Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LOT 2020 STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LOT 2020 STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU"— Zapis prezentacji:

1 LOT 2020 STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU
Warszawa, 22 marca 2017

2 O NAS

3 NASZA SIATKA POŁĄCZEŃ Oferujemy rejsy do ponad 65 miast na świecie, w tym rejsy dalekiego zasięgu do Nowego Jorku, Chicago, Toronto, Pekinu, Tokio i Seulu, a od tego roku także do Los Angeles, Newark i na trasie Kraków Chicago. We offer flights to over 65 cities in the world. Additionally, we offer long-haul flights – directly to New York, Chicago, Toronto, Beijing, Tokyo, Seul and starting in 2017, also from Warsaw to Los Angeles ASTANA

4 NASZA FLOTA DO KOŃCA 2017 ROKU
8 BOEINGÓW DREAMLINER 9 BOEINGÓW Z RODZINY (W TYM , NG ORAZ MAX 8) 6 EMBRAERS 195 12 EMBRAERS 175 6 EMBRAERS 170 10 BOMBARDIERS Q400

5 NOWE DREAMLINERY JUŻ W 2018 ROKU
294 fotele, w tym 24 w klasie biznes Większy zasięg Mniejsze zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera Większa przestrzeń do przewozu cargo 3 BOEINGI DREAMLINER

6 WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

7 CEE JEDNYM Z NAJSZYBCIEJ ROZWIJAJĄCYCH SIĘ RYNKÓW
CEE MA ŁĄCZNY POTENCJAŁ 180 MLN MIESZKAŃCÓW Liczba pasażerów w regionie wzrosła o +31,8% w latach 2010 – 2015 Średnioroczny wzrost pasażerów w CEE wyniósł 5,7% – jest 2-krotnie szybszy niż Europie Zachodniej Długoterminowe prognozy branżowe są równie optymistyczne Do 7,0% 6,4% 3,7% CEE Europa Zach. Przeciętne stopy wzrostu w latach zgodnie z wewnętrzną prognozą LOT oraz prognozą IATA Zmiana liczby pasażerów ( ) na wybranych rynkach CEE (CAGR) WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

8 RYNEK POLSKI 2 RAZY WIĘKSZY DO 2030 ROKU
liczba pasażerów do/z Polski wzrośnie o ponad 33 mln Wzrost rynku polskiego o min 5% w skali roku oznacza 2x więcej pasażerów do 2030 Historyczny oraz prognozowany rozwój ruchu lotniczego w Polsce;Prognozy Urzędu Lotnictwa Cywilnego; szacunki IATA, AEA, Boeing,Airbus WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

9 DUŻY POTENCJAŁ WZROSTU PODRÓŻY LOTNICZYCH WYNIKAJĄCY Z PKB PER CAPITA
W Polsce na 1 mieszkańca w 2015 roku przypadało poniżej 0,8 podróży lotniczej W Europie Zachodniej wskaźnik ten był przeciętnie kilkukrotnie wyższy Potencjał rozwoju rynku Europy Środkowo-Wschodniej w relacji do PKB per capita; Opracowanie własne na bazie danych GDD, Bank Światowy WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU ROSNĄCEGO RYNKU

10 ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

11 RENTOWNY WZROST SKALI DZIAŁALNOŚCI LOT DO 2020 ROKU
38,0 +6,0% 28,4 Odzyskanie udziału w polskim rynku na poziomie min. 25% w 2020 roku 10,4 mln pasażerów w 2020 roku Docelowy udział w 2025 roku powinien wynieść ponad 30% 26,6 (70%) 20,0 21,4 (75%) Pozostali pasażerowie O&D (mln) 16,4 (82%) 11,4 (30%) Paseżerowie O&D PLL LOT 7,0 (25%) 3,6 (18%) 2014 2020 2025 Cele rozwojowe PLL LOTR na tle rosnącego rynku ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

12 RENTOWNY WZROST SKALI DZIAŁALNOŚCI LOT DO 2020 ROKU
LOT w 2020 roku planuje osiągnąć skalę działalności takich linii lotniczych jak Aer Lingus, Austrian, Finnair czy TAP Portugal. Lotnisko Chopina umocni pozycję jako wiodącego portu transferowego (hub) w Europie Środkowo-Wschodniej. Potencjał ludnościowy i gospodarczy Polski i Warszawy w pełni uzasadnia tego typu ambicje rozwojowe Spółki. Potencjał rozwojowy PLL LOT w horyzoncie 2020 roku w porównaniu z konkurencją ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

13 88 58% RENTOWNY WZROST LICZBY POŁĄCZEŃ LOTNICZYCH
LICZBA POŁĄCZEŃ W 2020 ROKU (41 W 2015 ROKU) 58% UDZIAŁ DALEKIEGO ZASIĘGU W ASKM (49% W 2015 ROKU) Rozwój modelu sieciowego – rozwijanie połączeń w oparciu o węzeł transferowy (hub) w Warszawie Tworzenie maksymalnych możliwości transferowych Ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej Rozwój połączeń między polskimi regionami a portem transferowym Wykorzystanie potencjału Azji Centralnej – przewaga geograficzna Warszawy Wykorzystywanie szans rynkowych, m.in. w polskich portach regionalnych Walka z sezonowością (w tym komplementarna działalność czarterowa) ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

14 WIZJA LOT W 2020 ROKU STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU
LOT jest trwale rentowną linią lotniczą i liderem rynku przewozów lotniczych w Polsce i CEE. Ma trwałą zdolność do samofinansowania swojej działalności i rozwoju. Wykorzystuje potencjał rozwoju gospodarczego regionu i wzrost rynku lotniczego na świecie. Obsługuje blisko 90 kierunków, w tym kilkanaście połączeń dalekiego zasięgu do Ameryki Północnej i Azji. Przewozi przez nowoczesny hub w centralnej Polsce ponad 10 milionów pasażerów rocznie. Skutecznie konkuruje z innymi przewoźnikami oferując najlepszą relację ceny do jakości. Posiada nowoczesną flotę blisko 70 samolotów, w tym kilkunastu samolotów dalekiego zasięgu. LOT jest atrakcyjnym pracodawcą, ma lojalny i zaangażowany zespół profesjonalistów. STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU

15 rozwój infrastruktury
ROZWÓJ LOT A WZROST INFRASTRUKTURY LOTNISKOWEJ WYZWANIA Obsługa większej liczby rejsów Zapewnienie wysokiej punktualności rejsów Utrzymanie struktury falowej Zapewnienie możliwości efektywnych transferów OGRANICZENIA Ogranicznia środowiskowe związane z lotniskiem WAW Infrastruktura lotniskowa i terminalowa w Warszawie Możliwości obsługi wzmożonego ruchu przez PAŻP LOT dwa razy większy Znaczący rozwój infrastruktury Konieczność stworzenia spójnej, długofalowej strategii dla transportu lotniczego w Polsce ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

16 PRZEPUSTOWOŚĆ LOTNISKA CHOPINA JEST BLISKA WYCZERPANIA
Dwie krzyżujące się drogi startowe Ograniczenia środowiskowe, w tym limit operacji w ciągu godziny oraz doby Ograniczenia operacji w godzinach nocnych Niewystarczająca strefa Non-Schengen Niewydolna kontrola graniczna Niewystarczająca infrastruktura (np. płyty odlodzeniowe, sortownia bagaży, połączenie kolejowe z Warszawą i innymi ośrodkami) LOT będzie kontynuować rozwój hub-u w Warszawie na Lotnisku Chopina… … ale docelowo konieczne będzie przeniesienie oferty na inne, centralnie zlokalizowane lotnisko w Polsce. ROZWÓJ SIATKI POŁĄCZEŃ I HUB

17 CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY POWINIEN BYĆ NAJNOWOCZEŚNIEJSZYM LOTNISKIEM W EUROPIE (1/2)
OPTYMALNA JEST LOKALIZACJA OK KM NA POŁUDNIOWY ZACHÓD OD WARSZAWY Czas dojazdu do/z centrum Warszawy nie powinien przekraczać min (pociągiem) i min (samochodem) Objęcie bezpośrednim oddziaływaniem Łodzi (obszar metropolitalny ok. 1,1 mln mieszkańców). Zbliżenie do innych ośrodków miejskich, m.in: Radom (ok tys.), Piotrków Trybunalski (ok. 80 tys.), Tomaszów Mazowiecki Bliskość głównych centrów logistycznych, w tym stacji końcowej pociągu Czengdu-Łódź Lokalizacja „otwarta” na połączenia ze Śląskiem i Wielkopolską MOŻLIWOŚĆ NIEOGRANICZONEJ MODUŁOWEJ ROZBUDOWY OD MLN PASAŻERÓW DO 100MLN+ Początkowa przepustowość na poziomie min. 40 mln PAX (przy uwzględnieniu falowego charakteru ruchu) 2 równoległe drogi startowe z możliwością budowy kolejnych 2 Brak ograniczeń środowiskowych i/lub przestrzennych do dalszego modułowego rozwoju Możliwość całodobowego wykonywania operacji Zabezpieczenie ok. 2,500-3,000 ha powierzchni, w tym na dodatkowe elementy: baza techniczna, baza hotelowa, terminal cargo, parkingi długoterminowe. baza paliwowa, własna oczyszczalnia

18 CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY POWINIEN BYĆ NAJNOWOCZEŚNIEJSZYM LOTNISKIEM W EUROPIE (2/2)
1 CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY POWINIEN BYĆ SPÓJNYM ELEMENTEM SIECI TRANSPORTOWEJ KRAJU Znaczące poszerzenie obszaru oddziaływania / zasilania portu w zakresie ruchu pasażerskiego i cargo. Intermodalność jako: Bliskość głównych krajowych szlaków transportowych – zarówno na osi północ-południe jak i wschód-zachód Równie łatwa dostępność z różnych kierunków (stron świata); „Przelotowa” stacja kolejowa, będąca postojem dla dalekobieżnych pociągów dużej prędkości Preferowana bliskości do punktu przecięcia linii kolejowej E65 (CMK) oraz planowanej tzw. linii dużych prędkości „Y” Port powinien być łatwo osiągalny z głównych szlaków drogowych: trasy europejskiej E75 oraz trasy E30. CPK ARCHITEKTURA I DESIGN INSPIROWANY NAJLEPSZYMI ROZWIĄZANIAMI Z NOWOCZESNYCH LOTNISK AZJI Minimalizacja odległości pomiędzy poszczególnymi gate’ami Szeroka oferta handlowa zarówno w strefie land i air-side Usługi dodatkowe dla poprawy travel experience: kino, bary, hotele, basen, siłownia, SPA, etc Atrakcyjne turystycznie obiekty rekreacyjne w bezpośrednich okolicach lotniska, np. parki rozrywki, pola golfowe, tor wyścigowy, etc.

19 DZIĘKUJEMY


Pobierz ppt "LOT 2020 STRATEGIA RENTOWNEGO WZROSTU"

Podobne prezentacje


Reklamy Google