EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU „BAJKA” ” JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ” Krystyna Michalak 13.02.2015r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU W NIEPUBLICZNYM PRZEDSZKOLU „BAJKA” ” JELENIOGÓRSKI SYSTEM WSPARCIA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ” Krystyna Michalak r.

WSTĘP: Reprezentuję Niepubliczne przedszkole „BAJKA” w Jeleniej Górze. Mając na uwadze poprawę jakości doskonalenia nauczycieli oraz potrzebę ciągłego doskonalenia przystąpiliśmy do projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych.”Nasza chęć przystąpienia do projektu wynikała z niżej określonych potrzeb: chęć ugruntowania swojej wiedzy i kompetencji, pozyskanie nowych narzędzi pracy oraz instruktażu do ich zastosowania, wypracowanie metod skutecznej komunikacji z ogniwami współuczestniczącymi w procesie opiekuńczo-wychowawczo - dydaktycznym, od strony praktycznej poznanie skutecznych metod wspomagających proces edukacji, umocnienie swojej asertywności w kontaktach z rodzicami i ogniwami współpracującymi, zapobieganie rutynie i wypaleniu zawodowemu, „reanimowanie” swojej aktywności zawodowej, podniesienie jakości pracy naszej placówki.

CZEGO OCZEKIWALIŚMY ? miłej atmosfery, wysokiego poziomu wykładowców, praktycznego podejścia do zagadnień podlegających szkoleniu, praktycznych materiałów szkoleniowych, wiedzy przydatnej w praktyce, rozbudzenia w nas poczucia tego,że jeszcze wiele możemy zrobić.

SORE Przystępując do wspominanego projektu przydzielono nam Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji ( w naszym przypadku jest to Pani mgr Halina Kot). ZALETY : Organizator szkoleń z zewnątrz,zawsze gotowy do pomocy, Inspirator wspierający placówkę i dyrektora, Służy pomocą na każdym etapie realizacji projektu, Przyjeżdża zawsze na życzenie placówki,

DZIAŁANIA WYKONANE NA TERENIE PLACÓWKI Z UDZIAŁEM SORE Wspólne zdiagnozowanie potrzeb placówki, Sformułowanie celów wynikających z diagnozy oraz określenie obszaru wspomagania wypracowane wspólnie z Radą Pedagogiczną, Wspólne opracowanie rocznego planu wspomagania przedszkola dostosowanego do potrzeb placówki,opartego o na pogłębionej diagnozie, Organizowanie spotkań z ekspertami z zewnątrz, Częste kontakty i wsparcie placówki w okresie wdrażania nowo nabytych umiejętności, Analiza przydatności szkoleń z nauczycielami i z dyrektorem, Czuwanie nad realizacją rocznego planu szkoleń Bycie w placówce tak często jak tego potrzebujemy i sobie życzymy.

SZKOLENIA NA TERENIE PLACÓWKI ZALETY: Eksperci z dużym doświadczeniem wprowadzali do szkoleń dużo energii, Tworzyli świetna atmosferę (pomimo zmęczenia nauczycieli wielogodzinną pracą wynikającą ze specyfiki pracy w przedszkolach niepublicznych) umożliwiającą nauczycielom aktywne uczestnictwo. Spotkania warsztatowe,praktyczne,tak jak sobie tego życzyliśmy,nawet odnoszące się do konkretnych sytuacji symulowanych przez nauczycieli, Możliwość indywidualnego poradnictwa i konsultacji wg potrzeb nauczycieli, Dostarczenie przydatnych w codziennej pracy materiałów, opracowanych praktycznie,popartych teorią,wykonanych estetycznie. Profesjonalizm. WADY: Na początku o pierwszym spotkaniu późno zostaliśmy zawiadomieni o terminie spotkania i bez cateringu,ale ten jeden błąd nie miał wpływu na dalsze szkolenia.

ZMIANY PO SZKOLENIACH: Nauczyciele starają się identyfikować swoją osobowość Wzrosła aktywność w zakresie refleksji nad potrzebą i kierunkiem rozwoju osobistego, Nauczyciele częściej poddają weryfikacji swoje kompetencje,poszukują słabych i mocnych stron, Stosują metody i formy pracy zdobyte na szkoleniach,dzielą się informacjami o ich skuteczności, potrafią pisać indywidualne programy dla dzieci ze specyficznymi potrzebami, Odstępują od rutynowych zachowań,coraz częściej korzystają z forów internetowych w poszukiwaniu nowych rozwiązań, Zwiększyła się skuteczność w zakresie pozyskiwania trudnych rodziców do współpracy. Nauczyciele z większą swobodą dobierają metody i formy pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb wychowanków, Komunikacja ze wszystkimi ogniwami współpracującymi ma inny wymiar, Nauczyciele korzystają z sugestii najnowszej literatury,

Materiały,które otrzymały są wykorzystywane,przydatne i praktyczne. Wzrosło zainteresowanie w zakresie wykorzystania technologii informatycznej do komunikowania się z rodzicami. Dyrekcja zadowolona ponieważ - ze zmotywowanym zespołem wydajniej się pracuje, chętnie korzystamy z pomocy tym bardziej,że jest ona bezpłatna. Z uwagi na nasz wydłużony czas pracy (6.00 – ) jest to forma szkoleń na miejscu,w placówce i wygodna dla zespołu zwłaszcza,że dotyczy tylko naszej placówki.

Podsumowanie Określ swoje wymagania – zarówno technologiczne, jak i osobiste Ustal realne oczekiwania – dopiero praktyka czyni mistrza Skup się na wyznaczonym celu – programy mentoringu

D ZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ KONIEC Autor: Krystyna Michalak