Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Dlaczego nie należy się bać rodziców?
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Ocenianie postępów uczniów w kształceniu zawodowym
Ocenianie i jego wpływ na efekty kształcenia
Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wewnątrzszkolny system oceniania
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007r. W SPRAWIE WARUNKÓW I SPOSOBU OCENIANIA, KLASYFIKOWANIA.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe –
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
RODZICE W SZKOLE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
OCENIANIE I KLASYFIKOWNIE NA PODSTAWIE
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
S POTKANIE METODYCZNE Z MATEMATYKI Nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjum.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
KONFERENCJA KREATYWNY NAUCZYCIEL- KREATYWNY UCZEŃ.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
do szkół ponadgimnazjalnych
Zmiany w prawie oświatowym
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Ocenianie w Statucie szkoły
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych nowelizacja ustawy o systemie oświaty: Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw

zmiany w zakresie oceniania Rozdział 3a - ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych Rozdział 3b - sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie Art. 44a – Art. 44zzzx

zmiany w zakresie oceniania zajęcia edukacyjne (art. 44a) obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne religia i etyka zajęcia podtrzymujące tożsamość narodową ocenianiu podlegają (art. 44 zd) osiągnięcia edukacyjne ogólnokształcące osiągnięcia edukacyjne artystyczne zachowanie (z wyłączeniem szkół policealnych)

zmiany w zakresie oceniania ocenianie w szkołach artystycznych – art. 44 zc – 44 zq art. 44 zq – delegacja ustawowa do wydania rozporządzenia przez MKiDN ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole artystycznej programów nauczania; 2) w przypadku szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne – także wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole artystycznej programów nauczania. (art. 44 zd ust. 3)

zmiany w zakresie oceniania Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły artystycznej. (art. 44 zd ust. 4) ocenianie jako takie odbywa się poprzez odpowiednie zastosowanie przepisów art. 44b ust. 5 – 7 ustawy, czyli: w drodze oceniania wewnątrzszkolnego w drodze oceniania religii i etyki według odrębnych zasad

ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu: informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć; udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju; motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu; dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia; umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.

ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalanie kryteriów oceniania zachowania; ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zachowania; przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, ustalanie rocznych, a w szkole policealnej – semestralnych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane ocen klasyfikacyjnych ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom informacji

wprowadzenie obowiązku informacji Obowiązek poinformowania: nauczyciele (wychowawca klasy – zachowaniu) na początku każdego roku szkolnego informowanie uczniów i ich rodziców artystyczna policealna i pomaturalna – tylko uczniowie informujemy o: wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania; sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów; warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny

nowy obowiązek dyrektora art. 44 zd ust. 8 na początku każdego roku szkolnego poinformowanie uczniów i rodziców o konsekwencjach otrzymania negatywnej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych artystycznych uzasadnienie – ewentualność skreślenia pewna łączność z art. 44zf ust. 1 poszczególni nauczyciele lub wychowawca klasy informacja przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem RP uczeń i jego rodzice przewidywane roczne oceny klasyfikacyjnych termin i forma określone w statucie szkoły artystycznej

klasyfikacja (art. 44 ze) śródroczna roczna końcowa ocena z zachowania nie wpływa na promocję lub ukończenie szkoły (!) (art. 44 ze ust. 8)

Egzamin promocyjny art. 44zg zasadą nadal jest wystawianie ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych przez nauczycieli wyjątkiem egzamin promocyjny określenie przedmiotów w rozporządzeniu (art. 44zq) uwzględnia się jakość wykonania artystycznego oraz wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć edukacyjnych artystycznych (ustawowa gwarancja – art. 44 zg ust. 3) przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły artystycznej terminy wyznacza dyrektor szkoły artystycznej nieobecność usprawiedliwiona – dodatkowym termin, wyznaczonym przez dyrektora szkoły artystycznej, do końca danego roku szkolnego zwolnienie – rada pedagogiczna – szczególne przypadki losowe – ocenę klasyfikacyjną ustala nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne artystyczne.

Poprawka art. 44zk ocena klasyfikacyjna negatywna (określona przez 44zq) z jednego albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych może przystąpić komisja powołana przez dyrektora szkoły nadal nie przeprowadza się dla egzaminu promocyjnego termin – do końca roku szkolnego (semestru w polic.) nieprzystąpienie = dodatkowy termin (do końca września!!!) niezdanie/nieprzystąpienie = brak promocji brak promocji = skreślenie lub… (ust. 8) powtarzanie – tylko raz w cyklu w danym typie (ust. 9)

„Podważenie oceny” art. 44n uczeń lub rodzice składają zastrzeżenia do dyrektora szkoły nieprawidłowości w trybie ustalania oceny maks. termin zgłoszenia – do 2 dni roboczych od zakończenia zajęć w przypadku potwierdzenia – powołanie komisji (dyrektor szkoły) komisja przeprowadza sprawdzian wiadomości i umiejętności ustalona ocena nie może być niższa ustalona ocena jest ostateczna (ale poprawka od negatywnej rocznej) nieobecność usprawiedliwiona – dodatkowy termin w uzgodnieniu także od oceny klasyfikacyjnej ustalonej egzaminem poprawkowym termin do zgłoszenia zastrzeżeń wynosi 5 dni roboczych od dnia przeprowadzenia egzaminu poprawkowego ostateczność oceny ustalonej przez komisję

Promocja art. 44zl szkoły bez pionu i z pionem ogólnokształcącym pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz a w przypadku ucznia klasy, której zakres nauczania odpowiada klasie VI szkoły podstawowej – przystąpił do sprawdzianu lub w przypadku ucznia klasy, której zakres nauczania odpowiada klasie III gimnazjum - przystąpił do egzaminu gimnazjalnego

Ukończenie szkoły art. 44zm klasyfikacja końcowa pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oceny pozytywne określone w rozporządzeniu (art. 44zq) oraz zdanie egzaminu dyplomowego w przypadku szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne, w której ostatni rok nauki odpowiada klasie VI szkoły podstawowej lub klasie III gimnazjum – przystąpienie do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego

Egzamin dyplomowy art. 44zn forma komisyjnej oceny poziomu przygotowania zawodowego uczniów część praktyczna i teoretyczna dopuszczenie po pozytywnej klasyfikacji końcowej Komisję powołuje dyrektor CEA na wniosek dyrektora terminy niekolidujące z maturą laureat konkursu zwolniony ze zdawania części teoretycznej dodatkowy termin – nadal do 30 września po tym terminie – tylko eksternistycznie