Zdrowy styl życia maj 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Wybieram zdrowie i zdrowe odżywianie
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Zakupy.
Grupa III – Dziennik pokładowy
Pospolita sól kuchenna składa się z dwóch pierwiastków - z sodu i chloru.
Jesteś tym kim widza cie ludzie, czujesz się tak jak jesz.
Zdrowe odżywianie.
Zanim zjem pomyślę....
Złe nawyki żywieniowe Sandra Ligaszewska 2a.
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
Zdrowy styl życia Zdrowie jest bardzo ważne, gdy jesteśmy zdrowi czujemy się dobrze. Jak być zdrowym?
TRZYMAJ FORMĘ.
„Jak żywią się Polacy?” Anna Prochera kl. IIc.
Każdy powie, że sport to zdrowie!
Jak odżywiać się żeby być zdrowym?
ZDROWY STYL ŻYCIA.
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
EDUKACJA ZDROWOTNA TRZYMAJ FORMĘ!!!.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Projekt edukacyjny „ Żyj zdrowo”.
Konkurs Czas na Zdrowie
ABC – zdrowego odżywiania
Krzysztof Skuza Mikołaj Sarzyński
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
Każdy z nas lubi w wolnym czasie pograć w gry lub oglądać telewizje. Zamykamy się w czterech ścianach zapominając o bożym świecie. Zapominamy jak bardzo.
Zasady prawidłowego odżywiania Miłego ogladania.
Zdrowy styl życia.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Teraz dowiecie się nieco o odżywianiu się Waszych dzieci. DRODZY RODZICE.
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Śniadanie daje moc !!.
KATOLICKA SZKOŁA PODSTAWOWA SPSK W CZERNICACH
Przewodnik po porcjach czyli co, jak i ile jeść?
Wybieram zdrowie !!!.
Zasady zdrowego odżywiania Natalia Natanek
Jem zdrowo.
Na sportowo to zawsze zdrowo
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
Oto logo naszego zespołu, który bierze udział w konkursie ,,Czas na zdrowie”. Nasza nazwa to : ,,Wkręceni na zdrowie”. Chcemy was zachęcić do zdrowego.
Zdrowy Tryb Życia.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
Żyj zdrowo, będzie kolorowo!
To i owo, jak odżywiać się zdrowo
 Pożywienie jest niezbędne do życia. Stanowi źródło energii i składników odżywczych potrzebnych do wzrostu i rozwoju, do wykonywania różnych czynności.
Dekalog zdrowego żywienia
Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Żeby zdrowym być….
WIEM, CO JEM Projekt edukacyjny realizowany w kl. III SP w Zespole Szkół im. Stanisława Wyspiańskiego w Waganowicach.
Smacznie, zdrowo i kolorowo - twój przepis na zdrowie Prezentacja wykonana przez uczniów Publicznego Gimnazjum w Woli Dębińskiej.
BĄDŹ AKTYWNYY! TRZYMAJ FORME! Około 60% Polaków deklaruje, że modyfikacja diety to najczęściej wprowadzana przez nich zmiana. Jednak tym, co przemawia.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
18/09/2016 Zdrowe odżywianie. 2 Coś o zdrowym odżywianiu Zdrowe odżywianie - sposób odżywiania, polegający na przyjmowaniu substancji korzystnych dla.
Jak zdrowo się odżywiać?
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
TO JEST TWÓJ CZAS NA ZDROWIE
Zmień złe nawyki na lepsze zamienniki.
ABC – zdrowego odżywiania
Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Maja w Jaświłach
Zapis prezentacji:

Zdrowy styl życia maj 2013

Wywiad z p. M. Krakowskim 1.Ile godzin dziennie powinniśmy uprawiać sport? Co najmniej 1 godzinę dziennie powinniśmy poświęcić na sport. 2.Jakie formy aktywności zaleca się młodzieży, która chce utrzymać dobrą formę? Zaleca się rekreacje ruchową (w zimie narty, łyżwy, w lecie sporty wodne rower, biegi terenowe) 3.Czy napoje izotoniczne i energetyczne pomagają nam w aktywności fizycznej? Napoje izotoniczne tak, ponieważ zawierają potrzebne nam minerały. 4.Co pan proponuje dla osób nie lubiących sportów drużynowych? Dla osób nie lubiących sportów drużynowych proponuje rower, biegi lub sporty wodne. 5.Czy to co jemy ma wpływ na naszą kondycję Tak, ma bardzo duży wpływ 6.Czy często spotyka pan osoby, które regularnie nie ćwiczą bo im się nie chce? Rzadko, spotykam takie osoby. 7.Czy każda osoba byłaby w stanie biec bez przerwy 1 godz. Oczywiście, że nie ponieważ to jak długo jesteśmy w stanie biec zależy od naszej kondycji. 8.Jak regularne ćwiczenia wpływają na nasz organizm? Regularne ćwiczenia poprawiają naszą odporność, kondycje i wpływają na budowę ciała.

Wywiad z p. H. Wroną 1.Czy jedzenie w sklepiku szkolnym jest zdrowe? Częściowo tak, z czego się bardzo cieszę, mamy owoce, warzywa, ekologiczne przekąski, jogurty, kanapki. Poza tym są jeszcze mniej zdrowe rzeczy, ale to chyba jak w każdej szkole. 2. Czy zdrowa żywność była sprzedawana od początku? Nie, kiedyś jej nie było 3. A co się stało, że nagle została wprowadzona? Otóż coraz częściej mówi się o zdrowej żywności. Wprowadziliśmy ją ze względu na dzieci, by lepiej się odżywiały i były zdrowsze. 4. Czy zmieniłaby Pani coś w naszym sklepiku? Może usunęłabym jeszcze trochę słodyczy, ale to chyba byłoby niemożliwe, bo każdy je słodycze, nawet herbatę pijemy z cukrem. Poza tym cukier jest nam również potrzebny. Chciałabym aby zostały wprowadzone jeszcze jakieś zdrowe produkty właśnie zamiast kilku słodyczy. 5. Czy poleciłaby Pani innym szkołą żywność, która jest w naszym sklepiku? Tą zdrową jak najbardziej, bo niewiele szkół ma takie szczęście jak nasza. Moglibyśmy zmniejszyć jeszcze tą ilość słodyczy, no ale mówię, że to raczej jest nie możliwe.

Wywiad z młodymi sportowcami 1. Czy grając w piłkę myślisz wyłącznie o wygranej czy także, o tym, aby utrzymać dobrą formę? Myślę o wygranej, ale ja bardziej myślę czy jestem w dobrej formie i czy ewentualnie utrzymam tą dobrą formę. 2.Jakie masz motywację do tego, aby grać( no wiesz robisz to dla siebie czy z nudów)? Robię to bo gra w piłkę sprawia mi dużo radości i gdy idę na trening zapominam o wszystkim o swoich problemach czy szkole i spotykam się z kolegami. 3. Czy grając w piłkę musisz dbać o zdrowy styl żywienia? Powinieneś ale ja nie dbam, na pewno na wyższym poziomie musisz dbać o styl żywienia. 4. Czy masz jakąś specjalną dietę jako piłkarz? Nie. Ale tak 2 godziny przed meczem dobrze zjeść coś lekkiego :)) 5.Czy przywiązujesz dużą wagę do tego co spożywasz? Czasem przywiązuje czasem nie, ale raczej nie 6.Czy chcąc utrzymać swoją formę chodzisz na dodatkowe treningi np., siatki, kosza, czy siłownie? Nie chodzę 7. Czy twoja postura zgrywa dużą rolę, gdy poruszasz się na boisku? Postura ogólnie zgrywa dużą rolę, gdy jesteś mniejszy i chudszy jesteś zwinniejszy i szybszy, a przy tym zwrotniejszy. Na odwrót jest gdy masz większą masę, choć to też ma swoje plusy, bo gdy więcej ważysz (nie do przesady) to nabierasz naturalnej siły i ciężej cię przepchać Wywiad z Mateuszem Podskarbi

Wywiad z młodymi sportowcami 1. Czy grając w piłkę myślisz wyłącznie o wygranej czy także, o tym, aby utrzymać dobrą formę? Gdy gram w trakcie meczu myślę wyłącznie o wygranej, ale na treningu myślę, aby mieć dobra formę i ją utrzymywać 2.Jakie masz motywację do tego, aby grać( no wiesz robisz to dla sb czy z nudów)? Jeśli chodzi o motywację, myślę, że robię to dla siebie, ale także po to, aby moja masa nie skakała w górę czy w dół bo sportowiec musi dbać o swoje ciało 3. Czy grając w piłkę musisz dbać o zdrowy styl żywienia? Myślę, że to zależy wyłącznie od ciebie, ja osobiście jem wszystko 4. Czy masz jakąś specjalną dietę jako piłkarz? Nie 5.Czy przywiązujesz dużą wagę do tego co spożywasz? Myślę, że powinienem przywiązywać wagę, ale mi to nie wychodzi 6.Czy chcąc utrzymać swoją formę chodzisz na dodatkowe treningi np., siatki, kosza, czy siłownie? Nie , niestety nie mam na to czasu, choć wiem, ze to nie jest najlepsze wytłumaczenie 7. Czy twoja postura zgrywa dużą rolę, gdy poruszasz się na boisku? Tak to moim zdaniem ma duże znaczenie, ponieważ kiedy w wieku 19-20lat byłem szczuplejszy to biegałam znacznie szybciej Wywiad z Dominikiem Orzoł

Wywiad z młodymi sportowcami 1. Czy grając w piłkę myślisz wyłącznie o wygranej czy także, o tym, aby utrzymać dobrą formę? Myślę o jednym i o drugim, dobro drużyny jest najważniejsze, ale utrzymanie dobrej formy także 2.Jakie masz motywację do tego, aby grać( no wiesz robisz to dla sb czy z nudów)? Od zawsze fascynowała mnie piłka nożna grając w nią czuję, że żyje. Kiedy z biegiem czasu spostrzegam, że jestem coraz szybszy i pozwolę sobie powiedzieć w żargonie piłkarskim ,,piłka klei się buta'' 3. Czy grając w piłkę musisz dbać o zdrowy styl żywienia Lepsze żywienie podwyższa moją formę i moja forma jest lepsza gdy dobrze się odżywiam 4. Czy masz jakąś specjalną dietę jako piłkarz Nie, nie mam diety 5.Czy przywiązujesz dużą wagę do tego co spożywasz? Nie 6.Czy chcąc utrzymać swoją formę chodzisz na dodatkowe treningi np., siatki, kosza, czy siłownie? Uprawiam wiele dyscyplin sportu ponieważ to moje hobby 7. Czy twoja postura zgrywa dużą rolę, gdy poruszasz się na boisku? Przez to, że jestem nie za gruby łatwiej poruszać mi się na boisku moja koordynacja oraz wykonywane sztuczki techniczne są dlatego tak dobre, ponieważ moje BMI jest w sam raz. Wywiad z Mateuszem Karaśkiewiczem

Mateusz Podskarbi Mateusz Karaśkiewicz Dominik Orzoł

Wywiad z p. M. Kiljańczyk 1. Jak pani dobiera menu na stołówce- czym się kieruje, co jest narzucone? Menu układamy według norm i zaleceń instytutu żywności i żywienia. Są to normy dla dzieci w wieku szkolnym w przedziale 5-16 lat. Menu jest układane na 100 dni. Kaloryczność posiłku dla dziecka w wieku szkolnym wynosi- 900kcal. Kieruję się tym jak uczniowie jedzą, co jedzą najchętniej (co najlepiej schodzi). Z obserwacji wychodzi na to, że uczniowie najchętniej jedzą dania z pomidorami, więc staram się, aby często pojawiały się w naszym menu. Dodatkowo kieruje się sezonowością i kalorycznością produktów. 2. Co spowodowało wprowadzenie baru sałatkowego? Przekonanie uczniów do surówek. Gdy mogą wybrać te, co preferują, chętniej po nie sięgają. 3. Czy sposób odżywiania się w stołówce może być wzorem odżywiania się w domu? Tak, może być, ważne jest tylko, aby dania z danego dnia nie powtarzały się i w domu, i w szkole. 4. Co pani poleca jeść? Polecam jeść warzywa i owoce, a także produkty białkowe. Polecam także jedzenie sera żółtego oraz orzechów, które pomogą nam się dobrze uczyć. Dodatkowo musicie pić dużo wody czystej. Teraz można dodawać do niej cytrynę, która wzbogaci wodę o witaminę C. 5. Jak przygotowywane są produkty? Do przygotowania dań wykorzystujemy piec kondukcyjno-parowy, który umożliwia gotowanie z parowaniem- bez tłuszczu. 6. Czy w stołówce używane są półfabrykaty? Nie, nie są 7. Z jakich upraw pochodzą produkty w szkolnej stołówce? Z upraw ekologicznych. Dodatkowo założyłam ogródek ziołowy, z którego także wykorzystujemy produkty

Ciąg dalszy wywiadu 8. Czy uważa Pani, że odchudzanie jest dobre? Jeżeli tak, to jakie? Myślę, że jeżeli ktoś chce się odchudzać, to nie ma w tym nic złego, tylko aby robić to z rozsądkiem. 9. Czy jest możliwość odchudzania się w szkole? Tak, w naszej stołówce są dania dietetyczne, po które każdy z was może sięgnąć. 10.Jak przemycać ruch w naszym codziennym życiu? np.:1 Zamiast do szkoły przyjeżdżać samochodem to na rowerze. 2. Pobiegać przed kąpaniem. 3. Wszystkie wyjazdy planować w taki sposób, żeby opierać je na aktywności fizycznej. 11. Jakie przekąski poleca pani zamiast słodyczy? chipsy-chipsy jabłkowe, suszone banany. Czekolada- słodkie rodzynki, winogrona. Ostrzegam także przed słonymi przekąskami! Będąc przy tym temacie, chcę wspomnieć, o tym, że szkoła przystąpiła do programu szwajcarskiego, którego zadaniem jest edukacja młodzieży, ocenienie aktywności fizycznej i wiele innych. 12. Czy Pani sama preferuje taki sposób żywienia jaki jest nam oferowany w szkole? Tak. 13. Co zmieniłaby Pani w naszej stołówce? Chciałabym, aby każdy uczeń mógł sobie sam wybierać i nakładać, to co zje. Wprowadzenie czegoś na zasadzie baru surówek, tylko, że z gorącymi potrawami. Byłoby to dobre dla wielu osób ze względu na preferencje, tradycje, kulturę, itp.. 14. Czy lubi Pani, to co robi? Tak, bardzo lubię. Jest to moim oczkiem w głowie. Już od 15 lat zajmuję się żywieniem młodzieży 15. Jak wyglądała Pani edukacja w temacie gastronomi? Uczęszczałam do technikum gastronomicznego na ul. Poznańskiej, a potem studiowałam na Uniwersytecie Lubelskim. Ponadto cały czas uaktualniałam swoją wiedzę.

Uczniowie biorący udział w projekcie edukacyjnym: Sandra Namyślak Sylwia Orzoł Ola Zajkowska Sebastian Sitek Praca wykonana pod kierunkiem Anny Zahorbeńskiej – nauczyciela biologii