NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Advertisements

Rozwój mowy dziecka 3 i 4-letniego
Trudności w nauce czytania i pisania u dzieci z wadą wymowy
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
ZABURZENIE MOWY POCHODZENIA ŚRODOWISKOWEGO
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
ROZWÓJ MOWY U DZIECI.
Zaburzenia mowy są pojęciem szerszym i nadrzędnym w stosunku do wad wymowy. Obszar zaburzeń mowy sięga głębiej i wykracza zdecydowanie poza płaszczyznę.
Zaburzenia wymowy.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Specyficzne trudności w uczeniu się
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
"Granice mojego języka są granicami mojego świata".
AFAZJA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Objawy DYSLEKSJI.
Prawidłowe kształtowanie mowy jest fundamentem wychowania człowieka.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
logopedyczny-prezentacja
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
WADY WYMOWY.
Wpływ zaburzeń mowy na naukę szkolną Opracowała: Karolina Dubieniecka
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Integracja sensoryczna
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gorlicach
1). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne, nie jest wymagane żadne skierowanie. 2). Wniosek o badanie logopedyczne dziecka składa osobiście.
P O R A D N I A PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W G O R L I C A C H
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
ZABURZENIA ROZWOJU MOWY
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
Wczesne wspomaganie rozwoju mowy
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Uczeń z afazją ruchową w szkole
Fonetyka i fonologia.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
Rozwój mowy i jego wspomaganie
Zapraszam do obejrzenia prezentacji.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
DYSLEKSJA.
wykonała Edyta Gagracz
1. Narządy mowy zaczynają funkcjonować w życiu płodowym dziecka
Logopedia w szkole.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wady wymowy.
ETAPY ROZWOJU MOWY DZIECKA
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Katarzyna Konieczna – neurologopeda
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Rozwój mowy dziecka.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
opracowała Edyta Gagracz
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zapis prezentacji:

NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI INNE NAZWY DOTYCZĄCE TEGO SAMEGO ZABURZENIA MOWY: - Dysfazja - Alalia - SPECYFICZNE ZABURZENIA JĘZYKOWE - SLI

Przyczyny Nieprawidłowo funkcjonujący układ nerwowy Zmiany budowy obszar mózgu położonego w części skroniowej Zmiany w metaboliźmie mózgu w obrębie części skroniowej mózgu Dziedziczenie zaburzeń językowych

Konieczna szeroka diagnostyka iloraz inteligencji w normie, słuch w normie budowa narządu artykulacyjnego w normie (język, wargi, podniebienie, zgryz prawidłowy...) brak uszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego (padaczka, mózgowe porażenie dziecięce) wykluczony autyzm wczesnodziecięcy

Błędy językowe Mowa agramatyczna ( np. moja tata...mój mama) Zaburzona jest odmiana wyrazów np. …nie ma dlugopis Trudności w wypowiadaniu wyrazów wyrazów Tworzenie neologizmów ( dlaczemu, zarabuje pieniądze, pościeradło..... Podaje nazwę przedmiotu należącą do tej samej grupy znaczeniowej, lub opisuje np. …no ten no ta co się dodaje herbaty (chodzi o cytrynę) lub np. …ta , ta mandarynka (cytryna) Dzieci nie rozumieją żartów bo nie rozumieją poleceń i dłuższych wypowiedzi

Ograniczone rozumienie form gramatycznych i poleceń złożonych (pokaż ołówkiem długopis.., Idź do szafy i wyjmij koszulę a później włóż buty. Problemy w matematyce wynikające z problemów rozumienia poleceń Dziecko wie co chce przekazać ale nie umie tego poprawnie wypowiedzieć Mylenie zaimków, czasów, rodzajów Tworzenie własnych form w wypowiedzi Problemy w nauce i funkcjonowaniu społecznym Może być podwyższony poziom lęku przed grupą rówieśniczą

NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI TO NIEPEŁNOSPRAWNOŚC. Trudności w planowaniu i wykonywaniu prawidłowej sekwencji motorycznej, w przypadku mowy ruchy narządu ertykulacyjnego: dzieci długo nie mogą opanować głosek np. sz,ż,cz,dż, r w mowie spontanicznej w wyrazach i w zdaniach. NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY O TYPIE AFAZJI TO NIEPEŁNOSPRAWNOŚC.

opracowała mgr Halina Szopa Konieczna jest terapia logopedyczna od najmłodszych lat - OD 3 ROKU ŻYCIA. Jeżeli dzieci otrzymują orzeczenie do kształcenia specjalnego i uczęszczają do przedszkola lub do szkoły wówczas przysługują im obowiązkowo zajęcia logopedyczne. opracowała mgr Halina Szopa neurologopeda