DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Advertisements

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
6-LATEK W SZKOLE.
WIZUALIZACJA POJĘĆ ARYTMETYCZNYCH W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Sześciolatek w I klasie
Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki – problemy definicyjne
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ MATEMATYKI – DYSKALKULIA Prezentację przygotowały.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Izabela Modzelewska mgr psychologii
KLASYFIKACJA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Organizacja i przeprowadzanie
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
The Leader in Me.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Dziecko w świecie matematyki
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Zapis prezentacji:

DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH OPRACOWANO NA PODSTAWIE PUBLIKACJI PROF. E.GRUSZCZYK KOLCZYŃSKIEJ

DZIECIĘCE LICZENIE Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole: wie, że licząc przedmioty należy je wskazywać lub dotykać i wypowiadać przy tym liczebniki licząc przedmioty, wymienia kolejne liczebniki; rozumie, że liczebność zbioru nie zależy od kolejności liczenia elementów dba o to, aby nie pominąć ani nie liczyć podwójnie żadnego przedmiotu rozumie, że ostatni z wypowiadanych liczebników oznacza liczbę liczonych przedmiotów i dlatego ma specjalne znaczenie potrafi porównać dwa zbiory i ustalić, w którym jest więcej elementów (zazwyczaj robi to przez przeliczanie elementów, rzadziej – dobieranie w pary) rozumie, że dodawanie to łączenie, a odejmowanie to odbieranie; umie wyznaczyć wynik tych czynności (liczy na przedmiotach, na palcach)

OPERACYJNE ROZUMOWANIE NA POZIOMIE KONKRETNYM Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole: rozumie, że liczba elementów nie zmienia się mimo obserwowanych przemieszczeń tych elementów (np. liczba klocków ułożonych na „gromadce” nie zmieni się, jeśli ułożymy je w szeregu) potrafi wyznaczać konsekwentne serie (np. układa patyczki od najmniejszego do największego)

ZDOLNOŚĆ DO ODRYWANIA SIĘ OD. KONKRETÓW I POSŁUGIWANIE SIĘ ZDOLNOŚĆ DO ODRYWANIA SIĘ OD KONKRETÓW I POSŁUGIWANIE SIĘ REPREZENTACJAMI SYMBOLICZNYMI Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole: rozumie, że konkretne informacje można zapisywać za pomocą symboli (znaki, liczby, schematy graficzne) oraz odczytywać ich znaczenie potrafi swobodnie przechodzić od konkretów poprzez obrazki do symboli i odwrotnie Prof. Gruszczyk – Kolczyńska uważa, że możliwość łagodnego przejścia na poziom reprezentacji symbolicznych stwarza liczenie na palcach, które często jest ignorowane lub wręcz zabronione przez dorosłych.

DOJRZAŁOŚĆ EMOCJONALNA Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole: charakteryzuje się wysokim poziomem odporności emocjonalnej na sytuacje trudne (wg M. Tyszkowej przeżywanie emocji ujemnych jest nieodłącznym składnikiem ludzkiego działania, a ich brak rodzi tzw. kruchość emocjonalną) ma wyrobiony nawyk słuchania, gdy mówi do niego osoba dorosła potrafi przez dłuższy czas skupić się na wykonywanej pracy i ma potrzebę jej zakończenia ma pozytywne nastawienie do samodzielnego rozwiązywania zadań umie podporządkować się wymaganiom związanym z uczeniem się w grupie wykonuje polecenia skierowane bezpośrednio do niego i do całej grupy

ZDOLNOŚĆ DO SPRAWNEGO ODWZOROWYWANIA ZŁOŻONYCH KSZTAŁTÓW, RYSOWANIA I KONSTRUOWANIA Dziecko gotowe do podjęcia nauki w szkole: posiada odpowiednią koordynację wzrokowo - ruchową, gdyż stanowi ona warunek sprawnego wykonywania czynności organizacyjnych i wspomagających proces uczenia się matematyki cechuje wysoki poziom sprawności manualnej, która umożliwi mu sprawne i dokładne rysowanie schematów, grafów, tabel itp.,