ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Faith Covenant Ministries Apostolskie zespoły współzależnych kościołów i misji.
Advertisements

KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Ogólnopolska konferencja NAUKOWA: „Zakazana kolekcja
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Stowarzyszenie CAL Centrum Aktywności Lokalnej jako metoda integracji i rozwoju społecznego Zbigniew Mieruński Stowarzyszenie CAL
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Współpraca partnerska na rzecz integracji społecznej
dr Tomasz Kaźmierczak IPSiR UW Ekspert Instytutu Spraw Publicznych
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Współpraca lokalnego samorządu z organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami przy rozwiązywaniu problemów lokalnego rynku pracy – możliwości i dotychczasowe.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Organizacja i zarządzanie firmą
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
SYLWETKA LIDERA.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
I n s t y t u t W s p ó ł p r a c y i P a r t n e r s t w a L o k a l n e g o MODEL PARTNERSTWA LOKALNEGO.
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Koszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. podejmuje działania, które inicjują, wspierają oraz promują zrównoważony rozwój województwa zachodniopomorskiego.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
1 Jak zwiększyć zaangażowanie lokalnego biznesu?.
Janusz Wiśniewski Animator w Regionalnym Ośrodku EFS w Toruniu i Włocławku.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
LOKALNA STRATEGIA ROZWOJU LOKALNEJ GRUPY DZIAŁANIA „PARTNERSTWO W ROZWOJU” NA LATA GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Wsparcie III sektora w województwie pomorskim przez Pomorską Sieć COP
Konkurs „Przyjaciel ekonomii społecznej 2017”.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO

Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych liderów, dotarcie do społeczności lokalnej,

Lider, czyli kto? – cechy poczucie własnej wartości, odpowiedzialność za życie własne i innych, samodzielność i spójność, pozytywne myślenie, tzw. poczucie obfitości,

Lider, czyli kto? – cechy poczucie współzależności, umiejętność współpracy z innymi ludźmi, zdolność i wola ciągłego uczenia się, umiejętność tworzenia wizji, przekazania swoich pomysłów i przekonywania do nich, intuicja.

Lider, czyli kto? inicjator partnerstwa, posiada największy potencjał spośród wszystkich członków, posiada autorytet i doświadczenie dostrzegane przez wszystkich partnerów.

Kryteria wyłonienia lidera partnerstwa znajomość obszarów realizacji celów partnerstwa, zarządzanie biurem partnerstwa, zarządzanie finansami,

I faza – pozafinansowe II faza - finansowe Narzędzia pracy lidera

Zadania lidera w budowaniu i wzmacnianiu partnerstwa: Analizowanie potrzeb, Wypracowywanie wspólnych rozwiązań, Planowanie i zarządzanie strategią partnerstwa, Rekrutowanie i wspieranie członków partnerstwa, Pomaganie ludziom we wzajemnej współpracy, Zarządzanie konfliktem,

Zadania lidera w budowaniu i wzmacnianiu partnerstwa: Zakładanie i wspieranie organizacji pozarządowych, Promowanie interesów społeczności, Zaangażowanie do zdobywania kompetencji, Łączenie różnych osób i podmiotów, Kwestionowanie nierówności.

Dziękuję za uwagę! Joanna Jękot - Łaźniak