Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Tematyka prac magisterskich
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Co chcieliśmy osiągnąć?
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Dlaczego warto angażować się w życie szkoły? 5 1

Współpraca w Naszej Szkole Debata rodziców Współpraca w Naszej Szkole Szkoła Podstawowa w Przygodzicach 26 lutego 2014 r.

Miejsce debaty: Zespół Szkół-Szkoła Podstawowa w Przygodzicach Czas: 26 lutego 2014 roku Czas trwania: 2 godziny Liczba uczestników: 20 rodziców Sposób zapraszania rodziców: informacja przekazywana przez uczniów w formie pisemnej Metoda pracy: Burza mózgów, metoda przystanków Prowadzący: Ewa Koszycka, Małgorzata Sroka

Jednym z podstawowych celów projektu: DEBATA - RODZICE Jednym z podstawowych celów projektu: „Szkoła Współpracy. Uczniowie i Rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” jest wzmocnienie współpracy pomiędzy wszystkimi podmiotami tworzącymi społeczność szkolną.

WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE W trakcie debaty, jako Rodzice udzieliliśmy odpowiedzi na pytania dotyczące współdziałania i zaangażowania poszczególnych grup, tworzących społeczność NASZEJ SZKOŁY.

PYTANIE KLUCZOWE DEBATY Co powinno się zmienić, żeby zarówno uczniowie jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze się czuli w „NASZEJ SZKOLE”?

Pytania, na które udzieliliśmy odpowiedzi DEBATA Pytania, na które udzieliliśmy odpowiedzi

DEBATA Pytanie 1 Jaka jest Nasza Szkoła – co w niej cenimy, co nam przeszkadza, jak się w niej czujemy?

kontakt nauczyciel-rodzic szkoła w miarę bezpieczna jedynie sentyment Jaka jest Nasza Szkoła ? Co w niej cenimy: kontakt nauczyciel-rodzic szkoła w miarę bezpieczna jedynie sentyment

Jaka jest Nasza Szkoła? Co nam przeszkadza: brak bezpiecznego boiska i świetlicy zdarzyła się niedostateczna opieka w czasie przerwy brak lub mała ilość ciekawych zajęć dodatkowych (kółka zainteresowań i zbyt mała pomoc dzieciom w nauce) brak chęci i działań w stosunku do modernizacji szkoły, także dbania o estetykę ze strony pracownika obsługi atmosfera w szkole, niechęć okazywana przez niektórych nauczycieli brak poświęcania dodatkowego czasu i zaangażowania naszych nauczycieli w życie naszych dzieci bardzo mała liczba zaangażowanych rodziców

Wzmocnić kontakty rodziców z nauczycielami Jaka jest Nasza Szkoła? WNIOSKI: Wzmocnić kontakty rodziców z nauczycielami Wskazywać na konkretne oczekiwania rodziców wobec nauczycieli i prowadzonych zajęć Doprowadzić do spotkania z przedstawicielem organu prowadzącego Wypracować sposoby zwiększenia zaangażowania rodziców w życie szkoły

Jak wygląda współpraca w szkole DEBATA Pytanie 2 Jak wygląda współpraca w szkole (w odniesieniu do uczniów, rodziców, nauczycieli)?

Jak wygląda współpraca w szkole? WNIOSKI: Słaba aktywność rodziców i nauczycieli przekłada się na zniechęcenie dzieci Proponujemy wypracowanie konkretnych działań, które wzmocnią zaufanie między „ogniwami naszej szkoły” Utworzenie grupy zadaniowej w skład której wejdą rodzice, nauczyciele i uczniowie

W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę ? DEBATA Pytanie 3 W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę ? (jej wygląd zewnętrzny, wyniki nauczania, zajęcia dodatkowe, bezpieczeństwo, imprezy i działania okazjonalne, stronę internetową, wizerunek, aktywność w środowisku lokalnym, itp.) ?

W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę ? organizowanie imprez okolicznościowych i pomoc przy ich prowadzeniu( mikołajki, bal przebierańców) opieka nad dziećmi w czasie wycieczek szkolnych (których brak) wpajanie dzieciom zasad dobrego wychowania, poszanowania osób i mienia zaangażowanie w akcje społeczne, które w jakiś sposób mogą pomóc innym lub szkole („nakrętki”, Góra Grosza) pomoc rodziców dzieciom w przygotowaniu się do zajęć szkolnych ( dodatkowe kursy np. językowe, korepetycje) wpajanie dzieciom bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym (droga krajowa)

W jakim stopniu czujemy się współodpowiedzialni za naszą szkołę ? WNIOSKI: Małe grono rodziców aktywnie uczestniczy w organizowaniu i prowadzeniu różnych akcji na rzecz uczniów jednak czują się odpowiedzialni za przygotowanie i realizację tych działań Rodzice deklarują chęć większego zaangażowania się w życie szkoły, aby wzmocnić w środowisku lokalnym znaczenia roli, jaką powinna pełnić szkoła

Jak możemy współdziałać, angażować się DEBATA Pytanie 4 Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy?

spotkania rodziców z dyrekcją, władzami gminy Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy? Angażowanie się spotkania rodziców z dyrekcją, władzami gminy oferowanie swojego czasu wolnego dla dzieci poszukiwanie źródeł finansowania pomysłów pomaganie w organizowaniu imprez okolicznościowych związanych ze szkołą i środowiskiem LOKALNYM wykonywanie drobnych prac remontowych ( wyjść z ofertą do rodziców)

aktywniejsze uczestnictwo w akcjach na rzecz szkoły Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy? Współdziałanie aktywniejsze uczestnictwo w akcjach na rzecz szkoły pomoc w organizowaniu i pozyskaniu środków na rozwój szkoły zaangażowanie w wykonanie pomocy dydaktycznych ułatwiających dzieciom naukę częstszy kontakt szkoły z rodzicami (budowanie zaufania)

Jakich efektów oczekujemy Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy? Jakich efektów oczekujemy bardziej widocznej, aktywna współpracy szkoły i rodziców z władzami gminy bliższego kontaktu rodzic- nauczyciel sprawozdań z wykorzystania zdobytych środków oraz podjętych działań większego zaangażowania nauczycieli w rozwój szkoły i ucznia organizowaniu przez nauczycieli i rodziców np. półkolonii, krótkich wycieczek

Jak możemy współdziałać, angażować się w życie szkoły, jakich efektów oczekujemy? WNIOSKI Położyć nacisk na zaangażowanie większej grupy aktywnych rodziców Przedkładać nauczycielom konkretne oczekiwania w odniesieniu do pracy z dziećmi w czasie wolnym od zajęć i wspierać te działania (projekty, które mogą zasilić np. wyposażenie naszej szkoły, organizowanie półkolonii, wycieczek itp.) Odbudować wizerunek szkoły w środowisku lokalnym poprzez współdziałanie nauczycieli i rodziców w trosce o wszechstronny i kreatywny rozwój uczniów

Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? DEBATA Pytanie 5 Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? W jakiej szkole chcielibyśmy aby uczyły się nasze dzieci, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni?

Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? utworzenie świetlicy, stołówki, szafek dla dzieci starszych, boiska szkolnego, sali gimnastycznej zorganizowanie dodatkowych zajęć – ciekawych i interesujących dla dzieci organizowanie wycieczek współpraca na linii rodzice-nauczyciele umożliwienie częstsze kontaktu rodzic-nauczyciel (np. raz w miesiącu obecność wszystkich nauczycieli w godzinach dostosowanych do rodziców, którzy pracują do późna) wyposażenie dla klas młodszych-tablice multimedialne stworzenie dziennika elektronicznego (oceny do wglądu rodzica) nauczyciele przyjaźni uczniom dobra współpraca między nauczycielami

Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? WNIOSKI Tylko zbudowanie pozytywnych relacji na drodze porozumienia i wyrzeczeń zarówno ze strony rodziców jak i nauczycieli doprowadzi do sukcesu szkoły Rodzice dostrzegają u każdej ze stron zniechęcenie do podejmowania działań, dlatego proponują otwartą rozmowę, w której zostaną wypracowane działania, które pozwolą na wzmocnienie wartości szkoły w oczach innych rodziców, a tym samym przyczynią się do ich pozyskania

pozwala przenosić góry, ale zła jest gorsza niż żadna” PODSUMOWANIE „Dobra współpraca pozwala przenosić góry, ale zła jest gorsza niż żadna” Dziękujemy za uwagę