność redagowania rozprawki zachęcać do czytania lektur uświadomić konieczność podejmowania próby napisania dłuższej formy literackiej Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

uwrażliwiać na konieczność przestrzegania zaleconego limitu miejsca przeznaczonego na pracę literacką zwracać uwagę na konieczność pisania pracy stylistycznej zgodnie z tematem zwracać uwagę na dbałość o zasady ortograficzne i interpunkcyjne uświadomić konieczność posługiwania się językiem literackim podczas pisania dłuższych wypowiedzi pisemnych

zwiększyć ilość ćwiczeń związanych z analizą tekstu oraz doszukiwać się jego kontekstów wzbogacać lekcję o zdania skonstruowane na zasadzie „prawda/fałsz” powtórzyć podstawowe wiadomości gramatyczne utrwalić wiadomości o typach narracji i ich funkcji w utworze ćwiczyć umiejętność odczytywania metaforycznych znaczeń podanych związków wyrazowych wzbogacać wiedzę literacką uczniów, a także ćwiczyć umiejętności funkcjonalnego jej zastosowania w realizacji tematów nawiązujących do literatury

Historia i W.O.S III d 53,8 % 16,1 III a III b III c Liczba uzyskanych punktów w % 57,6 % 51,7 48,75 % 53,8 % Średnia uzyskanych punktów 17,3 15,52 14,6 16,1 średnia szkoły – 52,96% Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Historia i WOS Wnioski: Największą trudność sprawiła uczniom chronologia – umiejscowienie wydarzenia w porządku chronologicznym Style architektoniczne (ich cechy charakterystyczne) Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Uczniowie poprawnie wykonali zadania dotyczące Powstania styczniowego Analizy mapy historycznej

Wnioski do dalszej pracy : Przypomnienie dat od starożytności do I wojny światowej Podział na epoki historyczne Analiza źródeł statystycznych i drzew genealogicznych Przypomnienie stylów architektonicznych

Język angielski Średnia szkoły – 23,5 pkt co daje 58,5 % Max. l. pkt. – 40 Kl. 3a 24,6 pkt. Kl. 3b 23 pkt Kl. 3c 21,7 pkt. Kl. 3d 24,7 pkt.

Egzamin obejmował następujące części : rozumienie ze słuchu rozumienie tekstów pisanych znajomość funkcji językowych znajomość środków językowych

Największą trudność sprawiły uczniom zadania z zakresu znajomości funkcji językowych oraz ćwiczenie z zakresu rozumienia ze słuchu. Najlepiej uczniowie poradzili sobie z zadaniami z zakresu zrozumienia tekstów pisanych.

Wnioski : Przypomnienie przed egzaminem jak najwięcej zwrotów i pytań grzecznościowych, wchodzących w skład tzw. reakcji językowych (wyrażanie przyczyny, warunku, zgody, prawdopodobieństwa itp.), Podkreślenie jak ważne jest dokładne przeczytanie pytań przed przystąpieniem do słuchania tekstu, a w pytaniach wielokrotnego wyboru dokładnie przeczytanie wszystkich opcji odpowiedzi

Zwrócenie uwagi, by uczniowie podczas zadań na rozumienie ze słuchu przy przegapieniu odpowiedzi na jedno z pytań, nie zatrzymywali się na pytaniu, bo mogą im umknąć odpowiedzi na kolejne pytania. Powtórzenie form czasowników nieregularnych Przećwiczenie zadań na formułowanie krótkich wypowiedzi Wprowadzanie ćwiczeń opartych na tworzeniu własnego tekstu

Matematyka Max. l. pkt. – 30 Średnia szkoły 11,6 pkt co daje 38,75% Kl. 3a 13,5 pkt = 45% Kl. 3b 9,7 pkt = 32% Kl. 3c 12,2 pkt = 41% Kl.3d 11,1pkt = 37%. Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Matematyka Wnioski: Najlepiej uczniowie rozwiązywali zadanie z odczytywaniem wiadomości z wykresu. Najwięcej problemów sprawiły zadania związane z układem równań oraz z potęgami o wykładniku całkowitym ujemnym. Uczniowie słabo poradzili sobie z zadaniem dotyczącym obliczania objętości wielościanu i kuli oraz zadaniem na dowodzenie własności trójkąta prostokątnego o kątach 300 ; 600 Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Matematyka Wnioski: zadbać o to, by na sprawdzianach z bieżącego materiału, znalazły się zadania różnego typu powtarzać i utrwalać wiadomości na bieżąco motywować ucznia do samodzielnego myślenia Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Przedmioty przyrodnicze Arkusz z bloku przedmiotów przyrodniczych obejmował po 6 zadań z: Biologii Fizyki Chemii oraz 7 zadań z geografii.

Biologia Wyniki szkoły – 60,25% kl. Kl. 3a – 63% kl. 3b – 60% kl. 3c – 61% kl. 3d – 57% Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Największym problemem dla uczniów okazało się pytanie dotyczące wskazania cech charakterystycznych stawonogów (materiał z kl. I ), ponadto pytanie dotyczące wirusa HBV oraz przyczyn chorób zakaźnych. Wnioski: należy powtórzyć wiadomości z klasy pierwszej należy usystematyzować wiadomości z kl. II i III

Chemia Średnia szkoły : 43, 25% Kl. 3a 42% Kl. 3b 45% Kl. 3c 42% Kl. 3d 44% Najwięcej trudności sprawiły uczniom zadania obejmujące wiadomości bieżące z klasy trzeciej (wykrywanie obecności białka w serze, reakcja przyłączania ), co świadczy o niskim poziomie przygotowania się do zajęć. Najprostszym okazało się zadnie polegające na analizie wykresu rozpuszczalności. Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 22 2017-04-09

Wnioski : Przypomnieć właściwości związków nieorganicznych Utrwalić wiadomości dotyczące węglowodorów i ich pochodnych

Geografia Średnia szkoły : 57,5 % Klasa 3a 61% 3b 58% 3c 56% 3d 55% Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Geografia Najsłabiej uczniowie poradzili sobie z zadaniami dotyczącymi: rozpoznawania strefy roślinnej na podstawie opisu analizy wykresu klimatycznego Liczne błędy uczniowie popełniali w zadaniach dotyczących: obliczania długości odcinka mając podaną skale rozpoznawania państw Europy na mapie konturowej Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Fizyka Średnia szkoły 50,5 % Kl. 3a 53 % 3b 53 % 3c 45 % 3d 51 % Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Fizyka Wnioski: Uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem dotyczącym obliczania okresu drgań fali. Zadanie to poprawnie rozwiązało 90% piszących uczniów. Dosyć dobrze uczniowie poradzili sobie z zadaniem z elektrostatyki, dotyczącym przenoszenia ładunków elektrycznych. Było to zadanie typu prawda-fałsz. Poprawne odpowiedzi zaznaczyło 55% uczniów. Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Na podobnym poziomie wypadło zadanie dotyczące wyznaczania gęstości (44% poprawnych odpowiedzi) i zadanie dotyczące oddziaływania biegunów magnetycznych (41% poprawnych odpowiedzi). Największą trudność sprawiło uczniom zadanie dotyczące energii potencjalnej i jej zmian podczas spadania ciała (33% poprawnych odpowiedzi) i zadanie dotyczące obwodów elektrycznych oraz mocy prądu (ok.32% poprawnych odpowiedzi). Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Fizyka Wnioski. Należy powtórzyć treści związane z: energią (rodzaje, przemiana jednej w drugą ) pracą i mocą prądu elektrycznego Egzamin próbny w Gimnazjum nr 6 - wyniki 2017-04-09

Dziękuję za uwagę.