Statystyki przewozów
Statystyka przewozów Potencjał British Airways: Przewozi ponad 36 milionów pasażerów rocznie Trzeci co do znaczenia przewoźnik lotniczy w Europie Lata do 75 krajów na każdym kontynencie Utrzymuje 222 połączenia na całym świecie
BA na tle innych przewoźników(w ruchu krajowym i międzynarodowym)
BA na tle innych przewoźników w ruchu międzynarodowym
BA na tle innych przewoźników w pas.-km
Dynamika przelotów w BA w ostatnim 10-leciu W 1996 British Airways przewiózł 32,272 mln pasażerów. 10 lat później, w 2006 liczba ta wyniosła 35,634 mln pasażerów. Oznacza to, że nastąpił wzrost o 10,42%, a średnioroczne tempo zmian wynosi o blisko 1%
Przewozy w latach
DESTYNACJE W British Airways rolę hubów pełnią lotniska: Londyn Heathrow Londyn Gatwick
Londyn Heathrow Trzecie pod względem ilości obsługiwanych pasażerów na świecie. Każdego roku gości 60 milionów pasażerów. Posiada 4 terminale, w budowie piąty, który znacznie zwiększy przepustowość lotniska.
Londyn Heathrow
Londyn Gatwick Jest to lotnisko o znaczeniu międzynarodowym, drugie pod względem znaczenia w Wielkiej Brytanii. Obsługuje ono 30 milionów pasażerów każdego roku
Londyn Gatwick
DESTYNACJE British Airways lata na wszystkie kontynenty: do 13 państw w Afryce, państw w Azji, państw w Europie, państw w Ameryce, zarówno w Północnej, jak i Południowej oraz do Australii Korzysta przy tym z 156 lotnisk.
Udział w destynacjach poszczególnych kontynentów
Udział krajów w destynacjach w Europie
Najczęstsze połączenia realizowane w Europie –Alicante –Amsterdam –Barcelona –Berlin –Dublin –Faro –Girona –Madryt –Malaga –Manchester –Mediolan –Murcja –Nicea –Palma Majorka –Paryż –Praga –Rzym –Teneryfa –Wenecja
Loty BA do Polski Warszawa – Londyn Hearthrow Codziennie o 7:30, 12:00 i 17:25 Londyn Hethrow – Warszawa Codziennie o 7:50, 13:20 i 19:20 Kraków – Londyn Gatwick Codziennie o 11:15 (bez środy) Londyn Gatwick – Kraków Codzinnie o 7:35 (bez środy)
Siatka połączeń w Europie
Siatka połączeń z Ameryką Północną
Siatka połączeń ze Wschodnią Azją
Siatka połączeń z Dalekim Wschodem
Siatka połączeń z Azją Płd.- Wschodnią
Siatka połączeń z Afryką
Strategia cenowa
British Airways stara się łączyć zalety tradycyjnego przewoźnika i taniej linii lotniczej. Obniżono w znaczny sposób ceny biletów w Europie, czyli na dystansach krótkich (o ok. 45%).
Strategia cenowa Kolejną zmianą jest stosunek cen biletów w jedną stronę do biletu w dwie strony. Dotychczas pasażer lecący w 1 stronę płacił 70-80% ceny biletu w 2 strony. Teraz cena biletu ma zaczynać się od 29 funtów. Bilet w jedną stronę równa się 50% ceny biletu w 2 strony.
Strategia cenowa To nowe podejście obowiązuje jedynie w połączeniach europejskich. Zasady w pozostałych destynacjach są niezmienione. Poza tym linia nie zrezygnowała z posiłków i braku opłat bagażowych.
Przykłady cen biletów
Wnioski Można wyciągnąć następujące wnioski: 1.British Airways stosuje silną degresję cenową ze względu na odległość. 2.W lotach europejskich istnieją jedynie 2 klasy - ekonomiczna i biznesowa.