Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Advertisements

Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
7 punktów Kodeksu 2.0.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Internet jako źródło informacji
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
Materiał do badań : Uniwersytet Rzeszowski semestr 2005/ kierunki studiów : filologia polska, historia, matematyka - II i IV rok 143 studentów i.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Technologia informacyjna
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Z KLASĄ ..
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Tel lub mail:
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji

Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Dostęp do arkuszy egzaminacyjnych Dostęp do arkuszy egzaminacyjnych Wykorzystanie arkuszy w pracy np. z maturzystami Wykształcenie umiejętności: analizy i interpretacji tekstów źródłowych analizy i interpretacji ikonografii analizy i interpretacji ikonografii analizy i interpretacji źródeł statystycznych analizy i interpretacji źródeł statystycznych analizy i interpretacji źródeł kartograficz nych analizy i interpretacji źródeł kartograficz nych analizy i interpretacji materiałów audio wizualnych analizy i interpretacji materiałów audio wizualnych

Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji Wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania

Przy wykorzystaniu Internetu Przy wykorzystaniu prezentacji Power Point lub Prezi Przy wykorzystaniu programu Word i Exel Przy samodzielnym tworzeniu testów, stron internetowych itp.

Zasoby Działania na rzecz realizacji projektu lub przygotowania do lekcji ucznia i nauczyciela Działania w celu uzupełnienia wiedzy Nawiązywanie kontaktów

Działania na rzecz realizacji projektu lub przygotowania do lekcji ucznia i nauczyciela 1.Przygotowanie referatu, „prasówki” 2.Wykorzystanie słowników i encyklopedii (natychmiastowe) 3.Zebranie informacji i ich aktualizacja 4.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu Działania na rzecz realizacji projektu lub przygotowania do lekcji ucznia i nauczyciela 1.Przygotowanie referatu, „prasówki” 2.Wykorzystanie słowników i encyklopedii (natychmiastowe) 3.Zebranie informacji i ich aktualizacja 4.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu

Działania w celu uzupełnienia wiedzy 1.e-learning 2.możliwość zapoznania się z ofertą szkoleniową różnych instytucjiofertą szkoleniową 3.szybki dostęp do zasobów ikonograficznych 4.możliwość zakupów książek i dostęp do zasobów bibliotecznych 5.wymiana doświadczeń między nauczycielami Działania w celu uzupełnienia wiedzy 1.e-learning 2.możliwość zapoznania się z ofertą szkoleniową różnych instytucjiofertą szkoleniową 3.szybki dostęp do zasobów ikonograficznych 4.możliwość zakupów książek i dostęp do zasobów bibliotecznych 5.wymiana doświadczeń między nauczycielami

Nawiązywanie kontaktów 1.Wykorzystanie różnorodnych sposobów kontaktowania się w Internecie: mail, Blog, czat, facebook 2.Współpraca w realizacji projektów (e-Twinning)(e-Twinning) 3.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu Nawiązywanie kontaktów 1.Wykorzystanie różnorodnych sposobów kontaktowania się w Internecie: mail, Blog, czat, facebook 2.Współpraca w realizacji projektów (e-Twinning)(e-Twinning) 3.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu

Jak wprowadzić ucznia w świat mądrego korzystania z Internetu? (spis działań nauczyciela) omówienie struktury portali i stron www strony godne polecenia (gazety, portale ogólne, strony tematyczne) strony „zakazane” (typu sciąga, sciagawa, bryk, wos na 5, historia na 6) strony nacechowane ideowo strony godne polecenia (gazety, portale ogólne, strony tematyczne) strony „zakazane” (typu sciąga, sciagawa, bryk, wos na 5, historia na 6) strony nacechowane ideowo krytyczne podejście do wiarygodności stron www szeroka bibliografia podejście merytoryczne znany autor częsta aktualizacja porównywanie treści zawartych na stronach www szeroka bibliografia podejście merytoryczne znany autor częsta aktualizacja porównywanie treści zawartych na stronach www

przygotowanie do pracy domowej lub opracowania tematu konieczność przeczytania odpowiednich rozdziałów w podręczniku w celu zaznajomienia się z podstawowymi pojęciami i ich zastosowaniem wyszukiwanie informacji przy użyciu różnorodnych haseł znalezienie i wykorzystanie przynajmniej 3 stron o tej samej tematyce opracowanie tematu z różnorodnych punktów widzenia (odpowiedni dobór stron www) konieczność przeczytania odpowiednich rozdziałów w podręczniku w celu zaznajomienia się z podstawowymi pojęciami i ich zastosowaniem wyszukiwanie informacji przy użyciu różnorodnych haseł znalezienie i wykorzystanie przynajmniej 3 stron o tej samej tematyce opracowanie tematu z różnorodnych punktów widzenia (odpowiedni dobór stron www) przygotowanie projektu określenie tematu i celu projektu określenie formy i zasad prezentacji zebranie materiału w jak największym stopniu wyczerpującego temat (ważne i mniej ważne informacje, dane statystyczne, mapy, ikonografia) odpowiedni dobór i selekcja materiału w zależności od potrzeb prezentacji konsultacje z nauczycielem określenie tematu i celu projektu określenie formy i zasad prezentacji zebranie materiału w jak największym stopniu wyczerpującego temat (ważne i mniej ważne informacje, dane statystyczne, mapy, ikonografia) odpowiedni dobór i selekcja materiału w zależności od potrzeb prezentacji konsultacje z nauczycielem