WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
czyli zostań kowalem swojego losu
Wychowawca klasy- role i zadania
Program wychowawczy szkoły
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
„Zero” tolerancji dla przemocy
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Napięcie emocjonalne i stres
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Innowacyjne techniki, budujące sukces edukacyjny ucznia w zakresie kompetencji kluczowych w obszarze ICT z wykorzystaniem twórczego myślenia. Marzena Busz.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
AUTORYTETU NAUCZYCIELA (INSPIRANDERA) W PROCESIE EDUKACYJNYM
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Edukacja chrześcijańska
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Problemy współczesnej młodzieży
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Szkolny system wychowawczy
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Praca w zespole.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny plan zachowania
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła Podstawowa nr 12 w Gdańsku Rok Szkolny 2017/18
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET - CZYLI ROLA NAUCZYCIELA - WYCHOWAWCY W DZISIEJSZEJ SZKOLE MAGDALENA KOSTYK

WYCHOWAWCA-LIDER? W DEMOKRATYCZNYM ŚWIECIE, W ŚWIECIE WOLNOŚCI SŁOWA, SZEROKIEGO DOSTĘPU DO MEDIÓW, W ŚWIECIE, W KTÓRYM NA KAŻDYM KROKU JESTEŚMY BOMBARDOWANI MNOGOŚCIĄ SPRZECZNYCH INFORMACJI, IDEI, JEDYNIE LIDERZY SĄ W STANIE NAKŁONIĆ LUDZI DO CZEGOKOLWIEK Stephen Covey CZY RZECZYWIŚCIE JESTEŚMY LIDERAMI?...

-TO ZDOLNOŚĆ WPŁYWANIA NA INNYCH I UMIEJĘTNOŚĆ TWORZENIA WYDARZEŃ PRZYWÓDZTWO- -TO ZDOLNOŚĆ WPŁYWANIA NA INNYCH I UMIEJĘTNOŚĆ TWORZENIA WYDARZEŃ

DZIAŁANIA WYCHOWAWCY, PRZYWÓDCY TO: TWORZENIE PLANU PRACY TWORZENIE WIZJI ELIMINOWANIE RYZYKA DYSHARMONII W GRUPIE KREOWANIE RZECZYWISTOŚCI WYWOŁYWANIE ZDARZEŃ

ROLA WYCHOWAWCY: DŁUGOFALOWE MYŚLENIE KONCENTROWANIE SIĘ NA LUDZIACH RESPEKTOWANIE ZASAD MOTYWOWANIE INSPIROWANIE POBUDZANIE DO MYŚLENIA POMAGANIE W KOMUNIKOWANIU SIĘ W ZESPOLE

WYCHOWAWCA WPROWADZA: PORZĄDEK ZMIANY INNOWACJE

WYCHOWAWSTWO TO: KONSEKWENCJA LOJALNOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ BEZSTRONNOŚĆ SZACUNEK POMOC

KTO KOGO UCZY?... UCZMY SIĘ CZASAMI OD UCZNIÓW- WYCHOWAWSTO TO INTERAKCJA

WIARA W MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW – CZASEM CZYNI CUDA! POMÓŻMY TWORZYĆ IM WŁASNY, POZYTYWNY WIZERUNEK!

WZMACNIAJMY ZALETY I TALENTY- TO ZAWSZE (PRAWIE…) DZIAŁA!

ROZMOWA BEZ SŁÓW?.. OCZYWIŚCIE, ŻE TAK. TO INTERPRETOWANIE SYGNAŁÓW NIEWERBALNYCH. ROLA WYCHOWAWCY TO TEŻ: OBSERWACJA AKTYWNE SŁUCHANIE ZADAWANIE PYTAŃ

INICJATYWA NAUCZYCIELA TO MOŻLIWIE - MOŻLIWE DZIAŁANIE UCZNIA!

DOTRZYMYWANIE SŁOWA TO WIARYGODNOŚĆ NAUCZYCIELA BEZPIECZEŃSTWO POCZUCIE SZACUNKU ZACHĘTA DO ROZMÓW POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBISTEJ UCZNIA PODSTAWA DOBREJ KOMUNIKACJI ALE WYMAGAJMY TEŻ OD UCZNIA!

MOŻLIWE WSPARCIE DLA WYCHOWAWCY TO: RODZICE UCZNIA OPIEKUNOWIE UCZNIA RÓWIEŚNICY UCZNIA INNI NAUCZYCIELE DYREKCJA SZKOŁY

DEKALOG WYCHOWAWCY UCZCIWOŚĆ KONSEKWENCJA SPRAWIEDLIWOŚĆ POMOC ZROZUMIENIE AKCEPTACJA SZACUNEK EMPATIA KOMUNIKACJA FEEDBACK

- ZAWIERA TEŻ PRACĘ NAUCZYCIELA KAŻDY SUKCES UCZNIA - ZAWIERA TEŻ PRACĘ NAUCZYCIELA

JAK NAS POSTRZEGAJĄ UCZNIOWIE? - Z PRZYMRUŻENIEM OKA… NAUCZYCIEL FILOZOF „WIEM, ŻE NIC NIE WIEM” NAUCZYCIEL RENTGEN „WIDZĘ, ŻE NIE NIC NIE WIESZ..” NAUCZYCIEL PESYMISTA „I TAK SIĘ NIC NIE NAUCZYSZ…” NAUCZYCIEL PERFEKCJONISTA „DOBRZE, ALE MOGŁOBY BYĆ LEPIEJ…” NAUCZYCIEL REJTAN „PO MOIM TRUPIE DOSTANIESZ CZTERY!..” NAUCZYCIEL HAMLET „A WIĘC WIESZ, ŻE NIC NIE WIESZ?..” NAUCZYCIEL WIELBICIEL TEORII WZGLĘDNOŚCI „BARDZO DOBRZE, TRZY Z PLUSEM” NAUCZYCIEL ESTETA „JAK TY WYGLĄDASZ? NIE ODZYWAJ SIĘ…” NAUCZYCIEL HUMANISTA „NO, MOŻE BĘDZIE Z CIEBIE CZŁOWIEK…” I WIELE INNYCH, MILSZYCH OKRESLEŃ…

BYCIE WYCHOWAWCĄ… TO CIĘŻKA PRACA, KRETYWNE DZIAŁANIE, NIEUSTAJĄCA TROSKA I UŚMIECH UCZNIA – JEŚLI NA NIEGO ZASŁUŻYMY… PAMIĘTAJMY WIĘC, ŻE NASZA PRZYSZŁOŚĆ, TO WYCHOWYWANIE DZISIEJESZYCH POKOLEŃ

BIBILOGRAFIA: OPRACOWANIE - M.KOSTYK BADURA EMILIA, EMOCJONALNE UWARUNKOWANIA NAUCZYCIELA , WSIP, WARSZAWA PODZIELSKA MAŁGORZTA, NAUCZYCIEL – LIDER. JAK BUDOWAĆ AUTORYTET, WSIP, WARSZAWA RANDO CATERINA, POTĘGA MYŚLENIA, WYDAWNICTWO MUZA SA, WARSZAWA ROBBINS ANTHONY, OBUDŹ W SOBIE OLBRZYMA, WYDAWNICTWO STUDIO EMKA, WARSZAWA