1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
„Na dobry początek – staż”
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technology Partnership
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Indywidualne Plany Działania
system zarządzania zasobami ludzkimi
w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Wdrożenie wymagań NUK w Bankach Spółdzielczych z wykorzystaniem rozwiązań Asseco Poland S.A. Zawiercie,
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Znaczenie podręcznika
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Medical Intelligence – jak można wykorzystać potencjał danych zawartych w bazie HIS? Piotr Stępniak Konsultant Naukowy, Transition Technologies S.A.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

1

2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski

3 Agenda Pojęcie Zarządzania Wiedzą Zarządzanie wiedzą w procesie restrukturyzacji Cztery główne procesy związane z zarządzaniem wiedzą Jak informatyka może wspomagać procesy zarządzania wiedzą?

4 Zarządzanie wiedzą

5 Zasoby informacyjne w firmie Materialne: dokumentacja, "najlepsze praktyki" związane ze sprzedażą czy obsługą klienta, procedury firmowe, informacje o rynku i konkurencji, patenty i wyniki prac badawczo-rozwojowych (R&D), wszelka zawartość baz danych, hurtowni danych, raportów

6 Zasoby informacyjne w firmie Niematerialne: umiejętności, doświadczenie, indywidualna wiedza personelu, wiedza personelu na temat przebiegu projektów, współpracy grup projektowych, procesów zachodzących w firmie, nie utrwalone w żadnej formie informacje o firmie, konkurencji, rynku itd.

7 Co to jest Zarządzanie Wiedzą? Zarządzanie wiedzą to świadome i zaplanowane wykorzystanie kapitału intelektualnego pracowników i informacji zgromadzonych w firmie.

Zarządzanie wiedzą w procesie restrukturyzacji

9 Konsolidacja i ujednolicenie wiedzy Zapewnienie pracownikom równego dostępu do wiedzy Optymalizacja procesów restrukturyzacji – identyfikacja potrzeb i centrów kompetencji Narzędzie komunikacyjne dla kierownictwa

Wyzwania związane z Zarządzaniem Wiedzą

11 Problem Niewykorzystany potencjał ludzki Niewykorzystany potencjał zgromadzonych w firmie informacji – wiedza Trudność w zachowaniu, a następnie znalezieniu informacji Utracone korzyści

12 Rozwiązanie Technologia może być narzędziem wspomagającym zarządzanie wiedzą. Zarządzanie pełnym cyklem rozwoju wiedzy w firmie: –Nabywanie wiedzy, –Utrzymanie wiedzy, –Wyszukiwanie wiedzy, –Współpraca nieformalna

13 Wykorzystanie informatyki w zarządzaniu wiedzą

14 Sprawozdanie roczne Ocena Test Historia szkoleń Pracownicy Partnerzy Klienci..... Rozszerzone przedsiębiorstwo Stan aktualny Cel Zarządzanie wydajnością Opis stanowiska Cele osobiste Szkolenia tradycyjne Podręcznik/CBT WBTVCWspółpraca Luka Zarządzanie szkoleniami Zarządzanie zasobami magazynowymi Zarządzanie treściami szkoleniowymi VLEChat Grupy dyskusyjne Sprzężenie zwrotne - feedback Wykorzystanie informatyki w zarządzaniu wiedzą

15 Nabywanie wiedzy Cel Ocena Plan Uczenie Poprawa Cele firmy

16 Nabywanie wiedzy Zarządzanie wszystkimi rodzajami szkoleń: –e-learning, –szkolenia tradycyjne (z instruktorem), –blended learning, –klasa wirtualna Dostęp do katalogów szkoleń Tworzenie planów uczenia Pomiar postępów – w odniesieniu do wymagań Analiza potrzeb szkoleniowych Tworzenie katalogów i ofert Planowanie i rejestracja kursów i szkoleń Marketing i sprzedaż oferty szkoleń – wewnętrznie i na zewnątrz Raportowanie

17 Utrzymanie wiedzy Wielopoziomowy model kompetencyjny Dostęp do wymagań umiejętności i certyfikacyjnych zgodnych ze stanowiskiem, ocena luk Rozbudowany system ocen pracowników (samoocena, ocena przełożonego, ocena 360º) Zarządzanie certyfikacjami (ścieżki certyfikacyjne, recertyfikacje) Zarządzanie kompetencjami Analiza luk kompetencyjnych, automatyczna sugestia propozycji edukacyjnych

18 Wyszukiwanie wiedzy Wiedza skatalogowana i opisana metadanymi: –słowa kluczowe –autorzy –tematyka –wyszukiwanie pełnotekstowe Bazy szkoleń Bazy dokumentów Bazy wiedzy eksperckiej

19 Współpraca nieformalna Korzyści: współpraca, mentoring, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, budowanie bazy wiedzy, organizacja samoucząca, Współpraca i wymiana informacji między uczestnikami danego szkolenia Podział na ekspertów i zwykłych uczestników

Łatwy dostęp przez WWW Wsparcie wszystkich form nauki Współpraca z gotowymi szkoleniami od czołowych producentów Integracja z systemami F&A i HRIS Wyszukiwanie wiedzy Współpraca nieformalna Zgodność z wymogami prawa Łatwa obsługa i administracja Nabywanie wiedzy Utrzymanie wiedzy Zarządzanie wiedzą: Funkcjonalność systemu zarządzania wiedzą

21 Referencje

22 Saba: Lider w wizji i wdrażaniu Gracze niszowi Zdolność realizacji Kompletność wizji Wizjonerzy WojownicyLiderzy Źródło: GartnerGroup 2003 E-Learning Magic Quadrant

23 VBA Przemysł Sektor Publiczny Sektor Finansowy Pozostali liderzy rynku Medyczny FBP IRS High Tech Usługi profesionalne Handel Saba – Referencje na świecie

24 Saba: Referencje w Polsce

25 Saba: Referencje w Polsce

26 Dziękujemy za uwagę! Maciej Łukawski