Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie 47 795 € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Comenius Regio –
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
FOBEK. PROJEKT FOBEK O lepsze przedszkole w Programie Leonardo da Vinci.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
GOAL ! Go Outside And Learn Rok szk. 2010/11
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
F undacja R ozwoju S ystemu E dukacji Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji Educational Foundation.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
„Szkolne Centrum Nauki”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
do Projekt powstał z inicjatywy organizacji zajmujących się szeroko rozumianą edukacją zawodową z udziałem organizacji skupiających.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Szkoła Współpracy.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
compulsory full-time education
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
GIMNAZJUM IM.JANA PAWŁA II W SECEMINE. GRUPA REALIZUJĄCA PROJEKT W RAMACH PROGRAMU CEO „SZKOŁA DEMOKRACJI”: MARLENA ANITA OLA.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
WIELOSTRONNY PROJEKT PARTNERSKI SZKÓŁ „Sport And Nature A Great And Healthy Adventure” [Sporture] Publiczne Gimnazjum w Boratynie.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Przedsiębiorczy na rynku finansowym - zasady i terminarz konkursu.
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
im. Gen. Pawła Chrzanowskiego
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Projekty zrealizowane w ZS1
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Wymiana długoterminowa w ramach programu Erasmus plus
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„Centrum Zintegrowanej
Zapis prezentacji:

Trzyletni projekt otrzymał dofinansowanie z UE w kwocie € dla naszej szkoły “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through Reducing Consumption Levels in a Multilingual Way „Budowanie umiejętności w zakresie przedsiębiorczości poprzez zmniejszanie poziomu konsumpcji przy wykorzystaniu wielojęzyczności” “B.E.S.T Consumption levels” Building up Entrepreneurial Skills through Reducing Consumption Levels in a Multilingual Way „Budowanie umiejętności w zakresie przedsiębiorczości poprzez zmniejszanie poziomu konsumpcji przy wykorzystaniu wielojęzyczności”

W programie uczestniczy pięć szkół partnerskich: IES Enrique Nieto - Melilla, Hiszpania Europagymnasium Salzburg- Nonntal - Salzburg, Austria Collège les Eyquems – MERIGNAC, Francja Havukosken koulu – Vantaa, Finlandia Gimnazjum nr 44 im. Gen. Pawła Chrzanowskiego – Warszawa, Polska W programie uczestniczy pięć szkół partnerskich: IES Enrique Nieto - Melilla, Hiszpania Europagymnasium Salzburg- Nonntal - Salzburg, Austria Collège les Eyquems – MERIGNAC, Francja Havukosken koulu – Vantaa, Finlandia Gimnazjum nr 44 im. Gen. Pawła Chrzanowskiego – Warszawa, Polska Motto: “If you live for having it all, what you have is never enough.” „Jeśli żyjesz tylko po to, aby mieć wszystko, nigdy to, co już masz, ci nie wystarczy”. Vicki Robin Motto: “If you live for having it all, what you have is never enough.” „Jeśli żyjesz tylko po to, aby mieć wszystko, nigdy to, co już masz, ci nie wystarczy”. Vicki Robin

1.Edukacja konsumencka ze szczególnym naciskiem na zmniejszenie konsumpcji. 2.Rozwój umiejętności w zakresie przedsiębiorczości oraz zdolności niezbędnych do przyszłego zatrudnienia. 3.Poprawa jakości nauczania języków obcych, aby zostały powiązane z potrzebami na rynku pracy. 4.Wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego w instytucjach uczestniczących w projekcie. 1.Edukacja konsumencka ze szczególnym naciskiem na zmniejszenie konsumpcji. 2.Rozwój umiejętności w zakresie przedsiębiorczości oraz zdolności niezbędnych do przyszłego zatrudnienia. 3.Poprawa jakości nauczania języków obcych, aby zostały powiązane z potrzebami na rynku pracy. 4.Wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego w instytucjach uczestniczących w projekcie. Projekt wpłynie na całą społeczność szkolną i nie tylko: Uczniowie Nauczyciele Rodzice Instytucje współpracujące ze szkołą Projekt wpłynie na całą społeczność szkolną i nie tylko: Uczniowie Nauczyciele Rodzice Instytucje współpracujące ze szkołą

Dodatkowo możliwe są dwie dłuższe, trzymiesięczne wymiany z Finlandią jesienią 2015 i 2016 roku, każdorazowo maksymalnie dla trzech uczniów. Podczas wizyt odbywać się będą zajęcia dla uczniów takie jak debaty, prezentacje wyników i spotkania, podczas których wykonywane będą zaplanowane działania, oraz warsztaty i seminaria dla nauczycieli. MOBILNOŚCI Aby osiągnąć wyznaczone cele projektu, odbędą się cztery siedmiodniowe wizyty w krajach partnerskich, w których weźmie za każdym razem 6 uczniów i 2-3 nauczycieli. 1. Francja – maja 2015r. 2. Austria - listopad/grudzień 2015r. 3. Polska - maj 2016r. (wizyta ok. 24 uczniów i 12 nauczycieli) 4. Finlandia – listopad 2016r. 5. Hiszpania – maj 2017r. MOBILNOŚCI Aby osiągnąć wyznaczone cele projektu, odbędą się cztery siedmiodniowe wizyty w krajach partnerskich, w których weźmie za każdym razem 6 uczniów i 2-3 nauczycieli. 1. Francja – maja 2015r. 2. Austria - listopad/grudzień 2015r. 3. Polska - maj 2016r. (wizyta ok. 24 uczniów i 12 nauczycieli) 4. Finlandia – listopad 2016r. 5. Hiszpania – maj 2017r.

Pierwsze planowane działania Dla uczniów: 1.Utworzenie Klubu Erasmus zrzeszającego uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie. 2.Konkurs logo projektu. Etap I szkolny – wybór 3 najlepszych propozycji i przesłanie na stronę projektu – od grudnia 2014r do r. Etap II – głosowanie na najlepsze logo spośród 15 projektów umieszczonych na stronie projektu – od 19 stycznia do 13 lutego 2015r. 3. Prezentacje przedstawiające szkołę, miasto oraz kraj (tłumaczone na co najmniej dwa języki projektu) – luty/marzec 2015r. 4. Prezentacje porównujące nawyki konsumpcyjne w rodzinach – marzec/kwiecień 2015r. Pierwsze planowane działania Dla uczniów: 1.Utworzenie Klubu Erasmus zrzeszającego uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie. 2.Konkurs logo projektu. Etap I szkolny – wybór 3 najlepszych propozycji i przesłanie na stronę projektu – od grudnia 2014r do r. Etap II – głosowanie na najlepsze logo spośród 15 projektów umieszczonych na stronie projektu – od 19 stycznia do 13 lutego 2015r. 3. Prezentacje przedstawiające szkołę, miasto oraz kraj (tłumaczone na co najmniej dwa języki projektu) – luty/marzec 2015r. 4. Prezentacje porównujące nawyki konsumpcyjne w rodzinach – marzec/kwiecień 2015r. Rok 2014/2015

Dla nauczycieli: 1.Powstanie trzech zespołów zajmujących się organizacją działań projektowych. 2.Przygotowanie regulaminu uczestnika wymiany. 3.Koordynacja zadań i udział w spotkaniach z uczniami i rodzicami. 4.Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi. 5.Udział w wyjazdach i szkoleniach projektowych. Dla nauczycieli: 1.Powstanie trzech zespołów zajmujących się organizacją działań projektowych. 2.Przygotowanie regulaminu uczestnika wymiany. 3.Koordynacja zadań i udział w spotkaniach z uczniami i rodzicami. 4.Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi. 5.Udział w wyjazdach i szkoleniach projektowych.