„eSzkoła – Moja Wielkopolska” Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Generator przyszłości
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
REGIONALNY OŚRODEK EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO w Piotrkowie Trybunalskim.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
CZAS ZAWODOWCÓW wielkopolskie kształcenie zawodowe
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przedstawienie opisu produktu finalnego projektu innowacyjnego pn
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

„eSzkoła – Moja Wielkopolska” Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grupy o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Wartość projektu: 28,5 mln zł

Partnerzy projektu Lider Partnerzy

Cele Wdrożenie do roku 2014 w 105 szkołach programów rozwojowych w zakresie stosowania w kształceniu metody projektów i nauczania problemowego, wspomaganych internetową platformą edukacyjną. Cele szczegółowe: Wzrost zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, przygotowanie nauczycieli do wykorzystywania nowych technologii w nauczaniu, zmiana podejścia do nauki w szkole.

Zasięg  35 wielkopolskich powiatów  70 gimnazjów  35 liceów

Obszary działań Praca metodą projektu Platforma edukacyjna Innowacyjne metody nauczania Społeczność ucząca się

Wielkopolski Grid Edukacyjny Czym jest grid? Połączenie szkół za pomocą jednej sieci informatycznej Docelowo - centrum wymiany myśli oraz doświadczeń między uczniami i nauczycielami

Wybrane formy wsparcia  zajęcia pozalekcyjne prowadzone metodą projektu z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi  warsztaty i seminaria dla nauczycieli  przyłączenie 105 szkół do wielkopolskiego gridu edukacyjnego

Wybrane formy wsparcia  platforma edukacyjna  laboratoria projektowe w 105 szkołach  gra edukacyjna „Globtroter – poznaj Wielkopolskę”  32 wykłady on-line

W liczbach 105 szkół 9450 uczniów 1050 nauczycieli 35 powiatów 3 lata pracy 60 godzin zajęć pozalekcyjnych 32 wykłady online

Metoda projektu  Współpraca  Samodzielność  Kreatywność  Twórcze myślenie

W praktyce W pierwszej edycji „eSzkoły” powstało 315 oryginalnych projektów uczniowskich. Ich tematyka była bardzo zróżnicowana – od budowy motoroweru po uprawę chmielu w przyszkolnym ogródku

Globtroter: poznaj Wielkopolskę  związana z projektami uczniowskimi  nauka przez zabawę i rywalizację  interesująca grafika  pytania powiązane z Wielkopolską  wygrywają najbardziej aktywni

Zwycięzcy I edycji – sala astronomiczna Najciekawsze projekty co roku nagradzane są podczas uroczystej gali.

Gala finałowa

Finał gry edukacyjnej

Wykłady on-line  35 lokalizacji na terenie całej Wielkopolski  sprzęt konferencyjny przystosowany do realizacji emisji streamingowych  32 wykłady prowadzone przez profesorów i wybitnych naukowców  transmisja na żywo z sali wykładowej w Poznaniu do wszystkich sal konferencyjnych w województwie.

Więcej informacji oraz mamy już ponad 750 fanów!

Wielkopolski system monitorowania i prognozowania Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.6 Projekty innowacyjne w regionach Wartość projektu: 2,1 mln zł

Partnerzy projektu Lider Partnerzy

Cele Ograniczenie niedostosowania informacji o zapotrzebowaniu wielkopolskiego rynku pracy na kompetencje i umiejętności zawodowe w odniesieniu do programów kształcenia zawodowego w Wielkopolsce i potrzeb rynku pracy.

Innowacje w projekcie skrócenie czasu dostępu do informacji skrócenie czasu podejmowania decyzji w systemie szkolnictwa zawodowego połączenie funkcjonalności narzędzi wspomagających rekrutację i analitycznych podniesienie poziomu standaryzacji i rzetelności danych w prowadzonych badaniach określenie wspólnych (pokrywających się) potrzeb informacyjnych, co pozwoli na zmniejszenie skali zbierania danych zapewnienie wartości informacji w systemie badań nie tylko dla instytucji, ale także dla przedsiębiorców i uczniów monitorowanie luk kompetencji a nie tylko zawodów nadmiarowych i niedomiarowych postrzeganie kompetencji jako produktu (popyt pracodawców na kompetencje a nie tylko popyt uczniów i absolwentów na pracę) – kompetencje w ujęciu ekonomicznym docelowe przeniesienie wybranych rozwiązań z kraju partnera zagranicznego (Finlandia) na grunt regionu bezpłatny dostęp, co powinno być szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Użytkownicy i odbiorcy 1. Użytkownicy: podmioty działające w obszarze związanym z analizą regionalnego rynku pracy, w tym instytucje rynku pracy (w szczególności Powiatowe Urzędy Pracy), szkoły i placówki oświatowe prowadzące kształcenie zawodowe (z wyłączeniem kształcenia zawodowego dla dorosłych) 2.Odbiorcy: pracodawcy oraz nie będący dorosłymi uczniowie, kształcący się w szkołach i innych placówkach oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe

Funkcjonowanie systemu

Czas zawodowców – wielkopolskie kształcenie zawodowe Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Wartość projektu: 45 mln zł

Partnerzy projektu Lider Partner

Cele Wdrożenie w latach , w 50 szkołach Wielkopolski, programów rozwojowych szkół w zakresie dostosowania kształcenia zawodowego w regionie do potrzeb rynku pracy. Cele szczegółowe: zwiększenie wykorzystania praktyk zawodowych w procesie kształcenia, rozwój systemu doradztwa zawodowego, poprawa atrakcyjności kształcenia zawodowego.

Grupy docelowe Ilość szkół objętych wsparcie 50 Ilość uczniów objętych wsparciem 9280 Ilość nauczycieli objętych wsparciem 175

Wybrane formy wsparcia  zajęcia z kształcenia modułowego oraz metody projektów  system doradztwa edukacyjno - zawodowego  system e-learning wraz z portalem tematycznym  praktyki i staże w przedsiębiorstwach oraz laboratoriach praktyk

Kształcenie modułowe Zajęcia w ramach kształcenia modułowego i metody projektów odbywają się w 35 wielkopolskich szkołach w 6 zawodach na poziomie technika: technik logistyk technik ekonomista technik organizacji reklamy technik informatyk technik mechatronik technik handlowiec W zajęciach uczestniczy 1836 uczniów.

Wielkopolski system doradztwa edukacyjno - zawodowego 1.Dalsze wdrożenie funkcji Wielkopolskiego systemu monitorowania i prognozowania. 2.Opracowanie modułu regionalnego doradztwa edukacyjnego. 3.Opracowanie modułu regionalnego doradztwa zawodowego. 4.Opracowanie modułu dla instytucji szkoleniowych. 5.Wdrożenie i rozbudowa sieci konsultacji z udziałem szkół i przedsiębiorstw.

System e-learning Każda z 35 szkół, w której realizowane będzie kształcenie modułowe otrzyma sprzęt elektroniczny oraz fachową obsługę techniczną niezbędna do przygotowania pracowni e-learningowej. Ponadto w ramach systemu e-learning zostanie uruchomiony portal tematyczny kierowany do uczniów i nauczycieli kształcących zawodowo.

Praktyki i staże 1.Praktykami i stażami zostanie objętych 8630 uczniów i uczennic. 2.Dwutygodniowe praktyki będą organizowane zgodnie z obowiązującą podstawą programową oraz zatwierdzonym planem pracy w szkole. Praktyki będą bezpłatne dla uczniów. 3.Miesięczne staże będą organizowane w okresach wakacyjnych i będą adresowane dla uczniów pełnoletnich. Staże będą płatne dla uczniów. Staż odbędą uczniowie, którzy w trakcie praktyki zostaną najwyżej ocenieni przez pracodawców.

Laboratoria praktyk 1.W projekcie przewidziano przygotowanie 2 laboratoriów (Poznań i Piła). 2.Tygodniową praktykę w laboratoriach odbędzie 6300 uczniów. 3.Laboratoria zostaną przystosowane do zawodów objętych kształceniem modułowym.