Apteka XXI wieku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utrzymać marżę w aptece przy niskich cenach leków? Adam Smeja, Dariusz Nowak KEREL konsultacje i wdrożenia Warszawa październik 2006 rok.
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
AUTOPREZENTACJA.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Rzecz o efektywności w biznesie
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
PARTNERSTWO I PRACOWNIA I II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Agencja ProMark Akcje promocyjne w punkcie sprzedaży.
Biznes Plan – charakterystyka przedsięwzięcia
Branding „Nie sposób być lepszym, jeśli najpierw nie jest się innym.”
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Informacje o Projekcie P1
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Planowanie przepływów materiałów
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych Wrocław, 4 lipiec 2006.
Główne problemy ochrony zdrowia w krajach UE:
Personel apteczny.
PRODUKT.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Metody komunikacji ludzi
Nowa rola dystrybutora farmaceutycznego
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia. Stan obecny Przegląd witryn urzędów Różnorodność i standaryzacja.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Opieka farmaceutyczna – jak powinna wyglądać?
STREFA DAISY.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Wdrożenie e-recepty.
16/ Hotel PUŁAWSKA data: 2 wyjątkowe dni tematyczne
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Realizacja recepty papierowej po 1 stycznia 2019 r
Zapis prezentacji:

Apteka XXI wieku

Rola Apteki Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta

Tożsamość apteki Tożsamość apteki to zbiór elementów, które pozwalają zidentyfikować daną aptekę, wyróżnić ją spośród innych placówek tego typu. Na tożsamość wpływa wizerunek apteki Wygląd zewnętrzny (logo, nazwa) Wygląd wewnętrzny Otoczenie Personel

Merchandising Merchandising to planowanie i promowanie sprzedaży przez umiejętną prezentację produktów w zależności od potrzeb lokalnego rynku oraz we właściwym czasie. Merchandising zewnętrzny to: Właściwa lokalizacja Oznakowanie apteki Dekoracja okien wystawowych

Merchandising Merchandising wewnętrzny to: Organizacja szlaku komunikacji pacjenta w aptece Odpowiedni układ produktów na meblach sprzedażowych i regałach Stosowanie działań prokonsumenckich

Metody ekspozycji Korzystne metody ekspozycji: Zasada prawej ręki Strefa poziomu wzroku (120 do 170 cm) – tzw. „miejsca gorące” – tutaj produkty są najszybciej zauważane Strefa chwytania (80 do 120 cm) Multifacing Jasna i prosta komunikacja o promocjach

Zasady ekspozycji Zasady ekspozycji na półce aptecznej: Produkty ułożone w grupy tematyczne np.: Dla Seniora, Grypa i przeziębienie Produkty ułożone według tego samego problemu np.: preparaty na przeziębienie ustawione obok preparatów na katar Ekspozycja preparatów sezonowych Szczególne wyeksponowanie promocji Kosmetyki tego samego producenta pogrupowane na kategorie tematyczne np.: Kobieta 30+

Zasady ekspozycji

Zasady ekspozycji

Farmaceuta XXI wieku Profesjonalny farmaceuta nie tylko realizuje recepty i wydaje leki, ale również udziela pomocy i fachowej porady. Budowanie atmosfery obsługi tworzy się między innymi przez używanie gestów niewerbalnych takich jak kontakt wzrokowy, pozytywne nastawienie i poczucie zrozumienia oraz umiejętność słuchania Efekt pierwszego wrażenia Dress code w aptece

Model obsługi pacjenta Etapy modelu obsługi pacjenta: Przywitanie Badanie prawdziwych potrzeb pacjenta Propozycja preparatów (najwyżej trzech z danej grupy) Możliwość wyboru przez pacjenta Zamknięcie