DOWN JESTEM PRZECIW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Advertisements

Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
WYKŁAD 2 cz. 2.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Spowodowane trisomią chromosomów
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Ja też! reżyseria: Antonio Naharro Hiszpania 2010
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Dojrzałość szkolna dziecka
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
KANONY DOGOTERAPII.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Izabela Kołodziejczyk
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
Wstęp Podstawy metody Badania walidacyjne Workflow Praktyka kliniczna.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Zrozumieć indywidualne potrzeby
6-LATEK W SZKOLE.
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
O korzeniach i skrzydłach…
Styl działania a temperament
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Osoba niepełnosprawna
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
STUDENT Z ZESPOŁEM ASPERGERA
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Przedszkola Miejskiego nr 4
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE RODZIN PIECZY ZASTĘPCZEJ
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

DOWN JESTEM PRZECIW

DZIECKO Z ZESPOŁEM DOWNA, MOŻE NAUCZYĆ SIĘ TEGO CO INNE DZIECI…część 2

ZESPÓŁ DOWNA jest całościowym zaburzeniem obejmującym kaskadę patologii wynikających z błędu genetycznego trisomii pełnej lub częściowej 21 chromosomu, prowadzącym do wcześniejszej, zakodowanej genetycznie, śmierci osoby z tą wadą i progresywnym pogorszeniem się jakości życia będącym efektem zaburzeń i stanów chorobowych, wpływających na funkcje poznawcze, komunikację, sprawność ruchową i możliwość prowadzenia samodzielnego życia.

STRATEGIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA

„…gdy zrozumiałam, jakie trudności napotyka moja córka w edukacji, miała wtedy 20 lat. Przez ostatnie 10 lat nauczyła się więcej niż przez pierwsze 20 lat jej życia…”

„…powinniśmy nasze dzieci traktować według ich chronologicznego wieku, a nie wieku na jakim jest ich rozwój …”

„STRATEGIA EDUKACJI DZIECI Z ZESPOŁEM DOWNA TO UMIEJĘTNOŚĆ MOTYWOWANIA

„DZIECI Z ZESPOŁEM DOWNA MAJĄ TAKI SAM POZIOM IQ JAK RÓWIEŚNICY „DZIECI Z ZESPOŁEM DOWNA MAJĄ TAKI SAM POZIOM IQ JAK RÓWIEŚNICY. RÓBMY TESTY WYKORZYSTUJĄCE PAMIĘĆ DŁUGOTRWAŁĄ.”

SILNE STRONY DZIECKA Z ZD 1. 2. 3. 4. 5. 6.

SILNE STRONY NAUCZYCIELA DZIECKA Z ZD 1. 2. 3. 4. 5. 6.

POZYTYWNA STRATEGIA EDUKACJI 1.WYKORZYSTUJE SILNE STRONY DZIECKA I NAUCZYCIELA 2.UMIE PRZEKUĆ SŁABE PUNKTY W SILNE LUB MOŻLIWOŚCI. 3.BUDUJE UWAGĘ, POPRZEZ ROZUMIENIE POTRZEB. 4.AKCEPTUJE DYSFUNKCJE NEUROPRZEKAŹNIKÓW.

Dziękuję ! Bracia w górach na poziomie 1 200 m npm