KS-OmniPharm – szkolenie 27.11.2014
Agenda Ogólnie o rozwiązaniu. Jak rozpocząć pracę ? Kategoryzacja produktów – grupy statyczne i hierarchiczne Strategie cenowe Sugestie sprzedaży Sprzedaż wiązana Strategie marżowe Blokady zamawiania Zarządzanie towarami Manager sieci aptek Warunki handlowe
KS-OmniPharm – ogólnie o rozwiązaniu Rozwiązanie wspomagające zarządzanie siecią aptek Wsparcie w realizacji procesów biznesowych: Zarządzanie polityką cenową (organizowanie promocji, sugestie sprzedażowe, sprzedaż wiązana, wycena towarów) Negocjacje z dostawcami Zarządzanie zamówieniami i dostawami Zarządzanie przesunięciami towarów między aptekami Zarządzanie siecią punktów sprzedaży, akwizycja nowych aptek Zarządzanie personelem Zarządzanie rozliczeniem refundacji Sprzedaż towarów Organizacja centralnej kartoteki towarowej i innych centralnych słowników Zarządzanie ochroną danych osobowych Zarządzanie finansami Wsparcie analityczne w oparciu o Business Intelligence, wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych w trakcie realizacji procesów.
Model dystrybucji usług KAMSOFT Dostawca usług KS-OmniPharm Zarządzający siecią aptek Apteka KS-BLOZ Kontrola dostępu do rozwiązania Usługi KS-OmniPharm Aplikacja dostępowa Usługa aktualizacji KS-AOW Przeglądarka internetowa KS-OmniPharm został stworzony jako rozwiązanie rozproszone, które może być hostowane przez dowolny podmiot, hostowane są usługi Zalety hostingu rozwiązania przez usługodawcę: użytkownik nie troszczy się o utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej, usługi są dostępne na żądanie, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych przetwarzanych w ramach świadczonych usług, użytkownik nie troszczy się o aktualizację rozwiązania, zawsze jest dostępna najnowsza wersja, prace serwisowe prowadzone są w czasie nie zakłócającym pracę, bardzo łatwo i praktycznie bez kosztowo można przystąpić do testowania rozwiązania, bardzo małe ryzyko inwestycyjne, możliwość współpracy czasowej, niskie koszty związane z korzystaniem z usług Architektura rozwiązania Aplikacja webowa (KS-OmniPharm) Serwer usług (część kanału komunikacyjnego po stronie centralnej) Aplikacja dostępowa (część kanału komunikacyjnego po stronie apteki) Aplikacja sprzedażowa (KS-AOW)
Co zrobić aby rozpocząć pracę w KS-OmniPharm? Właściwie niewiele: zapewnić dostęp do Internetu, jednokrotne odwiedzić apteki celem instalacji narzędzia komunikacyjnego mieć chęci, chęci i jeszcze raz chęci Ale po kolei w kilku prostych krokach: Krok 1 – uruchomić przeglądarkę (preferowany IE w wersji co najmniej 8.0), wejść na stronę https://www.ks-omnipharm.pl/ - użytkownik może być poproszony o instalację dodatku Silverlight co należy wykonać, Krok 2 – dokonać rejestracji z wykorzystaniem przygotowanego formularza rejestracyjnego Krok 3 – przeczytać i zaakceptować udostępniony regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną Krok 4 – oczekiwać na wiadomość e-mail, w której zostanie przesłany certyfikat wymagane hasła i inne informacje potrzebne do rozpoczęcia pracy Krok 5 – zainstalować w każdej z aptek aplikację umożliwiającą komunikację KS-OmniPharm z systemem KS-AOW Krok 6 – można pracować
Co zrobić po otrzymaniu potwierdzenia rejestracji ? Wiadomość potwierdzenia zawierać będzie: nazwę użytkownika, hasło logowania, hasło dla klucza prywatnego, certyfikat (w załączniku), który należy zaimportować w przeglądarce: W przeglądarce wybieramy „Opcje internetowe” > zakładka „Zawartość’” > „Certyfikaty” Importujemy certyfikat w zakładce „Osobisty” Wpisujemy hasło dla klucza prywatnego Po właściwym przejściu instalacji certyfikatu, pojawi się komunikat, ze import został poprawnie zakończony
Motyw przewodni szkolenia PRZEZIĘBIENIE LISTOPAD – GRUDZIEŃ 2014
Kategoryzacja produktów – zarządzanie grupami towarowymi Kategoryzacja produktów, zarządzanie kategoryzacją produktów, monitorowanie zmian na rynku, monitorowanie reklam produktów w mediach, współpraca z dostawcami. Ważna jest wizualizacja aptek. Organizowanie grup towarowych i ich wykorzystywanie w procesach biznesowych. Grupy statyczne i grupy hierarchiczne w KS-OmniPharm. Przykład: Kategoryzacja „Przeziębienie listopad-grudzień 2014”
Strategie cenowe – zarządzanie ceną w trakcie sprzedaży Monitorowanie zmian na rynku, monitorowanie reklam produktów w mediach, współpraca z dostawcami, monitorowanie konkurencji, przygotowywanie ofert atrakcyjnych cenowo dla pacjenta. Organizowanie strategii cenowych i wpływanie na ceny w momencie ich sprzedaży. Przykład: Strategia z cennikiem „Przeziębienie listopad-grudzień 2014” Strategia cenowa na grupę towarową „10% rabatu na olejek do inhalacji”
Sugestie sprzedaży – promowanie określonych produktów w aptekach Kategoryzacja produktów, zarządzanie kategoryzacją produktów. Ustalenie liderów w każdej z kategorii zgodnie z zasadą category management, nie jednego ale też nie za wielu. Pacjent powinien mieć możliwość wyboru. Farmaceuta za pierwszym stołem realizuje sugestie sprzedaży skutecznie dostarczając pacjentowi odpowiednią ofertę. Analiza realizacji sugestii sprzedaży przez apteki i farmaceutów. Na podstawie tej analizy można budować politykę motywacyjną. Przykład: Przychodzi pacjent po lek na zatoki – proponujemy produkty wytypowane na liderów
Sprzedaż wiązana – terapia komplementarna Analiza przypadków chorobowych, dla których warto stosować terapie komplementarne. Dobór suplementacji. Ustalenie zasad polecania sprzedaży dodatkowych produktów jako tych, które wspomagają leczenie podstawowe. Farmaceuta za pierwszym stołem może zaproponować pacjentowi, jako jego doradca, skorzystanie z dodatkowej suplementacji, wspomagającej proces leczenia. Analiza realizacji sprzedaży komplementarnej przez apteki i farmaceutów. Na podstawie tej analizy można budować politykę motywacyjną. Przykład: Przychodzi pacjent po lek na zatoki – proponujemy produkty wytypowane na liderów – dodatkowo proponujemy uzupełnienie sprzedaży
Sprzedaż wiązana - atrakcyjna oferta dla pacjenta Sprzedaż wiązana, czyli określenie promocyjnych cen w zależności od tego, jaki koszyk produktów zakupi pacjent. Ustalenie zasad udzielania rabatów dla pacjenta w zależności od zakupionych produktów. Farmaceuta za pierwszym stołem może zaproponować pacjentowi dodatkowy produkt w atrakcyjnej cenie. Analiza realizacji sprzedaży wiązanych przez apteki i farmaceutów. Na podstawie tej analizy można budować politykę motywacyjną. Przykład: Przychodzi pacjent po lek na zatoki – proponujemy produkty wytypowane na liderów – dodatkowo proponujemy uzupełnienie sprzedaży – proponujemy produkt w atrakcyjnej cenie
Jak centralnie zarządzać polityką marżową? Badanie otoczenia biznesowego, badanie konkurencyjności cenowej, pozyskiwanie najkorzystniejszych ofert zakupu towarów Ustalenie najlepszej polityki marżowej dla całej sieci aptek lub wybranych punktów sprzedaży. Centralne zarządzanie przecenami towarów. Cena detaliczna w trakcie procesu przyjęcia towaru na magazyn wyliczana zostaje w aptece automatycznie na podstawie przyjętej polityki marżowej. Analiza zysków i marż, analizy porównawcze rentowności Przykład: Przychodzi pacjent po lek na zatoki – proponujemy produkty wytypowane na liderów – wycena produktów „liderów” przy przyjmowaniu dostawy – ujednolicanie cen wszystkich dostaw
Określanie strategii zamawiania w aptekach Wpływanie na politykę zamówień poprzez określenie, których produktów nie należy zamawiać bądź przyjmować na magazyn – definiowanie blokad. Ustalenie zasad obowiązywania blokady. Wskazanie towarów, które powinny być blokowane podczas zamawiania i przyjmowania na magazyn. Mogą być to np. towary zamawiane pakietowo czy towary słabo rotujące. Blokada może obowiązywać w ściśle zdefiniowanych ramach czasowych bądź bezterminowo. Farmaceuta w aptece nie będzie mógł zamówić czy też przyjąć towaru na stan magazynowy w zależności od określonej blokady. Przykład: Przychodzi pacjent po lek na zatoki - ograniczanie zakupu produktów z kategorii NIE ZAMAWIAĆ
Zarządzanie towarami – dlaczego zarządzanie produktem jest tak ważne ? Zarządzanie towarami jest istotne z punktu widzenia realizacji procesów biznesowych. Jaki tryb pracy z kartoteką towarów wybrać ? Jak pracować w trybie BLOZ ? Jak zorganizować kartotekę w trybie CKT ? Dbanie o powiązania, czyli podstawa poprawności działania. Współpraca KS-ZSA i KS-OmniPharm. Zmiany urzędowe
Manager sieci aptek – jak kontrolować działanie aptek ? Z poziomu KS-OmniPharm można kontrolować działanie aplikacji dostępowej we wszystkich aptekach w sieci: stan aplikacji dostępowej: błędny - poprawny - wersja bazy danych KS-AOW, wersja aplikacji dostępowej. Manager sieci aptek daje także możliwość grupowania aptek. Zarządzanie opcjami aktualizacji i blokady edycji kart lokalnych w aptekach.
Wszystko o testowaniu KS-OmniPharm Dostawca usług umożliwia klientowi ich przetestowanie według następujących zasad: przewiduje się możliwość korzystania z wersji demo systemu w pełnej jego funkcjonalności przez okres 1 miesiąca, po zakończeniu okresu testowego lub w trakcie jego trwania można dokonać zakupu usług bez straty konfiguracji i zgromadzonych danych przez pierwsze 3 miesiące od daty wprowadzenia każdej z usług na rynek możliwe jest jej testowanie, w ramach ceny usługi podstawowej. Nie należy przez to rozumieć, że zasada obowiązuje przez pierwsze 3 miesiące po wdrożeniu u konkretnego klienta, ale od dnia opublikowania rozwiązania na rynku,
Oferta handlowa KS-OmniPharm Aktualny cennik dla klientów dostępny jest pod adresem http://www.kamsoft.pl/prod/omnipharm/cennik.htm Lp. Usługa Cena katalogowa 1.1 Usługa "Podstawowa" dla nieposiadających aktualnej subskrypcji na licencję KS-ZSA 157,50 zł 1.2 Usługa "Podstawowa" dla posiadających aktualną subskrypcję na licencję KS-ZSA lub korzystających z Usługi co najmniej 1 rok 31,50 zł 2. Usługa "Strategie Cenowe" 16,67 zł 3. Usługa "Sugestie Sprzedaży" 10,00 zł 4. Usługa "Strategie Marżowe" 5. Usługa "Sprzedaż Wiązana" 6. Usługa "Strategie Zamawiania" 6,20 zł 7. Usługa "Hostingowa" 41,67 zł Suma dla 1 apteki/miesiąc (dla usługi podstawowej 1.1) 258,71 zł Suma dla 1 apteki/miesiąc (dla usługi podstawowej 1.2) 132,71 zł Suma dla 1 apteki/rok (dla usługi podstawowej 1.1) 3104,52 zł Suma dla 1 apteki/rok (dla usługi podstawowej 1.2) 1592,52 zł Podane ceny są cenami netto i dotyczą opłat miesięcznych na jedną aptekę.
Kontakt pomoc@ks-omnipharm.pl Tel.: 32 209 07 05 wew.16
Dziękuję za uwagę