Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie postępów uczniów w kształceniu zawodowym
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Inżynieria Oprogramowania 0. Informacje o zajęciach
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Testy semestralne w naszej szkole!
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wzory ułatwiające obliczenia
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Średnie i miary zmienności
Wewnątrzszkolny system oceniania
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
iDziennik – prezentacja dla rodziców
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Rodziców ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
W PRACY NAUCZYCIELA- WYCHOWAWCY KLASY
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Prezentacja dla klasy II liceum
Zespół Szkół Nr 2 w Bukownie
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11 Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego Warszawa ul. Odrowąża.
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 roku nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami), 2) art.100 ustawy.
Projekt opracowany przez
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ZASADY REKRUTACJI.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Ocenianie w Statucie szkoły
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd.) oblicza się według podanych niżej wskaźników procentowych: Procent możliwych do zdobycia punktów Uzyskany stopień szkolny do 39,9% niedostateczny (1) od 40% do 49,9% dopuszczający (2) od 50% do 69,9% dostateczny (3) od 70% do 84,9% dobry (4) od 85% do 94,9% bardzo dobry (5) od 95% celujący (6)

Przykład Uczeń zdobył 18 punktów na 25 możliwych do zdobycia Zatem Ocena: dobry ( 4 )

Kategoria 2 (np. sprawdziany) ale… czwórka czwórce nie jest równa Kategoria 1 (np. prace klasowe) Kategoria 2 (np. sprawdziany) Kategoria 3 (np. kartkówki) waga 4 waga 2 waga 1 4 Obowiązkowe !

Waga 4 oznacza, że ocena jest mnożona przez 4, Ocena jest „cztery razy ważniejsza” od oceny, czyli jedna 6 = dwie 6 = cztery 6

Uzyskany stopień szkolny Ocena śródroczna Ocena śródroczna nie jest równoznaczna ze średnią arytmetyczną ocen cząstkowych! Śródroczne i roczne (tzw. semestralne) oceny klasyfikacyjne ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, posługując się skalą: Średnia ważona Uzyskany stopień szkolny do 1,79 niedostateczny od 1,8 do 2,69 dopuszczający od 2,7 do 3,69 dostateczny od 3,7 do 4,69 dobry od 4,7 do 5,69 bardzo dobry od 5,7 celujący

Średnia ważona

Przykład 5 6 4 2 Kategoria 1 (waga 4) Kategoria 2 (waga 2) Kategoria 3 Uczeń uzyskał następujące oceny: Kategoria 1 (waga 4) Kategoria 2 (waga 2) Kategoria 3 (waga 1) 5 6 4 2 Ocena: bardzo dobry ( 5 )

Przykład 2 4 6 5 Kategoria 1 (waga 4) Kategoria 2 (waga 2) Kategoria 3 Uczeń uzyskał następujące oceny: Kategoria 1 (waga 4) Kategoria 2 (waga 2) Kategoria 3 (waga 1) 2 4 6 5 Ocena: dostateczny ( 3 )

Przykład 2 1 4 6 5 Kategoria 1 (waga 4) Kategoria 2 (waga 2) Uczeń uzyskał następujące oceny: Kategoria 1 (waga 4) Kategoria 2 (waga 2) Kategoria 3 (waga 1) 2 1 4 6 5 Ocena: dopuszczający ( 2 )

System w e-dzienniku wylicza na bieżąco średnią ważoną ocen cząstkowych oraz wskazuje propozycję oceny śródrocznej.

Ocena końcowa Ocenę końcową z zajęć edukacyjnych ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia, posługując się podaną tabelą i biorąc pod uwagę efekty pracy ucznia, jego wkład pracy oraz motywację i systematyczność: SEMESTR II SEMESTR I 1 2 3 4 5 6

Przykład 1 2 3 4 5 6 SEMESTR II SEMESTR I Ocena końcowa (na świadectwie): bardzo dobry ( 5 )

Dziękuję za uwagę