Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin maturalny 2014.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Sprawdzian w klasie VI opracowanie na podst
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Sposoby dostosowania warunków i form sprawdzianu (egzaminu)
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
MATURA 2013.
II Ogólnopolska Debata
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
dostosowanie WARUNKÓW I FORM sprawdzianU
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Organizacja i przeprowadzanie
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
SPRAWDZIAN W KLASIE VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ ROK SZKOLNY 2015/2016
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
SZÓSTOKLASIŚCI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 35 W GDAŃSKU OLIWIE NA START
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Egzamin maturalny w 2018 roku
Informacje dla uczniów:
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Najważniejsze informacje
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk. 2014 –15 egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Na podstawie: Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2014/2015 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym

Uczniowie: kto, na podstawie czego... Niepełnosprawni – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Posiadający orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego Chorzy lub niesprawni czasowo – zaświadczenie o stanie zdrowia wydanego przez lekarza Ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – opinia poradni psychologiczno –pedagogicznej, w tym specjalistycznej (przedłożonej dyrektorowi szkoły do 15 października 2014r.) Z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą, z zaburzeniami komunikacji językowej, ze względu na sytuację kryzysową lub traumatyczną – pozytywna opinia rady pedagogicznej

kto odpowiada za dostosowanie... Za dostosowanie warunków i form egzaminu gimnazjalnego odpowiedzialny jest dyrektor szkoły jako przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego. Dyrektor szkoły dostosowuje odpowiednio warunki i formy przeprowadzania egzaminu na podstawie wskazań rady pedagogicznej po uzyskaniu stanowiska rodziców (prawnych opiekunów).

kto odpowiada za dostosowanie... Rada pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do potrzeb i możliwości w/w uczniów, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego określonych przez dyrektora CKE na podstawie: orzeczenia do kształcenia specjalnego opinii psychologiczno –pedagogicznej (w tym specjalistycznej) o specyficznych trudnościach w uczeniu się zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza pozytywnej opinii rady pedagogicznej – wydanej na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psych. – ped., po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) lub na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) o dostosowanie warunków egzaminu ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszą edukacją za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną

kto odpowiada za dostosowanie... W szczególnych przypadkach, w tym nieujętych przez dyrektora CKE, decyzję o sposobach przeprowadzania egzaminu podejmuje dyrektor szkoły – po uzgodnieniu z radą pedagogiczną, w porozumieniu z OKE w Jaworznie

rola rodziców (prawnych opiekunów)... Dyrektor jako przewodniczący zespołu egzaminacyjnego do 24 listopada 2014r. informuje na piśmie rodziców (prawnych opiekunów) ucznia o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania egzaminu do jego dysfunkcji. Do 28 listopada 2014r. rodzice (prawni opiekunowie) ucznia składają pisemne oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych słuchaczowi/uczniowi dostosowań.

dostosowanie warunków i form egzaminu... Egzamin gimnazjalny powinien odbywać się w innej sali, jeżeli uczeń korzysta z co najmniej jednego z następujących dostosowań: korzystanie z urządzeń technicznych korzystanie z płyt CD z dostosowanym nagraniem w przypadku języka obcego nowożytnego udział nauczyciela wspomagającego w czytaniu lub/i pisaniu (członka zespołu nadzorującego)

dostosowanie warunków i form egzaminu... Przedłużenie czasu na wykonanie zestawu zadań oznacza, że pracę z zestawem można przedłużyć: z historii i WOS, z przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym – nie więcej niż o 20 minut każdy z języka polskiego , z matematyki - nie więcej niż o 45 minut każdy z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym – nie więcej niż o 30 minut Czas pracy z zestawem zadań dostosowanym do dysfunkcji wydrukowany na stronie tytułowej zestawu uwzględnia przedłużenie, o którym mowa powyżej

dostosowanie warunków i form egzaminu... Zasady przeprowadzania egzaminu dla osób korzystających z komputera lub pomocy nauczyciela wspomagającego określone są w Procedurach organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum obowiązujących w roku szkolnym 2014/15

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie z przewlekłymi chorobami (na podstawie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza) Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę Dostosowanie warunków zdawania egzaminu do specyfiki choroby Przedłużenie czasu Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu lub czytaniu, jeśli choroba uniemożliwia czytanie i/lub pisanie

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (na podstawie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej wydanej na którymkolwiek etapie kształcenia, gdyż zachowuje swoją ważność na wszystkich etapach nauczania) 1. Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi 2. Przedłużenie czasu 3. Zapisywanie odpowiedzi do zadań na komputerze (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej) 4. Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi ucznia do zadań otwartych (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej i gdy uczeń w toku edukacji został wdrożony do takiej współpracy z nauczycielem)

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (na podstawie opinii poradni psychologiczno - pedagogicznej) c.d. 5. Pomoc nauczyciela (członka zespołu nadzorującego), który przed przystąpieniem ucznia do pracy, odczytuje jeden raz głośno, po kolei wszystkie te teksty liczące po 250 słów lub więcej, stanowiące podstawę zadań egzaminu (możliwe tylko wtedy, gdy głęboka dysleksja znacznie utrudnia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu) 6. Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się

sposoby dostosowania... wybrane przykłady Uczniowie niesłyszący, słabosłyszący (na podstawie orzeczenia do kształcenia specjalnego): 1. Zestaw zadań dostosowany do dysfunkcji, który uwzględnia przedłużenie czasu. Czas pracy zapisany na stronie tytułowej zestawu jest obowiązujący (nie wymaga przedłużenia) 2. Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi. 3. Zapewnienie w czasie sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego obecności surdopedagoga lub tłumacza języka migowego (członka zespołu nadzorującego), jeżeli jest to niezbędne dla uzyskania właściwego kontaktu z uczniem i pomocy w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków dydaktycznych.

dostosowanie warunków egzaminu gimnazjalnego - szczegółowa informacja Pełny tekst Komunikatu Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2014/2015 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym znajduje się na stronie: www.oke.jaworzno.pl

Dziękuję za uwagę! Pedagog szkolny – Anna Sitek