SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Advertisements

1/81/81/81/8 Internet w służbie lokalnej społeczności, komunikacja społeczna 2007 Marcin Ryński Stowarzyszenie e-Sochaczew.pl.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
system zarządzania zasobami ludzkimi
Administracja publiczna
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Koło Młodych przy Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami Warszawa 2005.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Ursus
Instytut Spraw Publicznych
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Techniki,procedury,metody oceniania
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
E-Obywatel. Czy w Polsce to w ogóle możliwe? Zapóźnienia w rozbudowie infrastruktury telekomunikacyjnej Różne doświadczenia kolejnych pokoleń, z wykluczeniem.
Programy mobilnościowe wzmacnianie potencjału osób i instytucji
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla urzędów oraz jednostek podległych i nadzorowanych.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów. Szukasz ciekawych praktyk? Administracja rządowa przygotuje ponad miejsc praktyk dla studentów w.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla uczelni
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
MODEL WEBEROWSKI we współczesnej administracji
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk Biuro Karier UAM Kontakt
Badanie satysfakcji klienta Powiatowego Urzędu Pracy Magdalena Wasiluk Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Przewodnik krok po kroku
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
RAPORT Przygotowany dla Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
Zapis prezentacji:

SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?

Jak obywatele postrzegają naszą pracę?

Jak chcemy to osiągnąć? Zaczynamy od siebie! Chcąc zyskać zaufanie obywatela, musimy najpierw sami obdarzyć go zaufaniem Stawiamy na otwartość, przejrzystość, udostępnianie naszych zasobów i skuteczną komunikację Obywatel ma być nie tylko odpowiednio poinformowany w swojej sprawie – ma czuć, że pracujemy dla niego i że w urzędzie jest u siebie

Jak chcemy to osiągnąć? Projekty: internet infomacja telefoniczna odpowiedzi pisemne praktyki studenckie

Internet Wspólnie stworzymy jedną – przejrzystą stronę internetową Obywatel, który odwiedzi stronę, z łatwością dotrze do ważnych dla niego informacji – od klarownego opisu procedury po wzorcowe formularze Chcemy, żeby znalazł tam również link do odpowiedniego serwisu transakcyjnego i kontakt do urzędów w jego miejscu zamieszkania Strona będzie pełniła również funkcję integrującą – będzie e-przewodnikiem po usługach publicznych

Informacja telefoniczna Wspólnie stworzymy system informacji telefonicznej Chcemy uczynić administrację przyjazną i ułatwić obywatelom dostęp do informacji o usługach publicznych Przewidujemy, że z infolinii najczęściej korzystać będą osoby starsze i wykluczone cyfrowo Infolinia centralna funkcjonowałaby przy KPRM, w systemie znalazłyby się też infolinie resortowe i wojewódzkie

Odpowiedzi pisemne Naszym celem jest, aby komunikaty wychodzące z urzędu do obywatela były proste, zrozumiałe i klarowne Chcemy, aby urzędnik był nie tylko profesjonalnym, znającym przepisy prawa pracownikiem administracji, ale także troskliwym człowiekiem Jak jest obecnie? Pisma urzędowe do obywatela bywają niezrozumiałe, pełne nadmiernie specjalistycznego, hermetycznego słownictwa, którego użycie często jest nieuzasadnione

Praktyki studenckie Realizacja zapowiedzi z exposé Premier W trakcie praktyk w administracji publicznej studenci mogą nabyć wiele potrzebnych w miejscu pracy umiejętności, takich jak: planowanie i organizacja pracy, komunikacja z klientem zewnętrznym i wewnętrznym, praca zespołowa oraz analiza informacji Jakościowe standardy praktyk oparte będą o zalecenia Rady Unii Europejskiej w sprawie ram jakości staży oraz zalecenia Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami

Mniej wysiłku – więcej efektu Jak zmieniamy nasze procedury, aby mieć więcej czasu dla obywatela? Nowelizacja 3 rozporządzeń i 1 zarządzenia PRM:  uproszczenie zasad przeprowadzania ocen pracowniczych (np. krótsze arkusze, brak obligatoryjnych uzasadnień, mniej kryteriów ocen),  uproszczenie zasad organizowania szkoleń i ograniczenie systemu sprawozdawczego w tym zakresie,  uproszczenie opisu stanowiska pracy i doprecyzowanie zasad w zakresie opisywania i wartościowania stanowisk pracy. Ograniczenie systemu sprawozdawczego dla Szefa Służby Cywilnej.

Proszę Państwa o pomoc i zaangażowanie! Tylko razem możemy stworzyć służbę cywilną przyjazną obywatelowi!