Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Negocjacje w obrocie nieruchomościami
KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Katedra Marketingu Usług
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Komunikacja interpersonalna Część I
KOMUNIKACJA KOMUNIKACJA.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
Zadawanie pytań.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Rozwiązywanie konfliktów
Prof. nadzw. dr Edward Wiktor Radecki Zakład Problemów Społecznych
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka 63 87-100 Toruń tel.: +48 56 611 73 03 fax :+48 56 611 74 60 www.izba.celna.torun.pl

Program zasady komunikacji w praktyce sprzężenia zwrotne uczestników procesu audytu szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami wartość dodana audytu na przykładzie Izby Celnej w Toruniu

Zasady komunikacji w praktyce SCHEMAT KOMUNIKACJI Kto mówi? Co mówi? W jaki sposób mówi? Do kogo? Z jakim skutkiem?

NADAWCA KOMUNIKATU INFORMACJA ZWROTNA ODBIORCA (adresat komunikatu) szumy KODOWANIE (przekształcenie w symboliczną postać – język polski, alfabet morsa) szumy KOMUNIKAT (zakodowana wiadomość) INFORMACJA ZWROTNA KANAŁ (fizyczne medium – powietrze, fale) szumy DEKODOWANIE (przełożenie komunikatu na zrozumiałą formę) szumy ODBIORCA (adresat komunikatu)

Zasady komunikacji w praktyce Komunikacja niewerbalna Emocje.pptm

Zasady komunikacji w praktyce Podstawa skutecznej komunikacji: zgodność komunikatów werbalnych z niewerbalnymi. w sytuacji sprzeczności najczęściej za prawdziwy przyjmujemy komunikat niewerbalny. Największy problem z komunikacją to iluzja, że została ona osiągnięta – Geoge Bernard Shaw.

Zasady komunikacji w praktyce Nazwa Jednostki Bariery zewnętrzne i wewnętrzne: różnice poglądów różnice kulturowe doświadczenia wychowawcze i osobiste stereotypy utrudnienia percepcyjne zła interpretacja komunikatów różne stany emocjonalne

UŁATWIENIA W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ Zasady komunikacji w praktyce UŁATWIENIA W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ Słuchanie i słyszenie to dwie różne sprawy! Słuchanie jest procesem aktywnym a słyszenie biernym! AKTYWNE SŁUCHANIE to umiejętność wpływająca na dobre zrozumienie rozmówcy

Zasady komunikacji w praktyce Wybrane techniki aktywnego słuchania: PARAFRAZOWANIE – jest to powtórzenie części wypowiedzi rozmówcy lub ujęcie jej własnymi słowami w celu potwierdzenia zrozumienia. Np. Z tego co mówisz, rozumiem, że… INFORMACJA ZWROTNA – FEEDBACK – przy jej pomocy tworzymy konstruktywną informację zwrotną. Pozwala na zweryfikowanie kompletności, rozumienia i sensu przekazu. Mów tak do bliźniego swego jakbyś chciał słyszeć siebie samego – Mirosław Oczkoś.

Zasady komunikacji w praktyce Komunikacja interpersonalna a cechy osobowościowe samoświadomość, okno Johari, kwadrat von Thuna, inteligencja emocjonalna EQ.ppt okno.ppt KWADRAT VON THUNA.ppt

Sprzężenia zwrotne pomiędzy uczestnikami procesu audytu KIEROWNIK JEDNOSTKI Nazwa Jednostki AUDYTOR AUDYTOWANY Właściwością człowieka jest błądzić, Głupiego - w błędzie trwać. Cyceron

Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Przywództwo „Różnica pomiędzy kierowaniem a przewodzeniem to różnica pomiędzy sprawianiem, by inni coś robili a sprawianiem by inni chcieli to zrobić.”

Siatka kierownicza 5.5. styl zrównoważony orientacja na ludzi 9 1.9 styl demokratyczny 9.9 styl partycypacyjny 5.5. styl zrównoważony 1.1 styl bierny 9.1 styl autokratyczny 1 9 orientacja na zadania

Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Partnerstwo

Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Perswazja zasady wpływu.ppt

Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Negocjacje „Złote zasady” prowadzenia negocjacji oparto na zasadach (wg Fishera, Ury, Pattona): oddziel ludzi od problemów, skoncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, opracuj możliwości korzystne dla obu stron, nalegaj na stosowanie obiektywnych kryteriów.

Fazy procesu negocjacji: przygotowanie do negocjacji otwarcie rozmów Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Fazy procesu negocjacji: przygotowanie do negocjacji otwarcie rozmów przedstawienie propozycji kontrakt końcowy

Jak motywować pracowników do efektywnej pracy? Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Jak motywować pracowników do efektywnej pracy? od ludzi, którymi kierujesz oczekuj tego, co najlepsze zauważaj potrzeby drugiego człowieka wysoko ustawiaj poprzeczkę doskonałości stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej okazuj uznanie i chwal osiągnięcia nagradzaj współpracę pozwalaj, by w grupie zdarzały się burze staraj się własną motywację utrzymywać na wysokim poziomie

Wartość dodana audytu na przykładzie Izby Celnej w Toruniu Pasja rodzi profesjonalizm Profesjonalizm daje jakość Jakość to luksus w życiu!