System edukacyjny w Hiszpanii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
przy Zakładzie Karnym Nr 1
Rodzic jako doradca zawodowy
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Modyfikacja Mariola Przybylska
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
System edukacji w Polsce
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Doradztwo zawodowe w szkołach
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

System edukacyjny w Hiszpanii

Administracja szkolna Struktura systemu oświaty Organizacja systemu szkolnictwa Kształcenie nauczycieli Kształcenie zawodowe Poradnictwo zawodowe w programie nauczania

Administracja szkolna Jednolitym systemem oświaty zarządza MEN i lokalne władze oświatowe

Administracja szkolna Zakres uprawnień MEN: Ustalenie minimów programowych z historii, geografii i j. hiszpańskiego Ustalenie norm prawnych dotyczących szkół i ich wyposażenia Kontrolowanie wolności nauczania języków mniejszości narodowych Prowadzenie kontroli systemu szkolnego Przyznawanie tytułów zawodowych Prowadzenie współpracy międzynarodowej

Administracja szkolna Zakres uprawnień władz oświatowych Rozbudowa programów nauczania Zmiany metod kształcenia Finansowanie i dofinansowanie szkół

Struktura systemu oświaty education infantil (edukacja przedszkolna) do 3 lat żłobek 3 - 6 lat przedszkole education primaria szkoła podstawowa (6 – 12 lat) education secundaria (szkoła średnia) education secundaria obligatoria (E.S.O) (szkoła średnia obowiązkowa) gimnazjum (12 – 16 lat) bachillerato L.O.G.S.E (liceum z maturą 16 – 18 lat) education formacion professional (kształcenie zawodowe) formacion profesjonal de grado medio (zawodowe zasadnicze) formacion profesjonal de grado superior (nauczanie zawodowe) education universitaria szkoła wyższa

System Edukacji uzupełniają - ensenanzas de regimen especial (nauczanie specjalistyczne) - las ensenanzas artisticas (szkoły artystyczne) - las ensenauzas de idiomas (szkoły językowe)

Organizacja systemu kształcenia przedszkole jest nieobowiązkowe obowiązek szkolny 6 – 16 lat – realizowany w dwustopniowej szkole podstawowej (EGB) ( 6 – 11 lat - naucza jeden nauczyciel) cykl niższy i średni cykl wyższy – 11 -14 lat po EGB 3-letnia nieobowiązkowa ogólnokształcąca szkoła (14 – 17 lat) – przygotowanie do studiów wyższych lub tytuł „technik specjalista” 2-letnie kształcenie zawodowe I stopnia – technik pomocniczy możliwość kontynuowania nauki na tytuł technika specjalisty możliwość rozpoczęcia nauki w kl. II liceum z możliwością kształcenia uniwersyteckiego lub

Kształcenie nauczycieli odbywa się na poziomie uniwersyteckim - dla poziomu EGB – 3 lata - dla poziomu średniego – 5 lat + 1rok studiów pedagogicznych zdanie egzaminu państwowego po studiach nadaje uprawnienia do nauczania w szkołach dokształcanie i doskonalenie nauczycieli nie jest obowiązkowe MEN jest organizatorem szkoleń, mają formę kursów

zasadniczy – de grado medio – tytuł tecnico Kształcenie zawodowe zasadniczy – de grado medio – tytuł tecnico grado medio – trwa 2 lata, zakłada poznanie podstawowych umiejętności przed podjęciem pracy pomaturalny – de grado superior – tytuł tecnico superior grado superior – trwa kolejne 2 lata, dla uczniów, którzy ukończyli 18 lat, zdobywa zawód lub podejmuje studia praktyki zawodowe w firmach są obowiązkowe, aby otrzymać świadectwo ukończenia szkoły

Poradnictwo zawodowe w programie nauczania Ustawa z 1990 roku o ogólnej organizacji systemu edukacji (LOGSE) uznała poradnictwo edukacyjne i zawodowe za podstawowe prawo ucznia i podstawową zasadę edukacji, jej jakości i równości

Poradnictwo Zawodowe poradnictwo zawodowe jest prowadzone przez całe kształcenie zawodowe prowadzone jest na podstawie Planu Działania Poradnictwa, tworzonego w szkole prowadzone jest przez nauczycieli – 1 godz. tygodniowo

Cele Poradnictwa pomoc uczniom w poprawie osiąganych wyników zwiększenie ich samodzielności i pewności siebie rozwiązywanie trudności szkolnych nabywanie umiejętności potrzebnych do życia w społeczeństwie nabywanie umiejętności myślenia i podejmowania decyzji wspieranie procesu nauczania, rozwoju osobistego, zawodowego i społecznego uczniów

Opracowali: Andrzej Januszkiewicz Beata Krupa Joanna Barteczko-Kocjan Piotr Zabiegaj