obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UOKIK contra Ubezpieczyciele
Advertisements

Bądź świadomym konsumentem
Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
POSTĘPOWANIE KARNE SKARBOWE W PRAKTYCE
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Klauzule abuzywne w polskim obrocie ubezpieczeniowym
Ochrona konsumencka dla osoby, na której rachunek zawarto umowę ubezpieczenia Dr Marcin Orlicki, LL.M. UAM Poznań
Ochrona danych osobowych
Zobowiązania – wybrane zagadnienia
Spam w Europie i w Polsce
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Prawo finansów publicznych
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Schemat etapów postępowania w przypadku naruszeń interesów konsumentów
CEIDG.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Ochrona danych osobowych
Megaustawa Instytucje ustawy i działania doradcze Prezesa UKE
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Konsument – świadomy uczestnik rynku
Strony stosunku praca: pracodawca i pracownik
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Prawne aspekty udzielania pożyczek w internetowym kanale dystrybucji Wrocław, 24 marca 2015 r.
Pozycja (prawa i obowiązki) doradców restrukturyzacyjnych w prawie restrukturyzacyjnym Założenia i cele ustawodawcy przy tworzeniu instytucji doradców.
Spółka jawna: „najbardziej osobowa” podstawa innych spółek osobowych; wspólnikami mogą być osoby fizyczne i inne podmioty, np. spółki kapitałowe.
Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej PSE-Operator S.A.
Ochrona konsumenta usług bankowych
Reglamentacja procesu budowy
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Prawo pracy.
PRZESZKODY W DOCHODZENIU ROSZCZEŃ W SPRAWACH KONSUMENCKICH adwokat Bartosz Kosmala prezes krakowskiego oddziału Federacji Konsumentów członek Rady Krajowej.
Razem czy osobno? Ochrona prawna w relacji z innymi rodzajami ubezpieczeń Konferencja „Pozycja Ubezpieczeń ochrony prawnej w świadomości społecznej” Warszawa,
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Małgorzata Sawicka Departament Rozwoju Rynku Finansowego Ministerstwo Finansów Rynek usług bankowych w Unii Europejskiej Warszawa, 25 stycznia 2007 r.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
T. Skoczny, D. Aziewicz Ochrona wolnej i uczciwej konkurencji Wykład monograficzny WZ UW Warszawa 2013.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
T. Skoczny Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Poradnik wodociągowo-kanalizacyjny   Przegląd zagadnień w świetle decyzji UOKiK Warszawa, lipiec 2016.
Barbara Denisiuk. Postępowanie cywilne Inf. ogólne grupowe SOKIK Postępowanie polubowne mediacja arbitraż.
Prawo ochrony konsumentów
Nowe przepisy ograniczające stosowanie pracy tymczasowej
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.
Ochrona konsumenta na rynku usług telekomunikacyjnych
NADZÓR UBEZPIECZENIOWY
Umowy zobowiązaniowe Literatura:
Prawo cywilne z umowami w administracji 4 - zawarcie umowy. Tryby
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
UMOWA SKŁADU mgr Robert Drożdż.
Prawo transportowe 3 Zgłoszenie przewozu.
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Publiczne prawo konkurencji
dr Ariel Przybyłowicz rok akademicki 2017/2018
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 1.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Umowy przenoszące prawa
Ochrona konsumenta usług zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa Barbara Trybulińska.
Zawieranie i rozwiązywanie umów
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych artur piechocki kochański zięba rapala i partnerzy obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych kraków, 1 października 2013

agenda __________________________________________________________________________________________________________ wprowadzenie prawo cywilne prawo telekomunikacyjne megaustawa świadczenie usług drogą elektroniczną

wprowadzenie __________________________________________________________________________________________________________ autoprezentacja rozpoczęcie działalności gospodarczej rejestr przedsiębiorców telekomunikacyjnych pozwolenia, rezerwacje, koncesje rynek regulowany obowiązki cywilnoprawne obowiązki administracyjnoprawne uke, uokik, sądy powszechne, sokik

obowiązki cywilnoprawne __________________________________________________________________________________________________________ wzorzec umowy (art. 384 i nast. Kc) wzorzec = treść umowy doręczenie przed / w trakcie udostępnienie, utrwalenie elektronicznego interpretacja contra proferentem sprzeczność z umową wzorzec vs. umowa forma umowy

konsumenci __________________________________________________________________________________________________________ konsument (art. 221 Kc): „za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.” niedozwolone klauzule umowne: sprzeczność z dobrymi obyczajami rażące naruszenie interesów konsumenta główne świadczenia stron sformułowane jednoznaczne indywidualnie uzgodnione otwarta lista typowych klauzul brak związania

konsumenci ii __________________________________________________________________________________________________________ tryb kwestionowania legitymacja procesowa czynna kontrola abstrakcyjna lista klauzul abuzywnych uokik umowy zawierane na odległość zgoda konsumenta odstąpienie 10 dni z wyjątkami zakaz opłaty z góry naruszenie zbiorowych interesów konsumentów

usługi telekomunikacyjne __________________________________________________________________________________________________________ zakres modyfikacji wobec Kc forma umowy treść umowy: okres obowiązywania i rozwiązanie, jakość usługi, reklamacje, odpowiedzialność, informacje (rozwiązywanie sporów, cennik, zagrożenia, reklamacje, funkcjonalność usługi) – kontrola uke konsument max. 24 miesiące potwierdzenie zmiany usługi i konsekwencja braku potwierdzenia przystąpienie do wykonywania usługi wg zmienionych warunków możliwość uzależnienia zawarcia umowy od: dokumenty potwierdzające możliwość wykonania / wiarygodność finansowa zakaz: dodatkowych informacji, uzależnienia od niezawierania z innym dostawcą

usługi telekomunikacyjne i __________________________________________________________________________________________________________ odpowiedzialność odpowiedzialność przedsiębiorcy 1/15 + 1/30 za dzień art. 57 ust. 6 – wysokość roszczenia reklamacja, później sąd mediacja, sąd polubowny przy uke

usługi telekomunikacyjne ii __________________________________________________________________________________________________________ wypowiedzenie umowy w razie jej zmiany (wyłączenie art. 57 ust. 6, chyba że zmiana prawa / usunięcie klauzuli abuzywnej / decyzja uke) regulamin dopuszczalny zakres regulacji poza umową sytuacje braku umowy publikacja cennik: opusty, pakiety cenowe publikacja i doręczenie

usługi telekomunikacyjne iii __________________________________________________________________________________________________________ obowiązki informacyjne: jakość usług usługi o podwyższonej opłacie sposoby informowania o taryfach blokowanie usług obn / osa (stacjonarne): indywidualne i krajowe przenoszenie numerów geograficzne (wg obszaru) pomiędzy operatorami (opłata, 1 doba, odszkodowanie)

prawo telekomunikacyjne iv __________________________________________________________________________________________________________ numery alarmowe telefoniczne i sms 112, 997, 998, 999 i inne lokalizacja zakończenia sieci: mobilne / stacjonarne blokada nadużyć – nakaz uke usługa powszechna

prawo telekomunikacyjne v __________________________________________________________________________________________________________ infrastruktura telekomunikacyjna specyfikacja zakończenia sieci / interfejsu dostęp do infrastruktury/ nieruchomości / budynku wymagania dla urządzeń o systemie oceny zgodności o kompatybilności elektromagnetycznej tajemnica telekomunikacyjna (użytkownik, treść, dane transmisyjne, dane o lokalizacji, dane o próbach połączenia) ochrona danych osobowych

prawo telekomunikacyjne vi __________________________________________________________________________________________________________ bezpieczeństwo i integralność: sieci, usług, przekazu informowanie uke / enisa, projekt dyrektywy nis eliminacje zagrożeń, przerwanie i ograniczenie usługi obronność i bezpieczeństwo państwa sytuacje szczególnych zagrożeń / plan ciągłości świadczenia usług nieodpłatne udostępnianie urządzeń warunki dostępu i utrwalania / retencja danych 12 miesięcy decyzje prezesa uke: utrzymanie ciągłości lub odtwarzania ograniczenie usług / eksploatacji sieci nieodpłatne świadczenie usług aparatów publicznych

prawo telekomunikacyjne vii __________________________________________________________________________________________________________ cookies: miejsce regulacji rodzaje: trwałe / sesyjne; operator strony / os. trzecia; zgoda / brak zgody obowiązki informacyjne zgoda a ustawienia urządzenia / usługi sposób obrony konsekwencje

prawo telekomunikacyjne viii __________________________________________________________________________________________________________ pozycja rynkowa analiza: rynek właściwy pozycja znacząca = dominacja wyznaczenie przedsiębiorcy nałożenie obowiązków regulacyjnych decyzja prezesa uke opinia uokik

prawo telekomunikacyjne ix __________________________________________________________________________________________________________ dostęp obowiązek negocjacji: połączenie / dostęp wniosek o zakończenie max. 90 dni decyzja nt. warunków współpracy / rozstrzygnięcia sporu inne obowiązki w decyzjach uke: informacja równe traktowanie rachunkowość regulacyjna kalkulacja kosztów oferta ramowa rozdział funkcjonalny

megaustawa __________________________________________________________________________________________________________ uprawnienia podmiotów publicznych współkorzystanie z infrastruktury w umowie dostęp art. 30 – telekomunikacja na nieruchomości art. 33 – telekomunikacja poza nieruchomością art. 139 pt – przedsiębiorcy telekomunikacyjni organy właściwe odrębna własność i inne prawa rzeczowe do włókna

usługi elektroniczne __________________________________________________________________________________________________________ informacja: adres poczty elektronicznej, nazwa, siedziba, zezwolenia, uprawnienia zagrożenia / funkcja i cel oprogramowania (cookies) regulamin bezpieczeństwo transakcji rozpoczęcie – zakończenie informacja handlowa a spam odpowiedzialność stopniowana ochrona danych osobowych

kary __________________________________________________________________________________________________________ 32 tytuły kar w prawie telekomunikacyjnym 3% przychodu 300% kierownik, zarząd grzywna – usługi elektroniczne

a.piechocki@kochanski.pl