Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Dostęp do arkuszy egzaminacyjnych Dostęp do arkuszy egzaminacyjnych Wykorzystanie arkuszy w pracy np. z maturzystami Wykształcenie umiejętności: analizy i interpretacji tekstów źródłowych analizy i interpretacji ikonografii analizy i interpretacji ikonografii analizy i interpretacji źródeł statystycznych analizy i interpretacji źródeł statystycznych analizy i interpretacji źródeł kartograficz nych analizy i interpretacji źródeł kartograficz nych analizy i interpretacji materiałów audio wizualnych analizy i interpretacji materiałów audio wizualnych
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji Wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania
Przy wykorzystaniu Internetu Przy wykorzystaniu prezentacji Power Point lub Prezi Przy wykorzystaniu programu Word i Exel Przy samodzielnym tworzeniu testów, stron internetowych itp.
Zasoby Działania na rzecz realizacji projektu lub przygotowania do lekcji ucznia i nauczyciela Działania w celu uzupełnienia wiedzy Nawiązywanie kontaktów
Działania na rzecz realizacji projektu lub przygotowania do lekcji ucznia i nauczyciela 1.Przygotowanie referatu, „prasówki” 2.Wykorzystanie słowników i encyklopedii (natychmiastowe) 3.Zebranie informacji i ich aktualizacja 4.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu Działania na rzecz realizacji projektu lub przygotowania do lekcji ucznia i nauczyciela 1.Przygotowanie referatu, „prasówki” 2.Wykorzystanie słowników i encyklopedii (natychmiastowe) 3.Zebranie informacji i ich aktualizacja 4.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu
Działania w celu uzupełnienia wiedzy 1.e-learning 2.możliwość zapoznania się z ofertą szkoleniową różnych instytucjiofertą szkoleniową 3.szybki dostęp do zasobów ikonograficznych 4.możliwość zakupów książek i dostęp do zasobów bibliotecznych 5.wymiana doświadczeń między nauczycielami Działania w celu uzupełnienia wiedzy 1.e-learning 2.możliwość zapoznania się z ofertą szkoleniową różnych instytucjiofertą szkoleniową 3.szybki dostęp do zasobów ikonograficznych 4.możliwość zakupów książek i dostęp do zasobów bibliotecznych 5.wymiana doświadczeń między nauczycielami
Nawiązywanie kontaktów 1.Wykorzystanie różnorodnych sposobów kontaktowania się w Internecie: mail, Blog, czat, facebook 2.Współpraca w realizacji projektów (e-Twinning)(e-Twinning) 3.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu Nawiązywanie kontaktów 1.Wykorzystanie różnorodnych sposobów kontaktowania się w Internecie: mail, Blog, czat, facebook 2.Współpraca w realizacji projektów (e-Twinning)(e-Twinning) 3.Znalezienie sojusznika społecznego lub partnera w realizacji projektu
Jak wprowadzić ucznia w świat mądrego korzystania z Internetu? (spis działań nauczyciela) omówienie struktury portali i stron www strony godne polecenia (gazety, portale ogólne, strony tematyczne) strony „zakazane” (typu sciąga, sciagawa, bryk, wos na 5, historia na 6) strony nacechowane ideowo strony godne polecenia (gazety, portale ogólne, strony tematyczne) strony „zakazane” (typu sciąga, sciagawa, bryk, wos na 5, historia na 6) strony nacechowane ideowo krytyczne podejście do wiarygodności stron www szeroka bibliografia podejście merytoryczne znany autor częsta aktualizacja porównywanie treści zawartych na stronach www szeroka bibliografia podejście merytoryczne znany autor częsta aktualizacja porównywanie treści zawartych na stronach www
przygotowanie do pracy domowej lub opracowania tematu konieczność przeczytania odpowiednich rozdziałów w podręczniku w celu zaznajomienia się z podstawowymi pojęciami i ich zastosowaniem wyszukiwanie informacji przy użyciu różnorodnych haseł znalezienie i wykorzystanie przynajmniej 3 stron o tej samej tematyce opracowanie tematu z różnorodnych punktów widzenia (odpowiedni dobór stron www) konieczność przeczytania odpowiednich rozdziałów w podręczniku w celu zaznajomienia się z podstawowymi pojęciami i ich zastosowaniem wyszukiwanie informacji przy użyciu różnorodnych haseł znalezienie i wykorzystanie przynajmniej 3 stron o tej samej tematyce opracowanie tematu z różnorodnych punktów widzenia (odpowiedni dobór stron www) przygotowanie projektu określenie tematu i celu projektu określenie formy i zasad prezentacji zebranie materiału w jak największym stopniu wyczerpującego temat (ważne i mniej ważne informacje, dane statystyczne, mapy, ikonografia) odpowiedni dobór i selekcja materiału w zależności od potrzeb prezentacji konsultacje z nauczycielem określenie tematu i celu projektu określenie formy i zasad prezentacji zebranie materiału w jak największym stopniu wyczerpującego temat (ważne i mniej ważne informacje, dane statystyczne, mapy, ikonografia) odpowiedni dobór i selekcja materiału w zależności od potrzeb prezentacji konsultacje z nauczycielem