Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Norweski Mechanizm Finansowy
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Katedra Marketingu Usług
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Agata Blady, Komunikado PR,
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
Strategia Promocji.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła Promująca Zdrowie
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
MARKETING EDUKACYJNY I PROMOCJA A BUDOWANIE REPUTACJI SZKOŁY/PLACÓWKI
Nauczyciel na 6 – wsparcie szkół/przedszkoli i nauczycieli z terenu powiatu trzebnickiego.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
7 Nawyków – mapa wdrożenia
czwarte spotkanie Zespołu
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MARKETING INTERNETOWY
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Opracowanie: Piotr Dereszewski

„…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację reakcji otoczenia.” (Philips Kotler) „Marketing to działalność gospodarcza polegająca na określeniu potrzeb, kształtowaniu produktu, tworzeniu i utrzymywaniu popytu, ustalaniu polityki rynkowej, finansowaniu i kredytowaniu obrotu, działaniach związanych z przemieszczaniem towarów.” Nazwa „marketing” pochodzi od angielskiego słowa „market” czyli rynek.

…jeden z elementów marketingu – komunikowanie się z odbiorcą, którego elementami są:  reklama  promocja sprzedaży  sprzedaż osobista  marketing bezpośredni  public relations

kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły, ukazywanie osiągnięć i potencjału społeczności szkolnej, eksponowanie odrębności szkoły, kształtowanie więzi emocjonalnych ze szkołą.

CECHY DOBREJ PROMOCJI EWALUACJA EFEKTÓW PROMOCJI FORMY I METODY ARGUMENTY PROMOCJI ZDEFINIOWANY ADRESAT PROMOCJI JASNO OKREŚLONY RYNEK DZIAŁANIA: wewnętrzny zewnętrzny PLANOWA CELOWA

PROMOCJA WEWNĘTRZNA PREZENTACJA WYNIKÓW KONCERTY, SZTUKI TEATRALNE, PRZEDSTAWIENIA GAZETKA SZKOLNA EKSPOZYCJE PRAC, ZDJĘĆ

PROMOCJA ZEWNĘTRZNA PAPIER FIRMOWY KOMUNIKAT PRASOWY LOGO STRONA WWW PROFIL NA FACEBOOK’U PREZENTACJA MULTIMEDIALNA FOLDERY I INFORMATORY IMPREZY SZKOLNE WIZYTÓWKI

1.WYZNACZANIE CELÓW 2.POZNAWANIE ODBIORCÓW 3.PLANOWANIE 4.DOPASOWANIE NARZĘDZI 5.KOMPLEKSOWE DZIAŁANIA 6.SPRAWDZENIE SKUTECZNOŚCI 7.WYCIĄGANIE WNIOSKÓW

DLACZEGO PODEJMUJEMY SIĘ DZIAŁAŃ PROMUJĄCYCH SZKOŁĘ? zwiększenie liczby uczniów, zwiększenie rozpoznawalności marki szkoły, tzn. więcej osób wie o istnieniu szkoły, budowa wizerunku szkoły, budowa – polepszenie relacji, np. ze społecznością lokalną, organem prowadzącym

DO KOGO KIERUJEMY DZIAŁANIA PROMOCYJNE? do przyszłych uczniów, do przyszłych uczniów i ich rodziców, do nauczycieli innych szkół, do wszystkich pracowników szkoły, do obecnych uczniów,

Kształtowanie wizerunku i jego utrwalanie musi być harmonijne i stałe. Tylko taki rzetelnie zbudowany wizerunek będzie w stanie przekonać do szkoły, ale także będzie ostoją, kiedy w szkole przydarzy się sytuacja kryzysowa.

Muszą być wykonane w odpowiednim czasie i przez zespół osób – wszystko przez pryzmat celów, odbiorców i skutku, jaki szkoła chce osiągnąć.

zss-wolomin.edl.pl

Pracownicy i uczniowie musza mieć świadomość, że wszelkie ich działania, które wydają się mało istotne, przyczyniają się do budowania wizerunku szkoły i jej promocji. SZKOŁA KOMUNIKUJE SIĘ Z OTOCZENIEM PRZEZ WSZYSTKO TO, CO ROBI, ALE TAKŻE POPRZEZ WSZYSTKO TO, CZEGO NIE ROBI.

ewaluacja podejmowanych działań, przyrost liczby uczniów, zwiększenie zainteresowania szkołą, skuteczna współpraca z rodzicami, współpraca z organem prowadzącym i partnerami,

Czasem niektóre działania wydają się szkole oczywiste lub rutynowe, inne – zupełnie zbędne, ale jeśli są skuteczne, ważne dla uczniów lub ich rodziców oraz innych kluczowych grup odbiorców, to powinny stać się priorytetem dla szkoły.

system identyfikacji wizualnej, funkcjonalna i aktualizowana strona www, relacje z mediami, pakiet spójnych materiałów promocyjnych, stały system dystrybucji informacji do pracowników, uczniów, rodziców, absolwentów, innych osób zainteresowanych szkołą,

system wystawienniczy, wykorzystanie części zewnętrznej i wewnętrznej szkoły do celów informacyjnych i promocyjnych, Wykorzystanie w promocji szkoły internetu – w tym mediów społecznościowych, wypracowanie harmonogramu wydarzeń specjalnych – imprez szkolnych, które będą ze szkołą kojarzone, otwarcie się szkoły na gości z zewnątrz.

Henry Ford

BIBLIOGRAFIA: Buszman – Witańska M.: „Czy warto promować szkołę?”, Dyrektor Szkoły nr 2/2013; Buszman – Witańska M.: „Skuteczny mix promocyjny.”, Dyrektor Szkoły nr 3/2013; Buszman – Witańska M.: „Recepta na skuteczny przekaz promocyjny szkoły.”, Dyrektor Szkoły nr 4/2013; Świda J.: „Jak wykorzystać marketing edukacyjny w promocji regionu”, Dyrektor Szkoły nr 2/2013;