System podnoszenia jakości i promocji ekonomii społecznej. „Zakup prospołeczny” Prelegent: Tomasz Mika Wiceprezes Fundacji im. Królowej Polski św. Jadwigi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Hotel Courtyard – Warszawa
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Internet 2006: rozwój e-commerce
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Katedra Marketingu Usług
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Dobre Polskie i Europejskie Praktyki w godzeniu ról rodzinnych i zawodowych na lokalnym rynku pracy Yves ROLAND-GOSSELIN, Przewodniczący Konfederacji Organizacji.
FIRMA ROKU PROJEKT REGULAMINU KONKURSU Urz ą d Miejski w Czechowicach-DziedzicachWydzia ł Strategii i Rozwoju Miasta Czechowice-Dziedzice, 9 marca 2009.
Gdańsk Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ REGIONALNE CENTRUM EKONOMII SPOŁECZNEJ W LUBLINIE Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) Konferencja.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt Inkubator Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego woj. śląskiego Rybnik 27 czerwca 2013.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PARTNERSTWO I PRACOWNIA I II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej.
ABC Ekonomii Społecznej
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Obserwatorium Integracji Społecznej Projekt „Koordynacja na rzecz aktywnej integracji” Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Gmina Janów Lubelski podejmuje działania zmierzające do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych zamieszkujących na swoim terenie. W 2014.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Ekonomia społeczna w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata rola podmiotów reintegracyjnych w aktywizacji.
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Katowice, 18 listopada 2015 r. Projekt „Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego” współfinansowany jest ze.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Cele Programu:  stworzenie warunków dla rozwoju zróżnicowanych instytucji opiekuńczo-edukacyjnych dla dzieci w wieku do lat 3 (w wyjątkowych przypadkach.
STĄD DO JAKOŚCI Wielkopolskie Stowarzyszenie Badań nad Jakością Centrum Badań i Monitorowania Jakości w Poznaniu.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
ACANTHUS AUREUS – ZŁOTY AKANT Statuetką ACANTHUS AUREUS nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej.
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
Paczków dnia r..
Firmy globalne.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji.
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Konkurs „Przyjaciel ekonomii społecznej 2017”.
Instrumenty zwrotne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego Kielce, 11 września 2018 r.
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Zapis prezentacji:

System podnoszenia jakości i promocji ekonomii społecznej. „Zakup prospołeczny” Prelegent: Tomasz Mika Wiceprezes Fundacji im. Królowej Polski św. Jadwigi

Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi – przedstawienie się

Rozpoznawalność pojęć i terminów, mówienie o ekonomii społecznej Po co podmiotom ekonomii społecznej znaki jakości? Europejskie znaki jakości o wymiarze społecznym… Ekonomia społeczna w komunikacji społecznej

To jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków promocyjnych na krajowym rynku, kojarzony przede wszystkim z polskim pochodzeniem oraz wysoką jakością.

W jakim stopniu Godło „Teraz Polska” przyczynia się do rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz jakie korzyści dla firmy niesie ze sobą używanie Godła w działaniach promocyjnych i marketingowych

Godło „Najlepsze w Polsce” („The Best in Poland”) usankcjonowane jest przez Unię Europejską i przez Komisję Europejską. Stanowi ono prestiżowy wyróżnik solidności i jakości pracy wyróżnionej firmy. Ten Konsumencki Konkurs Jakości Usług to dwudziestoletnia tradycja eksponowania i promowania firm usługowych i konkretnych usług uznanych przez konsumentów za najlepsze spośród dobrych od 2004 roku

Uczciwy Handel (Fair Trade) Znak oceniający podłoże społeczne i etyczne produkcji. Dotyczy przede wszystkim produktów importowanych z krajów ubogich, gdzie oprócz środowiska trzeba chronić także ludzi – robotników pracujących dla międzynarodowych koncernów.

Znak produkcji ekologicznej Znak ten został wprowadzony w marcu 2000 roku na mocy rozporządzenia Komisji Europejskiej nr 331/2000. Celem tego znaku jest identyfikacja na rynku produktów żywnościowych otrzymywanych metodami ekologicznymi.

Welfare Italia – nadawanie marki przedsiębiorstwom społecznym we Włoszech Comunità Solidali, konsorcjum spółdzielni socjalnych oferujących usługi opiekuńcze dla osób starszych, niepełnosprawnych i chorych psychicznie, stworzył i zarejestrował znak towarowy przeznaczony dla spółdzielni zarządzających domami opieki psychiatrycznej. Znak daje gwarancję wysokiej jakości usług za rozsądną cenę, zaplanowanych i realizowanych we współpracy z lokalnymi władzami, rodzinami podopiecznych i społecznościami lokalnymi.

Znak Social Enterprise jest znakiem certyfikacji dla przedsiębiorstw społecznych. Został ustanowiony w 2010 roku w Wielkiej Brytanii i jest przyznawany firmom, które spełniają określone kryteria dla przedsiębiorstw społecznych.

Znak Promocyjny Ekonomii Społecznej „Zakup prospołeczny” Cel jego istnienia jest bardzo prosty. Z jednej strony, daje on klientom szansę kupowania produktów i usług ekonomii społecznej, a tym samym dokonywania ważnych społecznie działań – takie prospołeczne zakupy pozwalają podejmować decyzje na rzecz ludzi potrzebujących, walczących o swoją samodzielność życiową i zawodową. Z drugiej strony, certyfikowane podmioty ekonomii społecznej muszą dbać o jakość i konkurencyjność. Decyzja o zakupie ich produktów i usług wynika z potrzeb klienta i jakości oferty, zaś aspekt społeczny jest i powinien być dodatkowym bodźcem.

Opracowano i zarejestrowano Znak, który – podobnie jak najlepsze europejskie znaki jakości – intuicyjnie informuje klienta/kontrahenta o swoim przesłaniu. Wykorzystano w nim rozpoznawalne elementy: kod kreskowy, serce, torbę na zakupy. Stał się znakiem wysokiej jakości produktów i usług podmiotów ekonomii społecznej.

Uroczysta inauguracja Znaku miała miejsce w 2010 roku w Poznaniu. Pomysłodawcą certyfikacji i organizatorem akcji jest Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi. Aby otrzymać certyfikat, trzeba się poddać weryfikacji, którą przeprowadza Kapituła Certyfikująca. Znak „Zakup prospołeczny” jest już obecny w Wielkopolsce, Małopolsce, w województwie łódzkim, zachodniopomorskim, opolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim, lubuskim i dolnośląskim. Do tej pory wyróżniono w Polsce kilkadziesiąt podmiotów ekonomii społecznej.

Znak Promocyjny Ekonomii Społecznej: daje klientom szansę kupowania produktów i usług ekonomii społecznej, a tym samym wspierania ludzi walczących o swoją samodzielność życiową sprawia, że podmioty ekonomii społecznej muszą dbać o konkurencyjność

Ekonomia społeczna daje pracę i szansę na samodzielność życiową osobom niepełnosprawnym, długotrwale bezrobotnym, bezdomnym – i innym mającym niewielkie szanse na rynku pracy. Podmioty ekonomii społecznej – jak spółdzielnie socjalne, firmy społeczne, zakłady aktywności zawodowej – to instytucje tworzone przez takie osoby i dla takich osób. Podmioty ekonomii społecznej muszą skutecznie konkurować na rynku. Wiele z nich nie otrzymuje już żadnych dotacji, wiele innych przestanie je otrzymywać po wyczerpaniu się unijnych środków, jakie zostały dla Polski przeznaczone w latach 2007–2013. Przedsiębiorstwa społeczne zabiegają więc o miejsce na rynku, starają się konkurować z innymi firmami. Potrzebują rozeznania potrzeb klienta, nowoczesnej polityki jakości, umiejętnego kształtowania cen itd. A do tego wszystkiego koniecznie potrzebny jest marketing.

Korzyści dla PES „Zakup prospołeczny” jest coraz szerzej rozpoznawalny Dodatkowe narzędzie promocji i reklamy Zyskanie wiarygodności w oczach partnerów biznesowych Potwierdzenie wysokiej jakości produktów i usług Wpływ na profesjonalizację działalności Korzyści dla biznesu Wiarygodny partner Idea CSR Możliwość odliczeń na PFRON

Korzyści dla klienta Gwarancja wysokiej jakości kupowanych produktów i usług Możliwość dokonywania społecznie odpowiedzialnych zakupów Okazja do kupienia produktów, które pod względem jakościowym nie odbiegają od oferty firm komercyjnych. Aspekt społeczny jest wartością dodaną

Znak ekonomii społecznej a Krajowy Program Rozwoju Ekonomii Społecznej Działanie IV.3. Samoorganizacja ekonomii społecznej Istotnym elementem rozwoju ekonomii społecznej jest samoorganizacja sektora, umożliwiająca reprezentację interesów podmiotów ekonomii społecznej w wymiarze terytorialnym i sektorowym, jak również wsparcie budowy systemu samokontroli odnośnie do standardów działania. Dlatego też realizowane będą następujące zadania: (…) 5) wspieranie oddolnych systemów znaków jakości, certyfikacji; zmierzających do poprawy jakości usług i produktów podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych

Posiadanie Znaku Promocyjnego Ekonomii Społecznej „Zakup prospołeczny” wyróżnia wybrane jednostki spośród podmiotów ekonomii społecznej działających na danym terenie. Przyznanie Znaku to wynik dbałości o stałe umocnienie rangi i wizerunku podmiotów ekonomii społecznej jako symbolu usług i produktów o najwyższej jakości, wykonanych w połączeniu z wyjątkową dbałością o wykorzystanie potencjału społecznego. Certyfikacja efektywnie wspomaga działania prowadzone przez odznaczone podmioty ekonomii społecznej w zakresie marketingu i public relations.

Przyznanie Znaku Promocyjnego Ekonomii Społecznej „Zakup prospołeczny” następuje poprzez udzielenie licencji na 1 rok. Po upływie tego okresu podmiot zainteresowany przedłużeniem certyfikacji składa wniosek o przedłużenie na kolejny rok. Przedsięwzięcie ma charakter non-profit. Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi nie pobiera żadnych opłat ani od podmiotów certyfikowanych, ani od podmiotów certyfikujących w danym województwie.

Dziękuję za uwagę